Tercih döneminin sınavdan daha stresli geçeceğini hiç düşünmemiştim. Elektrik-elektronik alanım, bu alanla ilgili 3 bölüm var. Elektronik mühendisliği, Elektrik mühendisliği ve Elektrik ve Elektronik mühendisliği... Nedir bu 3 bölümün birbirinden farkı? Hangisinin avantajı daha çoktur? Hangi bölümü tercih etmeliyim sizce?
Elektronik mühendisliği
Elektrik mühendisliği
Elektrik ve Elektronik mühendisliği
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Elektronik mühendisliği, Elektrik mühendisliği, Elektrik ve Elektronik mühendisliği.. Farkı ne bu bölümlerin?
Kardeşim merhaba. Ben elektrik elektronik mühendisiyim. Temel derslerden sonra 3. sınıfta seçmeli dersler başlıyor elektrikle ilgili, elektronikle ilgili veya haberleşme ile ilgili.4-5 tane seçmeli alınıyor 3 ve 4. sınıfta. Düz elektrik mühendisliği seçersen elektronik dersin hiç olmaz. Ayrıntılı bir şekilde tamamen elektriği seçmiş olursun. Elektrik-elektronik okuyan birinden daha ince ayrıntılı şeyler biliyor olursun. Aynı şekilde düz elektronik mühendisliği seçersen de elektrik dersin olmaz. Bir de elektronik ve haberleşme mühendisliği var. Haberleşme alanına da yönelim için. İstihdam olarak, örneğin kpssde, elektrik mühendisleri sadece elektrik mühendisi alımı yapan yerleri yazar. Elektronik mühendisi sadece elektronik. Elektronik ve haberleşme mühendisi, elektronik alanı veya haberleşme alanı ile ilgili yapar. Elektrik Elektronik mühendisi bunların hepsini tercihlerine yazabilir, hepsinde çalışabilir çünkü hepsinden biraz ders almıştır. Sadece kendi tercihleri ile bir tanesine biraz daha yönelmiş ve daha kuvvetli bilgiye sahiptir ama diğerlerini de bilir. Örneğin ben elektrik smm belgesi almak için gereken elektrik derslerini aldım. İletim dağıtım yüksek gerilim vesaire. Aynı zamanda haberleşme teknikleri ve veri iletimi dersleri aldım. Aynı zamanda da güç elektroniği, temel elektronik, sinyal işleme, gömülü sistemler ve yazılım dersleri aldım. Bunların hepsiyle ilgili bir işte çalışacak kadar bilgim oldu. Ama elektronik-yazılım-gömülü sistem alanını daha çok sevdim diğerlerine göre bu alandan daha çok ders aldım şimdi de bu sektörde bir şirkette hem ortağım hem çalışıyorum.
Elektrik Elektronik Mühendisliği sevmeden çekilebilecek bir dert değil. Ftr de öyle. Mekanik şeylerle uğraşmayı mı seviyorsun insanlara yardım etmeyi mi
İnsanlara yardım etmeyi severim fakat ruhsal olarak beni çok yıpratır Ftr... Çalışma şartları, ilgilendiği şeyler vs sanırım vazgeçiyorum😂😂 Eem içinse hiç bilmiyorum oof of kafam çok karışık Allah yardımcım olsun😊
İyi günler öncelikle. Ben Marmara Üniversitesi'nde EEM okuyorum. Hangi okulları yazmayı düşünüyorsun, nerelere puanın yetiyor? Elektrik bölümü basitçe, elektriğin kömürle, barajlarla, rüzgar gülleri ya da çeşitli tirbünlerle üretiminden evimize gelene kadarki kısımla ilgilenir. Piyasada önceden fazlasıyla bulunur ama şu an sınırlı sayıda üniversitede verilmektedir.(Galiba 3 üniversite) Dolayısıyla yeni rakiplerinin sayısı az olacaktır. EEM ye imza yetkisi vardır. Elektronik bölümü ise evimize, okulumuza, iş yerimize ya da herhangi bir yere gelen elektriğin çalıştırdığı araçlarla ilgilenir. EEM de bu ikisinin ortak alanıdır. Fazla mezun verir rakibin çok olur ama diğerlerine göre çok daha fazla çalışma alanın olur.
@kkorkakprenses ikisi birbirinden bayağı farklı alanlar. Ikisinde de devlette çalışmak zor. Ikisinde de gelistirmen lazım kendini. Hangisine daha çok ilgiliysen o. Ayrıca mühendislik zordur onu söyleyeyim😊
Kesinlikle elektrik elektronik mühendisliğinin zor olduğunu ablamdan biliyorum (Lojikmiş, devre elemanlarıymış) ama sanki eem nin iş alanı daha fazla gibi
elektronik mühendisliği elektronik cihazları inceler. kablolarda kopukluk varsa veya direnç azsa falan gibi. elektrik mühendisliği de şehrin elektriğinin nerelerden geçeceğinin trafoların arasındaki mesafenin falan inceler bildiğim kadarıyla ama elektrik elektronik 'i bilmem
Hepsi de güzel bölümler ama elektronik daha geniş alanı kapsıyor. Elektrik ve elektronik seçeneği varsa daha da iyi. Önemli olan bu bölümler birbirine yakın, iyi bir üniversite seçimi olsun.
Elektronik = Haberleşme , Gömülü Sistemler , Devre Karakteristiği , Devre Tasarım , PCB Tasarım , PCB Üretim ve bunun gibi işler için 4 yıllık tek branşlık bir bölümdür. ( Elektronik Okumuş Bir Mühendis Devre Elemanları İle Kart Üretip Bu Karta Yazılım Yazıp Çalıştırabilir. )
Elektrik = Enerji Sektöründe Uzmanlaşmış Elektriğin İletimi İle Alakalı Branşlaşmış Bir Mühendislik Dalıdır. ( Elektrik Okumuş Bir Mühendis Bir Şehre , Binaya , veya Herhangi Bir Mekana Enerjinin İletimi Ne Kadar İletileceği ve İletirken Ne Gibi Etkenlerin Kullanılacağına Karar Verebilir.)
Elektrik - Elektronik = Başlangıçta İki Branşıda Gösterip Sonrasında Branş Seçimi İle Hangi Bölümde Branşlaşmak İstediğine Karar Verir. ( Bana Göre Diğer İki Branşın İşinide Yapabilir Ama İki Branş Kadar Başarılı Olamazlar.)
Elektrik Elektronik Bölümü Mezun Birisi Türkiye'de Çok Kolay İş Bulabilir. Ama Tecrübe ve Deneyim Zayıftır. Tek Branşta İlerleyen İnsanlar Branşında Daha Tecrübeli ve Deneyimlidir.
elektirik elektronik demelerin sebebi şudur elektrik 2 elektronik parça nın haberleşmesini sağlar mesela hepimizde biliyoruz ki bilgisayar binrary kod sistemi (2lik kod sistemi) 1 ve 0 la çalışır ama herkesin aklındaki soru 1 ve 0 nasıl haberleşiyor işte bu elektrik sayesinde mesela biz müzik dinliyoruz mikrodenetleyiciler (elektronik parçanın beyni sayılır) 1 olduğunda elektrik 5volt verirken 0 olduğunda 0volt verir buna digital sinyal denir. birde analog sinyal vardır o da 0 ile 5 volt arası enerji verir yani anlayacağınız elektirik olmazsa elektronik olmaz elektronik olmazsa elektirik bir işe yaramaz
Dalları farklı elektronik - uydu / cep telefonu / bilgisayar gibi motherboard sistemleri olarak ayrılıyordu frekanslar teknikler farkkı Elektrikte alçak akım / yüksek akım Genellikle arc kesiciler ve transformatör hesaplamaları olması lazım
Şöyle ki, elektrik ve elektronik mühendisliği okursan, ileriki sınıflarda kendine bir branş seçip öyle okuyorsun. Diğer ikisinde ise zaten bölüme girerken seçim yapmış oluyorsun.
Elektrik mühendisi enerji üretiminde çalışır genellikle.
Elektronik ve haberleşme mühendisleri (Doğrusu budur) elektronik cihazlar, fiber-optik kablolar vs konularda çalışır.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Türkiyede iş yapacaksan Elektrik elektronik mühendisliğini seç her ikisinin yerine geçer. Ama yurt dışında iş yapacaksan yabancı ülkeye gideceksen o zaman uzman olmak istediğin elektrik ya da elektronikten birini seç. Her iki bölümü tek elde olması sadece türkiyeye özgü pek çok yer ve kuruluş kabullenmiyor zaten saçma buluyor.
elektrik mühendisliği daha detaylı alana yönelik bir bölüm ama içinde elektronikte var diğerlerine oranla daha önü açık meslek sadece fazla üniversitede bölümü yok dolayısıyla az mezun veriyor
@kkorkakprenses meslek kariyer ve maaş konusunda tabi ki elektrik elektronik mühendisliği daha iyi.. şu an 3. ncü havalimanında elektrik elektronik mühendisinin net maaşı 6,000 Tl cik. gerisini sen düşün
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon demek istedim, Bencede Eem daha kârlı sanki düşününce. Okuma zorluğu olarak ikisi de aynı zor ama çalışma şartları olarak Eem daha iyi sanki. Maaş olarakta eem daha iyi sanki (günümüz için)
@kkorkakprenses aynen öyle senin tabirinle E. E. M daha iyi... eğer sen okuyorsan bitir diplomanı al bana ulaş, istediğin yere yerleştirmek için sözüm olsun ;)
En İyi Cevaplar