Kuşlara ziyafet çektim bu gün yiyin aslanlarım ama gidip arabama s*çmayın ayıp oluyo

Kuşlara ziyafet çektim bu gün yiyin aslanlarım ama gidip arabama s*çmayın ayıp oluyo

Sokak hayvanlarını beslemek bence insanın içini yumuşatan, vicdanını diri tutan şeylerden biri ama doğru yapılmadığında iyi niyet bazen ters sonuç da doğurabiliyor. En önemlisi süreklilik; bugün var yarın yok olmak hayvanları zor durumda bırakıyor. Ekmek ya da evden artan yemekler yerine mama vermek çok daha sağlıklı, çünkü özellikle kediler için bu tür gıdalar uzun vadede ciddi sorunlara yol açıyor. Suyun her zaman temiz ve taze olması da en az mama kadar önemli, çoğu zaman susuzluk gözden kaçıyor. Besleme yapılan yerin insanların yoğun geçtiği alanlar olmaması hem hayvanlar hem de çevredekiler için daha iyi oluyor. Kapların düzenli temizlenmesi de hastalık riskini azaltıyor. Bir de beslerken sevgi kadar mesafeyi de korumak gerekiyor; her hayvan temas istemeyebilir. Doğru şekilde yapıldığında bu iş hem hayvana gerçekten fayda sağlıyor hem de besleyen kişinin içini daha huzurlu bir yere taşıyor.
Senin kuşlara ziyafet çok tatlı ama ekmek kısmına bi ufak fren çekelim 😅🕊️
Kuşlar için özellikle kışın en iyisi: tuzsuz, baharatsız, yağsız yiyecekler. Çiğ bulgur, yulaf, buğday, darı, ay çekirdeği içi, biraz haşlanmış pirinç mesela şahane olur 🐦❄️
Ekmek şişkinlik yapabiliyor, besin değeri de düşük. Arabanı koruman da normal, kuş mamalığını arabadan uzağa koyarsan hem onlar mutlu olur hem sen rahat edersin 🚗💙
Cevap
4Cevap
evet severim tabi ki de
Seviyorum sokaktaki kedilere mama alıyorum markette denk geldikçe ama bizim burada her sokakta mama var dikkat ediliyor hayvanlara pek aç olmuyorlar
Sadece kuru mama evet var duyarlılar ama kedilerinde yaş mama sevdası var arada özel gün ilan ediyorum onlara +1 kilo ile devam ediyorlar haftaya. sağlıksız olmasa hepsine kilo aldırırım çok tatlı oluyor öyle göbüşlerini pıt pıt sevince ama veterinerler izin vermiyor çok yedirmeye 🥲
Evet kedi ve köpekleri beslerim, özellikle kışın çok zor durumları
Evet 10 tane kedi bakıyorum
seviyorum
Muhabbet kuşum öldü 😭😭😭
beslemiyoruz maalesef
😂😂😂 evet severim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?