Özellikle dünya şu haldeyken bir köpeğin bir kedinin barınakta yaşamazsını söylemek onları ölüme göndermekten farksızdır. Her ne kadar hayvana şiddet uygulayan hayvanları sevmeyen insanlar olsa da onların 2 katı hayvanları seven ve besleyen bir kesim var. Hayvanlar sokak olmasa ve insanların yaşamadığı alanlarda olmasa aç kalır. Çöplerden bulabileceği bir yemek bile hayvanın karnını tok tutabilirken barınaktaysa güçsüz olan hayvanı yer ve karınlarını doyururlar. Sokakta kalmalarının daha doğru olduğunu düşünüyorum.
İki seçenek arasından ben sokağı seçerim. Sokaklar sadece bizim değil, hayvanların da. Çoğu barınak hayvanlara sahip çıkmıyor ve aç bırakıp birbirlerini yemelerini bekliyor. Gerçi hayvanların sokakta kalması da riskli. Çünkü birbirinden kötü insanlar var ve bu hayvanlara eziyet edip zehirli yemek bile yediriyorlar. Bence bu tür insanlar sokağa çıkmamalı
Hayvanlar barınaklarda sokaklara göre bence daha rahat yaşarlar tabiki burada barınağın nasıl bir barınak olduğu da önemli, oradaki hayvanlar kışın sıcak tutuluyor mu ya da yazın serin bir yer mi, yeteri kadar beslenebiliyorlar mı, yeterli ilgiyi görebiliyorlar mı vb. Eğer bu koşullar sağlanabiliyorsa barınaklar onlar için sokaklardan daha iyi olacaktır.
Kendini nereye ait hissediyorsa orada yaşamalı. Bizim evin kapısında takılan bir kedi vardı, o kadar yuva yap et yok yine bizim kapıda yattı. Sonra bı sabah baktım beş tane ufaklık var koynunda. 🙂
barinaklarda sahip cikmiyorlar ki hayvanlara dogru duzgun mama vermeyen yerler bile var onlarin sagladigi tek fayda hayvanlarin basini koyabilecegi bi catinin saglanmasi. yasadigim mahallede bikac tane kopek var sokakta yasiyorlar ama insanlar kucuk bi kulube yapmis onlara orada kaliyorlar yemekleri de hergun veriyo birileri bende veriyorum bazen en azindan sevgi goruyorlar hem herkes onlari cok seviyo burada gayet mutlular herkes boyle yapsa da hayvanlar barinaklarda kalmasalar keske
Barınaklarda yaşamalılar ve kısırlaştırma yapılması kesinlikle gerekli. Özellikle sokak köpekleri çok saldırgan olabiliyor. Gelişmiş ülkelerde sokaklarda başı boş hayvan göremezsiniz. Ülkemiz içinde sokak hayvanlarına bütçe ayrılıp barınaklar kurulmalı.
İstemeyen demeyelim de hayvanlar adına doğru olan diyelim sokakta yaşayan bir çok canlı zarar görüyor hayvanlar doğaya verilmeli ve bilinçli olarak bakılmalı insanlar hayvanlara zarar verdiği için doğru olan uygulanmalı diye düşünüyorum
İnsanların elini sürdüğü her canlı cansız her şey zarar görüyor. Ne doğa bırakrık ne hayvan ne böcek bir sürü canlının neslini biz tükettik şimdi sıra sokak hayvanlarında
Hayatında kaç kere barınağa gıdıp orada kı kopeklerın halını gördün? Köpekler sokaklara kolaylıkla adapte olur ve bulundukları cevreyı sahıplenıp koruma yaşam alanı halıne getırırler. En basıt örnek devamlı aynı yerlere işeyip koku bırakırlar. Bu durum barınaklar da gecerlı degıl. Devamlı kapalı bir alanda yaşayıp ne oldugu bellı olmayan mamalar yıyorlar yemek zorunda kalıyorlar. Orta okul döneminden bu yaşıma kadar devamlı kopek besledım , eğittim lütfen bana öğretme bu işleri. Hee çok merak edıyorsan mutlaka barınağa gıt ve orada kı kopeklerın gozlerıne bak. O korkuyu o caresızlıgı gozlerınde görürsün.
Yaşanmayacak Barınaklardan kastetmedim @GOKHANoturumatıcı sizinle bu konuyu tartışıp haklı çıkmak isterdim yoğunum cevabınız yanıtsız kalmasın diye dönüş yapıyorum sonuçta ortada fikir var saygı duymak gerekir