(5.6-6+6-6+6-6).(1-3) sorusunda 1. parantezi 0 buluyorum neyi yanlış yapıyorum bu soru nasıl çözülür?
Adım adım lütfen anlatın.
Adım adım lütfen anlatın.
işlem önceliği çarpmada oldugu için 5.6=30 eder. 30-6=24 eder. 24+6=30 eder 30-6=24 eder. 24+6=30 30-6=24 ten 1. parantez 24 eder işlem önceliğine dikkat etmelisin.
((5.6)-6+6-6+6-6).(1-3) ---> burda (-6) (+6) 0(sıfır) olur sadece -6 kalir
((30)-6).(-2)
24.(-2)=-48
Parantezi yap caprma bolme toplama cikarma bu sirayi bozma dogru cikar
24 çıkıyor önce çarpmayı yapıp sonra toplama çıkarma
Cevap
3Cevap
İslem onceligi diye bir sey var bir goz at istersen tam bilmiyorum ama carpma ve bolmeler ilk yapilanlari
(5.6=30 30-6=24 24+6=30 30-6=24 24+6=30 30-6=24) (1-3=-2) 24.(-2)= -48
1. Parantez 24 önce çarpmayı yap. İkinci parantez -2. Çarp ikisini -48
Çarpma işlemini yaparsın önce. Öncelik çarpma işleminde.
İşlem önceliği çarpma
5.6=30
30-6=24
24+6=30
30-6=24
24+6=30
30-6=24
önce çarpma yapılır sonra toplama çıkarma yaparsan zaten 24 bulursun
1. parantez =24 2. parantez=(-2)
Önce. 5•6 işlemini yapıyorsun ona dikkat et.
Parantez içi 24 gelir 24 *-2=-48 eder
işlem önceliği çarma :)
Islem onceligi 24
-48 ayol
24.(-2)=-48
-48.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar