Paralı eğitim sistemine bakış açınız nedir? Eşitliği sizce bozuyor mu?

BiBilen

Bahsettiğim şey sadece özel üniversiteler falan değil. Temel eğitim alınırken bile kimisi özel okullara gidiyor, kimisi devlet. Ee parası olan gönderir bize ne diye bakmayın olaya. Şöyle düşünün özelde alınan eğitim, devlette alınan eğitimle eşit değil maalesef. Basit örnekler vermek gerekirse, bir kimya dersinde ya da bilgisayar dersinde özel okula gidenler tüm imkanlardan yararlanırken, devlet okullarında bu imkanlar oldukça kısıtlı.
Paralı eğitim sistemine bakış açınız nedir? Eşitliği sizce bozuyor mu?
Bunu iki öğrenci üzerinde düşünün. Biri özel diğeri devlette eğitim alıyor. Şartlar hiç bir zaman için aynı değil yani. Belki sırf maddi durumu iyi diye özel dersler falanda alacak diğer çocuk. Şimdi bunların aynı sınavlara girmesini bekliyoruz ve başarılı olmasını da. Belki maddi durumundan dolayı yeterli eğitim alamayan çocuk diğeri ile aynı imkanlara sahip olsa çok daha başarılı olacaktı. Böyle bir eğitim sisteminin içinde başarılı olamayan çocuğun suçu sadece ailesinin zengin olamaması mı yani? Eşit imkanlar sunulmayan kişiler, neden aynı şartlarda değerlendiriliyor anlamış değilim ben.

Parayı veren düdüğü çalar.
Başarılı olacak insan her türlü imkansızlık içinde de iyi yerlere gelir.
Devlet okullarında iyileştirmeler yapılmalı, gerekirse özel okullar kapatılmalı.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Paralı eğitim sistemine bakış açınız nedir? Eşitliği sizce bozuyor mu?
Cevapla