
Onlar bizim dostumuz hepsini çık seviyorum..
#nirhammm 🔴 🔴 🔴 🔴

🌼Her gün yürüyüşe çıkarım ve kediler, köpekler için evimde mama, yemler bulundururum. Yürüyüş yaptığım alanda, kediler ve köpekler çok fazla. Küçük buzdolabı poşetlerine yemleri doldurur, onları gördükçe veririm. Tabi en çok mutlu olduğum kısım, ben gibi birçok hayvanseverin olduğudur. Çok fazla görüyorum çevrede, kedi ve köpek özellikle gördükleri zaman " ay ay git " demeleri bir de ayağı ile döver gibi iteklemeleri kızmama sebep oluyor. O kadar masum varlıklar kendilerini koruyamazken, bizlerden ilgi beklerken tersini görmeleri hiç doğru bir şey değil. Elimden geldiği kadar sokak hayvanlarına yardımcı olmaya çalışıyorum, yaralanan hayvanları da gördüğüm zaman, veterinere götürüyorum. Onlarında bir can olduğunu unutmayalım..

Çoğu zaman aç bitir alıyorum bazen kuru mama bazen haşlanmış tavuk göğsü kurban bayramından haşlama et verdim düzenli su koyarım mahalleme arka mahalleye yukarı sokağa aşağı ana cadde kaldırımına çevremiz sağ olsun kedileri köpekleri besler vaktim olursa kucağım da uyuturum severim konuşurum sarı kız diye garfield gibi bir kızımız var bir tane de tarçın var bir de şirin var bir de karnında yarası olan bir kedimiz var bağrı yanık bir de kuyruğu olmayan bir güzellik var arada da annem de olunca ev de ki kedi mamasını sepete döküp aşağı salıyorum sepeti gören koşup geliyor bayılıyorum onlara geçen çocuklar bir kedi ölmüş dedi tarçın diye aklım çıktı biraz hastaydı tarçın o sandım ertesi gün durakta beklerken uzaktan görünce tarifsiz mutlu oldum
Sokak hayvanlarının düzenli bir şekilde beslenmesine karşıyım. Kış aylarında beslenmelerine destek çıkılması yaz aylarında temiz kaplara su konulması yeterli. Neden diye soracak olursanız, bir avcıya düzenli besin verirseniz avlanmayı bırakır ve körelme yaşar. Bu da fare-kedi dostluğunda vebaya kadar yolu uzatır.(Bir o eksikti) O yüzden evde bakımını üstlendiğiniz hayvan dışındaydı sokakta olan hayvanlara düzenli besin verilmemeli.
Veriyorum, evde artanları bir yoğurt kovasında biriktiririm. Marketlerde 15 kg mamalarda indirim olduğunda da sokak hayvanları için alırım.
EİG için teşekkürler 🙂💐
Cevap
28Cevap
Aslinda bu konu biraz hassas, soyle ki, sokak hayvalarina tabiki uemek vermenin ya da mama vermenin bir sakincasi mi tabi ki YOK! verelim, besleyelim yardimimizi esirgemeyelim, ancak her hayvanin dogal dusmani ya da gicik oldugu diyelim hayvanlar var kopek=kedi=fare, kus vs. Gecende kedilere verdim mama neyse helali hos olsunda , ulan fare gidiyo kossana pesine ih... Kopekler icinde ayni sey kedi geciyo tinlamiyo.. biryerde yanlis gibi geliyo bana dogal dengeyimi bozuyoz acaba (bozulan bozuldu zaten de ) diger yandan da arkadas bir deri bi kemik bu seferd vicdan yapion.. bilemedim yaa.. ben yine vericem sanirim...



daha bugün çektim bunları
verebildiğimizde veriyoruz, zaten bizim sitekiler besliyo ilgileniyor baya
Yemek vermek iyi bir şey mi acaba kendi mamalarını yemeleri daha doğru sanki.
VERİRİM her hafta 1 kere mama alıp sokağa bırakırım
Evimin önünde hep bir mama kabı ve su var ama köpekler için de var onları pek düşünen olmuyor genelde kedlere koyuluyor sanki köpekler hergun et ciğer yiyor
Çoğu yemek veriyorum yemiyolar
Lan nerden yediniz diyorum tok olanlar raslıyo bana
Sacma sokak hayvani yerine sokak cocuklarina yardim etmeli.
Her zaman yemek veremesem de her zaman su veririmm🥰
Veriyorum burda 4 tane kedi var onları besliyorum gördükçee
Evet 15kg yem aldım kedilere ve köpeklere veriyorum su da hep oluyor.
Denk geldikce veriyorum yakinlarda mutlaka bir kap oluyor
Öncekı gün sokakta iki aylık kedı buldum, artık benim oglum oldu 😊
İstemeden yasa dışı bahis reklamı yapmışsınız. Suç teşkil ediyor fotoğrafı kaldırın ya da düzenleyin
Her zaman olmasada ara ara beslerim.
Çantamda hep mama taşırım
elimde oldukça veririm 💕💕
Onlar benim bebeklerim
Benim zaten evde kedim var, bana yeter.
İmkan oldukça denk geldikçe veriyorum
Arabada evde hep bi mama vardır
Bem vermem ama verene manimolmam
Elimden geldigince her zaman paylasirim yemegi
Tabii ki, her zaman...
Elimizden geldiğince annem veriyor
Elimden geldiğince vermeye çalışıyorum
her gün veriyorum mamalarını sularını
Hiç vermem.
Elimden geldigi kadar illaki
tabikide veririm onlarda bi canlı
Gücümüz yetigince
elimden geldikçe yardım ederim
Gücüm yettigince veririm
Veririm
Yemek ve su, her zaman.
evet.
Elimden geldiğince
Evet her gün mutlaka.
Evet besliyorum.
Veririm
Veririm
Denk geldikçe
Evet elimden geldiğince yemek su veririm
Her zaman her yerde.
Her gün veriyorum
her gün, standart..
Veririm.
Veririm
Mama veriyorum
Evet mama alıyoruz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?