Kültür seviyesini geliştirmek için edebiyatı, coğrafiyayı, tarihi iyi bilmek lazım.. Ama ne çok eğitimli insan gördüm kültürden hiç bir şey anlamayan.. Bana göre insan önce kendisi kendini geliştirmeye çalışmalı
Eğitim ve kültür seviyesi doğru orantılı mıdır? Eğitimli insanlar her zaman kültürlü mü oluyor?
Bir insan ne kadar eğitimli olusa olsun, eğer şu 3 maddeyi yapamıyorsa hem kültürsüz hem de cahildir.
1-Bilgisi tevazu sahibi yapar. İnsanlara üstünlük kırmak için öğrenmez. Dolayısıyla fikirlerini insanlara dayatma 2-Tartışma yöntemini bilir. Bu nedenle dinlemeyi de bilir. Karşıdakinin de doğru söyleyebileceğini de kendisinin yapılabileceğini bilir. 3-İnsanların kişilik özelliklerinden ve sosyal konumundan çok fikirleri ile ilgilenir. Sem yanlış düşünüyosun sen şeylesin böylesin demez. Bana göre bu durum şu şekilde çözümlenir vb. İfadeler kullanır.
İnsanın kendi kendini eğitmesi, bunun akabinde kendi kendini kültürlü bir varlık haline getirmesi gerekmektedir. Böyle olursa, eğitim ve kültür doğru orantılı olur.
Tamamen bununla alakalı olduğunu düşünmüyorum... en kötüsü de eğitimli... kültür insanın kendini geliştirmesiyle ilgili... algıda seçiciliğiyle.. eğitim yeterli olmaz açık olmak lazım... eğitim alamayan kendini geliştiren çok insan var... bir o kadar da eğitimli ve kültürsüz... eğitim imkanı olup at gözlüğü olunca işte ona çare Yok... insanla alakalı... fıtratla...
eğitimli insanlar eğitimsizlere nazaran daha kültürlü oluyorlar evet. çünkü çok kitap okumuş çok yer görmüş kişilerden dersler alıyorlar. lakin kişinin beyni almıyorsa g. zekalı ise kültür ile eğitimi orantılayamaz tabiki
17 yaşındayım, bir şehrin, adliye sarayında, çay ocağında çalışan bir gencim. Baro başkanının odasından boşlaeı almak için içerş ye girdiğimde, kelli felli koca göbekli başkanı, tek burun deliğini kapatıp, olanca gücüyle, sümkürerek, hallıya sümkürüğünü fırlattığını gördüm. Üstelik benim içeri girmiş olmam hiç sorun değildi, o koca bir baro başkanı, bende çaycı bir çocuk. Eğitim başka birşey, öğrenmek ve bir kültüre sahip olmak, bam başka.
Ben eğitim derken üniversite okumayı kastetmiyorum)) yine söylüyorum okumayan, kendini geliştirmeyen birisi nasıl tiyatrodan, müzikten zevk alabilir? :))
En basta eğitim ve öğretim birbirine karıştırılıyor eğitim huy ve davranış iken öğretim ders demektir Diploma cehaleti alır varsa hamurunda eşeklik baki kalır kimi insan var super üniversiteler bitirip dünyadan haberi olmayan kimi insan var lise bitiremeyip ber merak ettiğini araştıran memleket meselelerini kendine dert edinen halkını düşünen
İnsan , hayat bilgisi , tecrube ve ogut istiyorsa bunun pek tahsille alakasi yok... okumayan biindende alabilir. Ama kültürel bazi mevzular tahsil gerektirir
Eğitimle yakından uzaktan alakası yok kültürün bence Ben ne ilkokul mezunu adamlar gördüm kültür sevyesi acayip derecede gelişmiš birde üni mezunu adam gördüm kültür sevyesi yerlerde adam sadece okul kitaplarına calismiş
Niye zevk almasın eski tiyatrocuların hangisi edebiyat egitimi almiş ve biliyor veya şuandakilerin coguda iddaa ediyorum bilmiyordur sadece kendi cumleleriyle tiyatroyu aciklayabilirler Veya müzisyenlerden üstadlardan neşet ertaş , aşık veysel , müslüm gürses ve nice büyuk sanatcılardan hangisi muzik egitimi almistir , muzik egitimini bírak normal egitim bile almamis cogu zor zahmet ilk okulu bitirmişler ama hepsi işini keyifle yapiyor 😀
Kültür doğuştan vardır. Kültür insanların hayatlarını sürdürebilmesi için insanların oluşturdukları şeylere denir. Eğitim ile var olan kültürü genişletirsin. Bana göre ikisi çok farklı birşey. Kültür dersi alıyorum ve böyle birşeyi hiç Bir Arada görmedim
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Hayatta kitap okumak herşey değildir, bence önemsiz hatta. Ben Dostoyevski okudum. Kitap okumayı severim ama toplum hayatında işe yaramaz. İnsanlarla aran nasıl asıl önemli olan bu birinin gönlüne dokunmak önemli diplomalı evde kimsesiz mutsuz olmak anlaşılmamanın nesi güzel olabilir
Benim dedemim üniversite okumaya imkanı olmadı, ama hesaplamaları, edebiyatı herkesden iyi biliyordu, babaannem de okumak istemesine rağmen abileri izin vermemiş, ama metamatiği benden iyi biliyordu. Ben hesap makinesinde hesapladığımı o beyninde hemen hesaplar ve söylerdi. Ben üniversite mezunuyum, ama şimdi babaanneme "eğitimsiz" söylemeye hakkım var mı? :))
Okul, lise dönemlerinde tüm bilimleri iyi okuyan, kendini geliştirmeye devam eden insanları her zaman eğitimli olarak görüyorum
O kendini geliştirmek oluyo. Benim babam da ilkokul mezunu nice üniversite mezunu olanları ezer geçer bilgi bakımından. Şimdi ben sana sorayım küçük bişey. Bir lokantaya gittik. Yemekler bitti ve yanımızdaki biri sırtını dayayıp aldı kürdanla dişlerini kurcalıyor. Bu kişi kültürlü müdür değil midir?
hayır tabiki bu kişinin kendini ne kadar geliştiediğiyle alakalı ne kadar kitap okuduğu ne kadar gezdiği ne kadar araştırdığıyla kaba tabirle ot gibi okula gidip gelen birinin kültür seviyesi ne derece olur ben söylemeyeyim😆
tabiki hayır. türkiye gibi az gelişmiş ülkelerde diploma almak çok kolay eğitim seviyesi yerlerde ayrıca tanıdıkla torpille herşeye zahmetsizce ulaşmak mümkün. (kul hakkının çok önemli olması gereken müslüman bir ülkede bunları söylemek çok ironik )
"Yanılgı" derken ben detay kısmında doğru bildiğimi yazmışım, yanıldığımı sanmıyorum..
Ayrıca Hitler'i örnek getirdiniz, ama herkesin doğru bildiği yanlışlar vardır. O dönemde Hitlere inanan, ona güvenen binlerce insanlar vardı, sadece "Hitler'in doktoru" olduğu için eleştirmek hiç doğru değil
Yanılgıdan kastım siz değildiniz, genel inanış bu yönde.. Ayrıca binlerce değil milyonlarca insan vardı ama bu onun o dönemde de katil olduğunu değiştirmez.. O dönemde kültürlü varsayılan aileler onu destekledi, çünkü çıkarlarına hizmet ediyordu hitler.. kültürsüz ve eğitimsiz halkta sözlerine kandı. Tıp ki 2018 in Türkiyesi gibi..
Siz şimdi geriye dönüp bakarak "katil" diyorsunuz, ama kendinizi o dönemde yaşayan, 1'inci dünya savaşını kazanamamış bir ülke vatandaşlarının yerine koyun. Ne olursa olsun, onu sevenler, ona inanananlar, ülkelerini en başarılı ülkelerden edeceğini düşünen insanlar vardı ve şimdi bile var. Sadece Hitler'i sevmek birisinin kültürsüz olması anlamına gelmez.
Maalesef aynı düşünceler Sovyetleri destekleyen siyasetçilerimiz için de var.
Ben ne Hitleri, ne de Sovyetleri desteklemiyorum. Sadece siyasetin kötü oyununa gelen, ülkesenin development'ini başka türlü gören insanlara olan önyargılara karşıyım.. Saygılar..
Bir insan nasıl davranması gerektiğini kitaplardan okuyarak anlayamaz... Yaşayarak canlı kanlı öğrenir... Hata yaparak tecrübe kazanır... Utanma duygusu ağır olmalı... Büyükler her zaman yol göstericidir
Mesleki alanda eğitimle ahlak kişilik kültür anlamında eğitim farklı şeyler. O yüzden mesleki eğitimi üst düzey bir insan diğer alanlardaki eğitimden eksik kalmış olabilir.
En İyi Cevaplar