Köpeğimiz 4 aylık olmasına rağmen koruma yapmıyor, neden?

Köpeğimiz 4 aylık kırma çoban köpeği sokaktan 1.5 2 aylıkken sahiplendik 4 aylik olmasına rağmen koruma yapmıyor sadece geceleri bahçeyi koruyor ama küçükken sert sevdiğimizdenmi ne birisi vuruyor gibi yaptığında hiç Bir sey yapmiyor bir defasinda sadece o kişinin ustune kostu ama genel olarak umrunda bile olmuyor oyun zannediyor sanırım köpekler 6 ayda ergenliğe girip koruyorlar sanırım dogrumudur sizce ne zaman baslar koruma yapmaya ne yapmalıyım fikirleriniz neler.
Not: bizi tanıyor ve tasmasizken baskasini degil bizi takip ediyor arada bir başkalarına koşuyor onunda sebebi nedir?
Köpeğimiz 4 aylık olmasına rağmen koruma yapmıyor, neden?
Cevapla