Gerçekten böyle bir haber doğru ise hem iyi hem de kötü yönleri olacağını söylemek isterim.
Öncelikle iyi yönlerine değinmek isterim. 😊 Aylık 500 TL ihtiyaç yardımı ile köpeğinizin aslında mamasını alabilirsiniz bu şekilde biraz sizin yükünüz de hafiflemiş olur. Ancak bu sürekli zam üstüne zam yapılan mamaların fiyatına yetişebilir misiniz orası tartışılır.
Uygun fiyata mama bulduğunuzda belki köşeye bırakacağınız biraz para kalır ve onunla da dönemlik hekim kontrollerinde ekleyerek yine yükünüzü hafifletebilir. Sokak hayvanlarını sahiplenme olayında bu destek çok iyi olur ve umarım bir an önce başlatılır.
Olumsuz taraflarına gelecek olursam eğer ki hiç gelmek istemiyorum. Sokak hayvanı besleyen kişi bunu ticaret haline çevirip amacı sokak hayvanı beslemek olmasa bile üç dört tane alıp onların desteklerini kullanmak için böyle bir işe kalkışabilir. Hayvanlara sözde mama parası olarak verilen desteği mamaya değil de başka şeye kullanabilir.
Bu destek neye göre nasıl verilecek, destek verildikten sonra bir izlenebilir sistem kurulacak mı, isteyen isteği kadar hayvan sahiplenip hayvan başı destek alacak mı? Bence bu soruların cevaplanmasıyla önemli konular aydınlanacaktır.
bence cok güzel bir düşünce. miktar da tatlı hos. cok da para veremezler neticede halkın parası. bi kerede yaparsan da adam alır sonra atar sokaga. ama gel gelelim yine de hani asıl cozummu değil. sokaklarda bir sürü iri yarı ve pis hayvan var kimse sahiplenmez onları. güzel ama olması gereken bu işten bir sektor yaratmak. misal cop ya bildiğiniz cop sektor olmus durumda. sokaklarda atık toplayıcıları var modern isim koymuslar. çöpleri karıstırıp tekerlekli cuvallarla toplayanlar var ya. bence sokak hayvanlarının da bir endüstrisi olabilir. üzerine düşünmek gerek
Kısmen iyi ama bunu suistimal edebilecek çok fazla insan var ülkede. Malum para kaynağı deyince bizimkilerde akan sular durulur. Teşvik açısından güzel düşünülmüş. Ama parayla hayvan sevgisi oluşmaz diye düşünüyorum. Hayvanların gerçekten sevilmeye ihtiyacı var. Onlar için sevgi de yemek gibi bir ihtiyaç. Çok hisliler çünkü. Sahibi terk edince yeme içmeden kesilen köpekler, kuşlar var kediler bu konuda biraz daha esnekler de. O nedenle para belli bir yere kadar teşvik eder. Ama sevgi ihtiyacı ne olacak, hayvan hisseder 😓
Bu saçma olmuş. Sırf para için hayvanı alıp 3-5 gün bakıp bir şekilde tekrar sokağa atacaklar. Mağdur yine hayvan olacak. Sokağa atmada rezillnde yaşatır hayvanı. Hayvan sahiplenmek vicdan işi. Bunu da parayla kirletmesinler
Vicdan sahiplerine destek olabilir ama benim alt komsum mesela kadin zaten pek durumu iyi degil ama sokaktan bi köpek bulmus baya baya 3 4 senedir bakiyor
İnsanlara güvenmek o kadar zorki ben sahiplendim köpek oğlum bakıyor iş yerimde kediye bakıyorum sokakta gorunce yardım etmeye çalışıyorum bir çok insan bagajda mama taşıyor bizim insanımız parayı alır hayvanada evde ne varsa verir kontrole gelip bakicaklarini sanmiyorum dun gordum kopegin bacağına ip bağlamış üç kişi insan olamaz bunlar merhamet kalmamış hayvana eziyet edenler inşallah aynı eziyeti görür😔
Doğru yanları olarak hayvan sahiplenmeye teşvik eder, durumu olmayanlar bile sahiplenebilir
Ama insanlar bunu ticaret haline çevirebilir. Ki çeviren illaki vardır, bi iki hayvan sahiplenip onları para almak için kullanan çok olur, tabi denetleme yapılıyorsa ayrı.
szin insan olarak bile surekli mamayla butudunuz sanki köpek lan bu sürekli mama yice diye bişi yok tencerenin dibinde kalan yemekle bayat ekmeği karıstır ver yine yer ama siz sosyetik köpek arıyorsunuz sanırım para için hayvan beslenmez sevdiğin elinden geldiği kadar besle onuda video cekip kedi köpek üstünden para kazanmaya calısma
Merhaba Doğruysa gerçekten mükemmel bi haber Ben 2 kedimi de o şekilde sahiplendim, gerçi hayvan sevgisi para ile olacak bişey değil. Umarım sırf bu para mevzusu yüzünden alıp alıp sefalet içinde yaşatmazlar...
Güzel proje ama çok eksik geldi bana. İnsanlar bunu fırsata çevirip işin ucunda para olmasa hayvanların yüzlerine dahi bakmayacak kişiler sahiplenip zulüm edecek...
Ya zaten canlıların sokaktan sahiplenilmesi gerekiyor bunun icin para verilmesi bile saçma. Parayla can mı satın alınır veya aldık diye ödül mü verilir
O canları parayla kıyasladıklarına inanmıyorum ya alacaksan bakıp büyütmek sevmek için al. Sırf para veriyorlar diye sahiplenmene gerek yok zaten o 500 TL hayvanın malzemelerine gidecek bişey bekleme yani
Gerçekten böyle bir haber doğru ise hem iyi hem de kötü yönleri olacağını söylemek isterim.
Öncelikle iyi yönlerine değinmek isterim. 😊
Aylık 500 TL ihtiyaç yardımı ile köpeğinizin aslında mamasını alabilirsiniz bu şekilde biraz sizin yükünüz de hafiflemiş olur. Ancak bu sürekli zam üstüne zam yapılan mamaların fiyatına yetişebilir misiniz orası tartışılır.
Uygun fiyata mama bulduğunuzda belki köşeye bırakacağınız biraz para kalır ve onunla da dönemlik hekim kontrollerinde ekleyerek yine yükünüzü hafifletebilir.
Sokak hayvanlarını sahiplenme olayında bu destek çok iyi olur ve umarım bir an önce başlatılır.
Olumsuz taraflarına gelecek olursam eğer ki hiç gelmek istemiyorum.
Sokak hayvanı besleyen kişi bunu ticaret haline çevirip amacı sokak hayvanı beslemek olmasa bile üç dört tane alıp onların desteklerini kullanmak için böyle bir işe kalkışabilir. Hayvanlara sözde mama parası olarak verilen desteği mamaya değil de başka şeye kullanabilir.
Bu destek neye göre nasıl verilecek, destek verildikten sonra bir izlenebilir sistem kurulacak mı, isteyen isteği kadar hayvan sahiplenip hayvan başı destek alacak mı? Bence bu soruların cevaplanmasıyla önemli konular aydınlanacaktır.
Aslinda bu kampanya ya mamak belediyesi gecen yil baslamisti 150 tl veriyordu bu sene 500 e çıkarttılar demekki bu yonde bir ihtiyaç görmüşler
benım anladıgım saglık destegı ve mama zaten var ekstra da 500