Evdeyken bile kedi pisi pisi deyince koşup geliyor.
Karnı tok sırtı pek ne olacak sanıyor acaba?

Evdeyken bile kedi pisi pisi deyince koşup geliyor.
Karnı tok sırtı pek ne olacak sanıyor acaba?

"Pisi pisi" dememizin ardından her seferinde yemek verildiğini veya okşandığını gören kedi, bundan sonraki her "pisi pisi"de aynı şeylerin olacağını öğrenir. Bunu Pavlov'un köpeğine benzetebiliriz, çan sesi duyan köpeğin ağzından salya akmaya başlaması gibidir.
Çünkü onlara "pisi pisi" deme gereği duymayız, hatta birinin ev kedisine böyle seslenirseniz sahibinden azar bile işitebilirsiniz. Ev kedileri bu seslenme ünlemine tepki vermezler fakat farklı seslere tepki verirler. Örneğin isimlerini söylediğimzde bize dönüp bakarlar. Yaş mama kutusunun açtığımızda o sesi tanır tanımaz yanımıza koşmalarıyla aynı mantıktır.
Diyor internet.
Çok bilimsel
Bilgi edinmiş olduk
Evet
Kedilerin sesleri duyma aralığının bizden 3 kat daha yüksekte olması ve "s" sesinin de görece yüksek bir frekansa sahip olmasıdır. yani aslında kedilerin dikkatini "p" veya "i" harfinden çok, "s" harfi çeker. bu yüzden içinde "s" harfi baskın olan başka bir kelime de, "pisi pisi" kadar dikkatini çekecektir kedinin.
Alıntıdır.
Açıklaması buymuş:
Kedilere neden pisi pisi deyince bakar?
“Bu kelime kalıbının ardında işitsel bir tepki mekanizması olduğu kesin. Kedilerin 85 kHZ olarak tanımladığımız işitme frekansı biz insanlara göre daha 4 kat daha yüksek ve “s” sesi görece yüksek bir frekans oluşturduğundan kediler buna tepki veriyor.”
Ne ilginç
Aynı şekilde köpeklerin verdiği tepki de garip.
Aslında bunu kedilere biz öğretiyoruz. Yani onlar bu bilgi ile doğmuyor. Yeni doğmuş bir kediyi sürekli bardak bardak bardak diye çağırsan ona da gelir. Bunu ytde görmüştüm tabi bilirkişi gibi söyledim ama yalan bilgi de olabilir.
Cevap
44Cevap
S harfının cekıcılıgıdır BAska harf ıle bu kadar etkılenmezler
Alıştıkları için olabilir.
Buda türkmüş dedikleri içindir pi sayisinin son harfini bildikleri için fakat si ktir et söylemeyeceğim dedikleri için olabilir mi pi si pi si pi sayısını söylememi istiyor diye hareket yapar si ktir et söylemeyeceğim diyerek popon döner gider 😂
Ülkeden ulkeye değişiyor aslında herkes pısı pısı dıye çağırdığı için o sese aşina olduklarından gelıyorlar. Orn montenegroda pısı pısı gel degıl gıt anlamına gelıyor eger bır kedıyı cagırmak ıstıyorsanız mırnav mırnav demenız gerekıyor. Veya bır kopegı turkıyede kuçu kuçu diye çağırırken montenegroda doci doci diye çağırmanız gerek 😊🙋🏼♂️
Sadece yemege davet icin cıkarılan ses tonuna sartlı ogrenme olur mesela herkes dat dat diye yemege cagırmak icin ses cıkarsaydı bu sese ogrenme yaşarlardı. Aslında her cagrı onlara yemek demek oldugundan ne kadar ac iseler o kadar cabuk gelirler hatta yemek nerde anlamında miyav soruları da olabilir
Aslında pisi pisi sesini anladıkları için gelmiyorlar. Sadece biz her pisi pisi dediğimizde ve mama verdiğimizde bu sesin mama vereceğimiz anlamına geldiğini düşünüp geliyorlar. Siz eğer her mama vereceğiniz zaman pisi pisi demeyip başka bir şey derseniz ona alışacaklardır.
Öğrenilmiş çaresizlik? :D
Bunca zamandır insanlar pisi pisi diye çağırınca herhalde onlarda da adaptasyon oldu. Biri pisi pisi diyorsa beni çağırıyor demektir. " diye düşünüyor. :D
Hahah pisi pisi diyorsa vardır bir bildiği ben bi gideyim diye 😄
Çünkü mama vereceksiniz sanıyoruz
Ağlayan kedilere pisi pisi deyince aglamayı keserler mi acaba 😄
Koşullu şartlanma galiba her pisi pisiye yemek verilecek ya da sevilecek saniyor olmalarıdır muhtemelen.
Ama çok masumlar yazık
Bi gün birisi cagirip yemek vermezsen obur tarafta hakkini senden alacak dediginden beri psikolojim bozuldu 😂🥺
Ahahahs deme 😄 ben evdekine pisi pisi diye sarkı yapıyorum ya bakıyo öyle ne diyo bu diye 😄
Ajdhdhd seninki alismistir
Kedinin diger adi pisikdir jsjs buda pisikce oluyor pisi pisi nsjs
Ya da belki geldikleri yerde isimleri pisikti. Biz onları evcillestirip baska isimler takıyorum ne cani
Hahahahahahah 🤪🤣 lannnn hahahahahh filolojik cevaba bak ya
Öhm kedi de zaten ingilizceden gelir cat caty kitten vs
Bu insanlardan her şey beklenir
F, s, t, k, ç, ş, h, p sesleri hayvanlar için ayırt edilir sesler
Aaa fıstıkçısahap
Evettt
Bu harfler sert ünsüzler olduğu için hayvanların ilgisini çeker. Bu yüzden diyorlar hayvanınızın ismini bu harflerden seçin diye. İçlerinde bu harfler olduğu zaman adını kolay öğreniyor
Bizim burdaki kediler pisi pisi deyince ya kaçıyor ya da yüzüme bakıyo şapşik şapşik.😄
Artık ne yaşattıysanız kedilere 😄
Psikolojimizden etkilendiği kesin.😄
içinde kötü duygular besleyen birisi çağırsa gelmez bence.. yani pisipisi denildiği için değil onu söyleyen iyi kalpli ve canlı dostu olduğu için geliyor.. yani hissediyor..
aslinda bir etkisi yok. insanların uydurduğu bir ses. o hayvancagizlarda bize bunlar boyle sesleniyor gidince yanlarına yemekte veriyorlar diyerek alismislar sese
Peki gelmem :
https://media. tenor. com/images/72ee27e8e83a87ce7052367b1efd0e9e/tenor. gif? c=VjFfbWljcm9zb2Z0X3N3aWZ0a2V5X2FuZHJvaWQ
Bende çık merak ettim bu soruyu tahminim s harfinden kaynaklı
Öyle alıştırdık bence. Belki de enerjimizden anlıyorlar
"S" sesi dikkatlerini çekiyor herhalde
onların dili bu olsa gerek
o sözcük anahtar gibi bişi herhalde:D
başka şey desende geliyor ilgi göstereceksin seveceksin zannediyor
onların çıkardığı seslere benziyordur belki ondan olabiilir
Ülkeye çağırılışları değişiyor diye biliyorum. şu an bulunduğum ülkede ''Pişi pişi'' diyorlar...
Doğrudur
Kosullanma denir ona pisi de yemek ver sonrasinda her piside yemek bekler hav hav diyip vurursan hav diyisinde kacar
Gizli kedi kardeşliği selamlaşma işareti o
Mümkün
Onlara sormak lazım
Sordum miyav dedi
İyi demiş...
Kuçu kuçu deyince köpekler niye gelmiyor
Yeterince ikna olmuyorlar demekki
Hep merak etmişimdir sjsj
Sizin için sordum herkes bilgilensin 😄
Bak onu bende bilmiyorum 🤷🏻♀️
Merak ettim durduk yere 😄
Dur ben pisi pisi derken bi kediyi kovalayayım bakayım gelecekmi yine 😯
Delilik deyince de sen 😄
😂huyum kurumasın 🤪
Pisi pisi diyince gelmezler gel pisi pisi demen lazim
Kediler yumuşak seslere gelir köpekler tam tersi yüksek sesle komut etmelisiniz
Çünkü kediler uzaylıdır ve sıvıdır
SS harfi tiz bir ses ve dikkat çekiyor
kediye obama desen yine gelir
Antik Çorumca'da Piss kedi Sihhh ise gel demek.
Onların iletişim dili
Ödüllendirileceğini bildiği bir kulak alışkanlığı
Öğrenilmiş hareket.
Alışmışlar hep pisi pisi diye diye
Gece yatarken benim kafanın cv
valla bilmem ama hemen bakıyorlar.
Bizimki iplemiyor hiç bakmıyoe bile
Demek ki onların dili o
Alismislardir
Alıştırılmışlar.
Bana gelmiyorlar.
Köpeğe yap o da bakıyor 🤷♂️
bizim buradada ksksks diyorlar
pisi kedicede gel demek
S harfi
Koşullanmışlar.
Yani hiç bilmiyorum
Meowwww
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?