Doktor Ece Ceyda Güdemek... Mobbinge ve ağır çalışma koşullarına dayanamayarak hayatına son verdi. Ece'nin nöbet saati 36 imiş. ... Gerçekten de 36 saat olabilir mi ya bir nöbet? Bunlar nasıl insanlar. Doktor tabi ki verimli olmaz. Saçma sapan işler için kendi akrabalarını torpille işe alırlar ama böyle emek veren zor bölümü kazanan insanları da böyle para gibi harcarlar. Yazık çok yazık.
Doktor asistanlarının 36 saat çalışması sizce doğru bir çalışma prensibi mi?
bir doktor için 36 saat maalesef üzülerek söylüyorum ki şaşırtıcı değil. Hele ki asistanlıkta zaten o gün nöbet tuttun ertesi gün hafta içiyse eve gitme gibi bir olay yok. Akşama kadar iş ne zaman biterse o zaman çıkıyorsun
Tabiki gerçek. size çok afaki geliyor ama tıp fakültelerindeki asistanlar sürekli böyle çalışıyor. devlet ve özellerde bir miktar daha hafif olabilir ama o da bölümden bölüme değişiyor
İsterse kabul etmeyebilirdi diye bir şey yok. Günlük 11 saat mesai olan bölümlerin (1-2bölüm çok nadir) puanı genelde türkiye derecesi seviyesinde olur. Maalesef durum gördüğünüzden bildiğinizden çok çok daha vahim doktorlar hele ki asistan doktorlar için
Kabul etmeme hakkı diye bir şey yok, eğer istifanızı kabul ederlerse istifa etme hakkı var. Size tuhaf ve inanılmaz geliyor biliyorum fakat insanlar yemek yemeden tuvalete gitmeden çalışıyor. Yeni başlayan bir asistan ortalama 10 nöbetle başlıyor, nöbet sonrası ertesi günün mesaisine devam ediliyor. Bu kıdemli asistanlıkta da uzmanlıkta da böyle devam ediyor. Mecburi hizmetten, şiddetten bahsetmiyorum bile http:// doktorlarsitesi. net/2017/10/30/goz-ardi-edilen-gercek-hekimlerin-artan-intihar-oranlari/ Boşlukları silip okuyabilirsiniz
@Bukullanici Okuyorum şu an, şöyle bir cümle gördüm:"Kanama nedeniyle, hayat kurtarıcı adım olarak rahmini aldığım hastanın eşi ve kaynanası, bu kadını biz şimdi ne yapalım diyerek üzerime yürüdüler." Şok oldum.
Bir tek onlar mı ağır koşullarda çalışıyor? O kadar mobbinge uğrayan insan var ki? Adam çalışanına 2 haftada 1 izin kullanma imkanı sunuyor, o insan ne yapsın bu şımarık insanlar gibi intihar mı etsin 👹
Evet haklısın tek o değil ama şımarık demen yanlış. Şımarık insan o bölümü kazanır mı ve mesleğine aşık bir insan. Herkes kaldıramaz bu yükü. Böyle ithamda bulunman yanlış. Kimin ne yaşadığını bilemezsin ben de bilemem.
Tıpçı arkadaşımdan duydum sınıflarında 70 80 kişi varmış 3 5 kişi istediği için okuyormuş diğerleri ise sadece marka isim yapmak için.. yani ortada ben drum ben ben diye geziyor.. vesselam söylediğimin arkasindayim
Ben müzik öğretmeni arkadaşlarımdan duydum hepsi birer murat boz olmuş paraya para demiyorlar. Elektrik teknisyeni arkadaşlarım tesla, işletme mezunu arkadaşlarım da steve jobs. Arkadaşlarım söyledi. Hayali oyun arkadaşlarım jack, isabel ve mephisto, ve kıvrık kuyruklu terierim reks. Hepsi şımarık, şımartılmış ve abartıyorlar haklısınız
Mesela ne geçerli mazeret olurdu? İnsan intihar ederken geçerli bir mazaret mi öne sürmek zorunda hanımefendi? 36 saat çalışıp mobing yiyip 10 saat eve gidip bayılmanın ardından tekrar 36 saat nöbet tuttunuz mu? Doğrusu şu, intiharın herhangi bir geçerli bir mazareti olamaz, insan hayatı her şeyden önemlidir. Hiçbir sorun intihara geçerli mazaret olmasa da bilmediğimiz anlamadığımız şeylere geçerli mazaret değil diyerek burun kıvırmamalıyız, insanlar gördüklerimizin, duyduklarımızın, bildiklerimizin çok ötesinde sorunlarla yüzleşebiliyorlar. Saygılarımla
@Bukullanici Beyefendi siz neyin kafasındasınız acaba ben zaten sizin söylediklerinizle aynı kanaatteyim. Bu bile intihar için mazeret olamaz demek istedim. Ön yargılarınıza sahip çıkıp boşa kalp kırmayın. İyi günler.
En İyi Cevaplar