Okuduğunuz ya da mezun olduğunuz bölümden memnun musunuz? Başkalarına o bölümü önerir miydiniz? Olumlu ve olumsuz tarafları nelerdir? Mezun olduktan sonra iş bulması kolay mı? İş olanakları nelerdir? Şu anlık aklıma gelen sorular bunlardı. Okuduğunuz üniversiteyi ve şehri de söylerseniz memnun olurum.
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılİstanbul, Marmara Üniverstesi'nde Bankacılık okuyorum.
1 - Aslında memnunum. Tek şikayetim bölümümün %100 İngilizce OLMAMASI ve fakülte olmaması.
2-Avantajları: Devlet Üniversitesi olmasi , diğer Yüksekokul bölümlerinden farklı olarak 4 yıl olmasi , kaliteli , ciddi öğretmenler ; Marmara Üniversitesi'nin size verdiği Kişisel olarak kendinizi geliştirme fırsatları, isteğe bağlı 1 sene İngilizce hazirlik okuma.
Dezavantajları : Bolumlerin %100 Ingilizce olmamasi, bu yüzden kendi kendinize İngilizce gelisimi icin bir yol cizmek ; bölüm binasının çok küçük olmasi, amfi olmaması, başka fakültelerin binalarında ders işlemek zorunda kalabilmek.
3- is bulma açısından sıkıntı olmadığını söylüyor hocalarimiz. Bazı bankalar, finans şirketleri... vb. Marmara Üniverstesi Bankacılık ve Sigortacılık Yüksekokulu'ndaki öğretmenlere , okuldaki öğrenciler için is fırsatı olduğunu haber verip öğretmenlerimiz de haber veriyordu örneğin. Biz öğrencilere. Bir de bazı işletmeler bizi tercih edebiliyormuş. Direkt bölümle (işle) alakalı olduğu için.
4- Kamu ve özel sektöre ait bankalar , finans kuruluşları , finansla alakalı aracı kurumlar, muhasebe şirketleri, firmaların finans Birimleri.. vb. calisilabilecek bazı alanlar.32 Yorumla
Soran+1 yılpeki 2 yıllığı tercih edersek
- +1 yıl
Bizim bölümde bile kendini iyi gelistirirsen en kötü müfettiş yardımcılığı ile işe başlarsın bankalarda. Ama 2 yıllık bölümlerde hem iş bulma şansı çok daha az , hem de seni işe başlattığı statü daha düşük (gişe görevlisi).
En İyi Cevaplar
Gazi Üniversitesi spa terapisti mezunuyum iş imkanı çok fazla hiç bir şekilde işsiz kalmazsınız bu meslekte hatta siz seçersiniz eleme yaparsınız hangi spa da çalışsam diye cunku Turkiyede terapist olmak cok zor ve kolay bulunmuyor genelde masaj denince insanlar hep bir farkli düsünür aslinda masaj yemek yemek, uyumak kadar onemlidir bu gercekten saglik isidir ama bunu kimse boyle dusunmez malesef bir erkege bir kadin masaj yapiyorsa tamam illa sonunda o meshur soru sorulur baska bisey var mi? Bu tarz insanlarla ugrasmak cok zordur yaa arkadasim baska bisey olsa zaten niye bu isin universitesini okuyayim 4 yil boyunca anatomiyle ugrasayim uzerimde beyaz onlukle kan ter icinde senin kuluclarini kirmaya calisayim bunun gibi sorunlar ( bu anlattiklarim herkes icin gecerli degil malesef bu tarz yerler farkli yerler oldugu icin bu konuda erkeklerin de bir sucu yok aslin da ama iste yine de bir sansimi deneyim diye dusunuyor olabilirler ) ama maaş kısmı zaten çok güzel ve tatmin edici bu işin en güzel yanı bolca bahşiş almanız çünkü gerçekten göründüğü kadar kolay bir iş değil tavsiye konusuna gelince eğer sabrınız ve gücünuz varsa tavsiye ederim ben işimi gerçekten severek yapıyorum
01 Yorumla
Soran+1 yılöyle spa, masaj diyince insanların aklına farklı şeyler geliyor. ailem bence izin de vermez
Akdeniz üniversitesinde maliye okuyorum. Tüm bakanlıklarda müşavir denetmen üst kademede çalışabilirsin iibf nin en kral bölümüdür bana göre ve hocalara göre.
Ayrıca tıp ya da diş hekimliği okumak istediğini yazmışsın akdenizin tıp fakültesi şu an Türkiyede sayılı fakültelerdendir son yıllarda yaptığı nakil ameliyatlarla dünya çapında tanındı. Kampüs harika, odtü kampüsüyle neredeyse aynı büyüklüğü. Denize 15-20 dk yürüyerek, merkeze çok yakın dağın başında değil. Yazın sıcak bir yer evet ama yazın ortasında orada olmuyorsun zaten yaz okuluna kalmadıysan. İnsanların tatile gittiği yerde sen üniversite okuyorsun bence çok avantajlı. Ege üni de bu şekilde ama akdenizin tıp fakültesi egeden daha iyi Ankara hacettepe tıptan sonra yazılabilecek en iyi tıp07 Yorumla- +1 yıl
@Cagrii72 Tavsiye ederim. Bölümü internetten araştırırsın zaten. Yine de soruların varsa cevaplarım. Üniversite hakkında ise olanaklar geniş, çoğu şehir üniversiteleri gibi baskıcı kesim yok. Kyk yurdu kampüsün içinde, kampüsün içinde istemediğin kadar cafeler var, burger king de dahil. Bankaların kampüs şubeleri var atm ler harici bir sorun yaşadığında hemen gidiyorsun ( iş bankası ziraat ve teb mevcut şu an) iki tane büyük çarşısı var yakut ve olbia, olbia genelde oyun oynanacak cafeler yakut yemek yemek içindir. Yemekhane zaten var 2.5 tl fiyatı. Hem öğlen hem akşam yemeği çıkıyor ikinci öğretimler için. Okulun içinde akdeniz üni stadyumu var antalyaspor antrenmanlarını orada yapıyor bazen, yeni antalya stadı kampüse yürüme mesafesinde, şehir olarak zaten anlatmama gerek var mı bilmiyorum soruların varsa gönder gelsin
Bilgisyar programciligi ve oto. Kaptanligi mezunuyum, veteriner laborant sagligi 1. Sinifta biraktim gano 2.20ydi hemde. Bıraktıktan sonra aof konaklama isletmeciligi yazdim simdi 4. Siniftayim, memnun oldugum sadece aof simdilik, oto. Kaptanlığına atamasi var diye gttim bakcaz bakalim, programciligi muhendisligi falan da yazilimla araniz yoksa onermiyorum
12 Yorumla
Soran+1 yılveteriner laborant sagligi dersleri zor muydu
- +1 yıl
Evt biraz zor ama o kadarda degil, ama onermiyorum, gerci ben dgs falan gozum kesmedi bir an oncede lisans tamamlayim dedim o yuzden biraktim, zaten veteri er 2 yilliginin hicbi hukmu yok, suni tohumlama yapamiyosun, laborant olamiyosun, dukkan acamiyosun, en fazla bir veterinerin yaninda asgari ucret calisabiliyosun kpssde 80 85 yapman gerekiyo atanman icin alimlarida az yani
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
194
Cevap
189Cevap
- Eğitim & Kariyer konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılOkul öncesi öğretmenliği okuyorum ama ebelikten hallice dersler görüyoruz. Ben ebelikle okul öncesi öğretmenliği arası bir tercih yapmışım sonradan anladım.
Ama alışıyor insan bir müddet sonra.
Şaka bir yana güzel bölüm. Tabi her şey gibi bunun da zorluğu var. Bir de çok fazla ödev verilen bölümlerden bir tanesi.32 Yorumla
Soran+1 yılçocuları sevmeyen bir insan yapamaz bence
- +1 yıl
Bence de :))
+1 yıluluslararasi iliskiler bitirdim. bir tip kadar olmasa da surekli okumaya, arastirmaya, gundemi takip etmeye dayali sozel bir bolum oldugu icin zorlar ogrencileri ama dunyaya bidaha gelsem yine. uai okurum. bolumumd asiktim halen de asigim. okumayi, kendimi gelistirmeyi, dil ogrenmeyi, tarihi, dis politikayi, diplomasiyi ogrenmeye merakliyim cabalarm ugrasirim diyosan kesnlikle tavsiye ederim ve yine ayni kosullara evet diyebiliyorsan mezuniyet sonrasi is de bulabilirsin hem ozelde hem kamuda. ama kamuya alandan gireceksen biraz zor, hem puani 89 en az, hem kpss konulari okulda anlatilmayan konular iktisat maliye istatistik gibi. dersane sart ana zaten diger bolumden mezun olanlar da dersaneye gidiyor orda pek bir fark yok. KİSACA BEN GOZUM KAPALİ ONERİYORUM
01 Yorumla
Soran+1 yılkpss puanı yüksekmiş baya.
+1 yılGazi, Rus Dili ve Edebiyatı. Ankara'dayım. Hiç güzel bir yer değil. Bütçe olarak zaten araştırırsan özel yurtların fiyatları sanki otelde kalıyorsun. Yemekleri de rezalet. Ulaşım çok uzun sürüyor ya da bana öyle geldi bilmiyorum. Her şey kartla diyebilirim. Minibüs şoförleri çok asık suratli bir şey denmiyor. Pahalı, duyarsız, boş bir şehir. Seminer vesaire konusunda gayet zengin bir yer ama başka şehirde okuyup seminerlere günü birlik gelebilirsin. Ben hiç sevmedim sen sevebilirsin belki ama sana tavsiyem gideceğin üniversiteyi araştırdıktan sonra kalacağın yeri de arastir sonra çok sıkıntı oluyor.
12 Yorumla- +1 yıl
Ankara bundan daha güzel anlatilamazdi...
Tebrik ederim. - +1 yıl
@BeygirliPrens Teşekkür ederim. :D
Matematik okudum. Sadece matematik okuyabilirmişim gibi gelirdi o sekilde tercih ettim hatta tercihlerim sadece matematikten oluşuyordu. Başladığımda nefret ettim ama sonradan sevdim ve yüksek lisans yaparak devam etmeyi düşünüyorum. Eğer çok çalışmaya varım diyorsan okuyabilirsin. Dersleri düzenli takip edip hep çalışman gerek yoksa altından kalkmak mümkün değil çok zor. Ama çalıştıktan sonra her şeyi yaparsın zaten. Ben anadolu üniversitesinde okudum. Ya şimdi olsam daha iyi yerlerde okumak isterdim mesela odtüde okumak isterdim. Ama yine de kötü değil. Hep senin çabalaman gerek sadece dersle kalırsan hiçbir sey olmaz. Öğretmen olacaksan erkenden bir yerlerde öğretmenlik yap mesela bilgisayar alanına gireceksen ya da iktisada kayacaksan seçmeli derslere önem ver. Bu arada bölümde matematik okuduğu icin çok mutlularmış gibi görünmüyordu kimse. :) iyi düşünmek lazım çünkü gerçekten çok çalışmak gerekiyor.
10 YorumlaRadyo Televizyon Bölümü ama karışık biraz durumlar şehir olarak Kırıkkale bu şehri kimseye önermiyorum gelmeyin 2 yıl okuyacaksanız hiç gelmeyin zaten bölüm olarak da şartlar durumlar iyi olsaydı önerirdim iyi olmadığı için önermiyorum ama şu da var kişiye bağlı bir şey bu hevesi vardır istiyordur okuyabilir o ayrı konu diğer yandan dediğim gibi durumlar iyi olmadığı için önermiyorum zor çok zor okuyacaksan Amerika Hollywooda gitmelisiniz Türkiye'de bu sektör bitik artık o izlediğiniz filmler diziler çok zor sorunlu sıkıntılı şartlar altında çekiliyor siz izliyorsunuz size iyi olarak gözüküyor ama kamera arkaasına yani çalışanlara baktığınız zaman sorunlu sıkıntılı bir işleri var
00 Yorumla
+1 yılSosyal hizmet lisansı okuyorum. Bu mesleğin amacı ekonomik ve psikososyal sorunlar yaşayan bireylere yardimci olarak kendi sorunlarını çözebilmesini sağlamak. Her yaştan insanla calisabilecegim bir bölüm. Çocuk Esirgeme yurtlarında, huzurevlerinde, kreslerde, vakıflarda calisabilirim. Insancil yardımsever ve sosyal insanların yapabileceği bir bölüm.
37 Yorumla- +1 yıl
Tavsiye ederim
Soran+1 yılasosyal biri için uygun değil galiiba
- +1 yıl
Değil. Empati becerisinin iyi olması lazım.
Soran+1 yılpeki dersleri kolay mıdır
- +1 yıl
Kapasite ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Okuduklarıni anlayan ve aklında tutan biri yapabilir.
- +1 yıl
Teşekkür ederim
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen hukuk okuyorum. Aslında ezbere dayalı değil. Fakültelerde de zaten hukuk mantığı öğretilir. Fakat içinde vicdan, adalet duygusu vb taşımayan insanlar hakim savcı ya da avukat olursa hukuk sistemi çöker. En basitinde Atalay Filiz davasında kadın avukat Atalay Filiz'in rapor alacağını düşünerek davayı kabul etmişti. Fakat sonra davadan çekildi. Sadece kazanma düşüncesiyle bir davaya girmek sonrasında da çekilmek ne kadar adaletlidir? Mesela savcı.. leyhe ve aleyhe delilleri toplar. Hiç lehe delil toplayan savcı gördünüz mü? Çok nadir. .
Adaleti sağlamak için bu bölümü okumayacaksanız hiç okumayın. Herkes bana hakim savcı olup nr yapavaksın avukat ol paraya para demezsin diyor. Ne yazık ki bu meslek parası için yapılıyor.02 Yorumla
Soran+1 yılbaşka mesleklerde işsiz bırakma olayı çok olduğu için herkes öyle mesleklere yöneliyor
Cevap sahibi+1 yılBu memlekette herkes parasına göre iş yaptığı için çoğu kişi mesleğini istemeden mutlu olmadan aksatarak yapıyor.
+1 yılMakine Mühendisliği. Bölümümden memnunum. Herkesin altından kalkamayacağı bir bölüm olduğunu düşünüyorum.
Teknolojiyi her türlü takip etmen değişikliklere açık olman gerekir hayatın boyunca öğrenmeye devam edeceksin.
+ lar
Sektör yelpazeniz inanılmaz geniştir.
Çalışmak istiyorsanız iş bulamama gibi bir olasılık yoktur.
Hırslıysanız yönetici kademelerine kolayca ulaşabilirsiniz.
- ler
Ağır bölüm kaldıramayan ve bırakanlar çok.
200 kişilik bölümde 50 den fazla kız yok :D Bunu da söylemesem olmazdı.
Makine Mühendisliğini tercih edecekseniz,
Teknik üniversiteleri tutturamıyorsanız nerede okuduğunuzun pek bir önemi yok. Şehrinize yakın yerleri yazın en azından eve gidip gelmede sorun yaşamazsınız.
Ayrıca, üniversitelerde eğitim yoktur. Öğretim vardır. Eşşek kadar olduğunuz için kendinizi eğitimli sayıp o beyinlerinizi kitaplar ve araştırmalarla parlatmanız gerekir. Aksi halde ülkenin yerinde saymasına neden olan işe yaramaz insanlardan olursunuz.00 Yorumla
+1 yılDenizli'de Pamukkale Üniversitesi bilgisayar mühendisliğini bitirdim. Bilgisayar mühendisliğini tavsiye etmem. Diplomanın çok değeri yok. Pamukkale Üniversitesi ve Denizli fena bir yer değil. Bilgisayar mühendisleri bilişim sektöründe çalışıyor olup genellikle yazılım üzerine çalışırlar. Diğer bölüm mezunları da senin işini yapabildiği için diplomanın pek bir ederi yok.
23 Yorumla- +1 yıl
Bilgisayar mühendisliği çok tırt ya
- +1 yıl
Bilgisayar mühendisliği okuyacakken bu nedenlerden dolayı sağlığa yöneldim gayet mutluyum
- +1 yıl
Bende bilgisayar mühendisliğini beğenmiyorum
+1 yılben tıp okuyorum. Elbette bu bölümün de olumlu yanları ve olumsuz yanları var. bana olumlu yanları daha çok geliyor. o yüzden bu mesleği tercih ettim zaten. yani ben cerrah olmayı hedefliyorum ve bunun için çalışıyorum. isteyenlere de elbet de tavsiye edebileceğim bir bölüm
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılİstanbul'da okuyorum
Hukuk Fakültesi
Zor bölüm
Yoğun çalışma istiyor
Hem öğrenciyken
Hem de ömür boyu
Okumayı seven biri için evet güzel
Cool
Her ortamda markaniz oluyor
İşi arar ve kendinizi gelistirirseniz bulursunuz
Bazen o da sizi bulabiliyor
Siz kendinize yatırım yapın en önemlisi bu
Evet her zaman öneririm
Ama atandıktan sonra :))
Şaka şaka gelin :))48 Yorumla- +1 yıl
Anlamadigim olau su ki yogun calisma isteyipte hala devam zorunlulugu olmayan ender bolumlerden hukuk. Bide İstanbul unide donemlik sinav yilda 2 defa oluyor diger unilerdeki hukuk bolunlerine nazaran sanki daha rahat gorunuyor İstanbul hukuk. Marmarada her donem vize final var İstanbul uni mi birtek boyle merak ettim seneye uni bittiginde İstanbul hukuk dusunuyorum calisirken devam etmem gitmem diyorum bu sekilde mezun olmam zorlasirmi acaba? :))
Cevap sahibi+1 yıl@LilithTohumu O şehirdi
Marmaradayim şahsen
Evet devam zorunluluğu yok
Bizde 4 sınav
Yeni gelen öğrenciler yıllık ve 2 sınav
Yani siz seneye gelirseniz İstanbul da da Marmara'da da yıllık sistem 2 sınav olacak
Biz şu an dönemlik olarak vizenin tesiri bitmeden finalin başlamasından müşteki iken
Yıllık arkadaşlar da sene sonunda tüm müfredata çalışmak zorunda olmaktan yakınıyor...
Cevap sahibi+1 yılSınavdan sınava gelen arkadaşlar da var tabii
Geçebilirsiniz
Sadece hukuk nosyonu biraz eksik kalır
Derslere girilmedigi için
Açıköğretimden bir farkı kalmaz çünkü değil mi...- +1 yıl
Evet farki kalmaz ama ben hukuk bitirip meslegi icra etmeyi henuz dusunmuyorum kendi siyasal haklarimdan oturu istiyorum okurkende calismam lazim seneye bitiyor benim bolumumde Şu an okudum bolumde calisirkn hukukta okumak istiyorum ama marmaarabinda sanirim yaz okulari kalkmis marmarada hukuk okuyan arkadasim bu sene de cok fazla stres yaptiydi buyuzden. Bilmiyorum gitmeden de mezun olabilmem hukuktan kimisine zor geliyor yapamazsin diyolar ama bakalim deneyecgim. tesekkur ederim bilgiler icin ☺
Cevap sahibi+1 yıl@LilithTohumu mezun olunur bir şekilde, çok örneği var
evet yaz okulu kalktı :'((((
İstanbul da da yok...
Merak ettikleriniz olursa kapım açık...
Rica ederim... başarılar...- +1 yıl
Cok tesekkur ederim bol bol rahatsiz edecegim sizi evet İstanbul'da da yok ☺ basarilar dilerim egitim ve geri kalan tum yasantinizda☺
Cevap sahibi+1 yıl@LilithTohumu
Estagfurullah, Memnun bile olurum..
Çok sağ olun :)
+1 yılBölüm tıp, hala okuyorum. Öneririm girince alışıyorsun. Olumlu yanı çok şey öğreniyorsun, olumsuz yanı çok şey öğreniyorsun. Mezun olduktan sonra iş bulması çok kolay ama o işi iyi yapması zor. İş olanakları sınırsız gibi bir şey. Üni şehir şimdilik bende kalsın tercih için soracaklara yardımcı olmaya çalışırım :)
00 Yorumla
+1 yılMakine mühendisliği okudum Marmara Üniversitesinde. Yaptığım proje ile Kosgeb'ten destek alarak kendi işimi kurdum.
Ne okursan oku, nerede okursan oku. Yapacağın ya da hayal ettiğin tüm başarıların en büyül engeli yine sen olacak. Başarı malasef çok fedakarlık gerektiriyor.00 Yorumla
+1 yılKtü duim de okuyorum iş imkanları geniş denizde calışıyoruz maaşlar tatmin edici.. Lakim bir kıza önermeyeceğim kdr zor bir bölümdür kendisi. Bölümde hiyerarşi deniz örf ve adetleri uygulanmaktadır.. Ben şu an için memnunum tabi biran önce okuli bitirip para kazanmaya başlasam daha cok mutlu olurum :)
00 Yorumla
+1 yılEge Üniversitesi-Sınıf öğretmenliği mezunuyum okul olarak tavsiye edemem birkaç tane çok değerli öğretmen dışında pek bir artısı yok. öğretmen olmaya gelince bu sene eylül ayında atama olmayacaktı şubata kalmıştı şimdi darbecileri temizlediler diye yer açıldı da sözleşmeli alacaklarmış o da kesin değil. yani aksiyonu bol ne olacağı belirsiz bir bölüm. tavsiye eder miyim ülkemin idealist ögretmenlere ihtiyacı var tabi
00 Yorumla
+1 yılÖnce bilgisayar mühendisliği okuyordum bir donem ama bıraktım çok ağır matematık fizik var bide teknik. Kafa yorucu. Şimdi hukuk okuyorum kitap okumayı sevdiğim için ders çalışmayı yeni şeyler ogrenme meraklısı oldugum için memnunum. bir şıkayetım yok
03 Yorumla- +1 yıl
Sen tırt bilgisayar mühendisliğine bunları diyosan iyi ki makina mühendisliğine düşmemişin.
- +1 yıl
aman yok beynim sular :D
- +1 yıl
sulanir
Psikolojik Danışmanlık okudum 3 yıldır çalışıyorum. Dünyaya bir daha gelsem makinelerle uğraşırım ama. İnsanın olduğu her yerden uzak olayım
83 Yorumla- +1 yıl
Ne kadar güzel bir alanıniz var. Neden bu kadar soguksunuz? Isteyerek secmediniz mi? Ben de sosyal hizmet okuyorum. Derslerim ilgimi çekiyor seviyorum.
+1 yılAlman dili ve edebiyatı.
Edebiyat bolumleri türkiyenin en kültürel bolumleridir. Bu tarz bolumlerden mezun olunca yuksek bir entellektuellik seviyesinde olursun ayrica profesyonel olarak yabancı dil bilirsin ama malesef ulkemizde 'belirli bolumler'i okumazsan is bulma şansın pek yuksek değil.02 Yorumla- +1 yıl
Mesaj atabilir misiniz sorularım var da bölüm hakkında?
- +1 yıl
@blackcateyes attim
+1 yılBilgisayar mühendisliği öğrencisiyim. Okuduğum bölümden şöyle memnun değilim; bana göre olduğunu düşünmüyorum. Daha çok analitik zekaya sahip, bu işi tutkuyla yapabilecek, bu işe gerçekten gönlünü verecek insanların okuması gerekiyor.
210 Yorumla- +1 yıl
Analitiği boşver hep pc başındasın başın falan ağrıyor algortima falan
- +1 yıl
@blackwhite11 şu var derste adam sana elmayı öğretiyor sınav kağıdında yeni bir meyve üretmeni istiyor. Pratik zeka şart.
- +1 yıl
Tamam pratik zekasız olmaz ama bilgisayar dilini bilmek lazım
- +1 yıl
@blackwhite11 ya onu zaten oğretıyorlar temelını o sorun değil
- +1 yıl
Ben öğrenemedim
- +1 yıl
@blackwhite11 onu sorarsan ben de oğrenemedım 6. seneme gırcem bıter mı btmez mı mechul. sevenın yapması lazım abi ya valla.
- +1 yıl
Çok zor bir bölüm yazılım özellikşe
- +1 yıl
@blackwhite11 aynen öyle.
- +1 yıl
İlgi çekici gelmiyor
- +1 yıl
@blackwhite11 sorun bu zaten. ılgımızı cekmedığı ıcın surunuyoruz.
Çomü - çanakkale
İlk ve acil yardim bitirdim
Gayet memnunum
KPSS 75 -80 ustu atanıyor şu an
Ayrıca özel hastanelerde de çalışabiliyor sun
Okuduğum bolumu insan sevgisi olan psikolojisi sağlam kişilere öneririm24 Yorumla- +1 yıl
Comü nasil ortami falan begendin mi? Ozellikle egitim fakultesi?
- +1 yıl
Hangi liseden mezunsun? Duz liseden birisi bu bölümde okuyabilirmi
Gizli Üye(25-29)+1 yılYıldız Teknik te mimarlık okuyorum
Anadolu yakasında oturduğum için okul çok uzak bu yönünü sevmiyorum
Onun dışında bu sene bire başlıyacağım hazırlığı bitirdim bu yüzden pek bir şey söyleyemiyeceğim :)
Bence üni tercihinde eve yakın bir yer olursa daha iyi olur07 Yorumla- +1 yıl
Uykusuzluga alistir kendini meslektas 😁 projeler juriler zorlayacak.
Cevap sahibi+1 yıl@MeraKara güzel kampüs ama ben kartal da oturduğum için çoook uzak
Cevap sahibi+1 yıl@Wise_koala :( :( :(
Cevap sahibi+1 yıl@armi18 kuzenim konya da şehir ve bölge planlama okuyor dediğine göre zor bir bölüm
- +1 yıl
Okadar moral bozmaya gerek yok ama gercekten cok seyler ogreniyorsun bakis acin degisiyor. :) zamanini iyi degerlendir sadece benim gibi son dakikaya birakma 😂
+1 yılEv kızı bölümünü okudum yatay geçiş yapıcam şimdi ev hanımlığına 😂
70 Yorumlatıp okudum. artisi - cok ozel bir meslek hayat kurtariyosun. eksisi ise - doktor olarak calisman senin 9 sene ile 13 sene arasi bir zamanini aliyor. arkadaslarin calisiyorken sen hala sinavlara hazilaniyosun ve ders calisiyosun
13 Yorumla
+1 yılİstanbul aydın üniversitesi- okul öncesi öğretmenliği
okuldan memnunum fakat bölüm mezun olduktan sonra sıkıntılı. atamalar zor özellerde öğretmen yerine köle arıyorlar. iş bulmak çok zor bölümün önü kapalı şuanda.00 Yorumla
+1 yılİnsan kaynakları yönetimi. Bölümümden memnunum her sektörde iş var okuması kolay sadece insanlarla uğraşıyorsun ve en zor şeyde o zaten yapabilirim diyorsan bir bak derim
02 Yorumla
Soran+1 yıl2 yıllık mı yoksa 4 yıllık mı oluyor
- +1 yıl
Benim ki 4 yıllık lisans
+1 yılBen aslında bir şey sormak istiyorum. Yatay geçiş düşünüyorum ve düşündüğüm üniversitenin ön başvurusu yapılıyor internetten. O sitede de okuduğunuz ya da okumakta olduğunuz program nedir diye soruyor? Program derken ne demek istiyo acabaaa?
03 Yorumla- +1 yıl
Teşekkür ederim :)
+1 yılİki diplomam var genç yaşta çift diplomam var :)
Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisiyim :)
Açık Öğretim Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Mezunuyum :)
Buna Rağmen İşsizim :) :)02 Yorumla- +1 yıl
Kpss ye girmedin mi
- +1 yıl
@GiuseppeRossi Girdim 80 almışım.. Benim bölümlerde en az 85 86 ile alımlar oluyor..
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği bölümü mezunuyum
MIT de Elektronik-bilgisayar mühendisliği Yüksek lisansı yapıyorum
elektronik ve teknolojik ürünlere ilgisi olmayanlara bu bölümü okumalarını önermiyorum
ben bölümümden memnunum03 Yorumla- +1 yıl
Dokuz eylul de elektrik elektronik okumaktansa 1 sene daha kalmaliyim degil mi?
- +1 yıl
@YuksekPsikolog kardeşim öyle birşey yok üniversite değil bölüm seçin odtü itü kazanamadısanız zaten tıp dişçi sıralmasında geri kalanlar eğitim aynı aşağı yukarı üni ismine değil kendine neler eklemişsin torbanın doluluğuna bakıyorlar
Psikoloji güzel bir meslek. Getirisi iyi ama arkadaşlarıma pek tavsiye etmem. Çünkü değişik değişik insanlar var ve kadınlar söz konusu olunca olay çok zor... :)
10 Yorumla
+1 yılTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi - Ziraat Fakültesi - Bitki Koruma Bölümü.
Cansu Hocama ve biricik Özgür Hocama saygılar. Seviliyorsunuz ;)12 Yorumla
Soran+1 yıliyi mi o bölümler
- +1 yıl
Oldukça.
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik. Uludağ üniversitesinde
Coooook memnunum. İş olanakları da iyi, mezuna ihtiyaç duyulan bir alan.27 Yorumla- +1 yıl
Ortami nasildi acaba :)
Koü Çevre mühendisliği okuyorum. İş bulma imkanı çok bildiğim kadarıyla ama istediğin parayı bulmak zor. Meslek olarak çok güzel bence doğayı koruyan tek mühendisler biziz sanırım ☺️
00 Yorumla
+1 yılBiyoloji okuyorum. Böcekten, fareden, kurbağadan falan tiksinmeyenler için heyecan verici olabilir. 😄
04 Yorumla
Soran+1 yılcanlı olarak mı hayvanları görüyorsunuz. içini deşiyorlar mı kurbağaların saçma bir soru ama
- +1 yıl
Yok kuzum, en sorulası soru... Maalesef canlı halde elimize geliyor ve biz kesiyoruz, deşiyoruz... Bir ara çok üzülüyordum.. 😕 Ama hem üzülüp hem tiksinmek daha zor bir iş
- +1 yıl
Yapmayın
Soran+1 yılüzüldüm biyolojiyi çok severim oysaki.
+1 yılİng. Öğrt. mezunuyum. Evet memnunum bölümümden. Çomu de okudum eğitimfakültesi kaliteli ama tabi çok sıkı olduğu için nefes almaya zaman kalmıyo diğer fakültede okuyanlar gezp tozarken biz oturur makale yazardık (ing )
15 Yorumla- +1 yıl
Sinif ogrtm. Comü nasil acaba? Ortami cevresi nasil? Yardimci olabilirmisin :)
- +1 yıl
@Cuteonlygirl Eğitim fakültesi genel olarak eğitimi iyi. şu an fakülte merkezde konum olarak 2dk sahile. Kampüsün taşınma ihtimali var bir araştır.) Gerçi taşınsada terzioğlu yerleşkesinde olucak. ) Sana tavsiyem kampüs taşıncaksa bile merkezden ev veya yurt tutman. Çünkü sürekli orda olucaksin.
- +1 yıl
@Cuteonlygirl Çanakkale de zaten küçük ve güzel bir yer ilk sene bir ben vardım seven arkadaşlarım hep istemeyerek gelmişlerdi ama mezun olurkende büyük hüzünle gittiler insanı bağlıyo kendine. Her yer yürüme mesafesi. Nüfusun çoğu öğrenci , mekanlar uygun . Gece hayatı var. ( Tabi barlar 2 de kapanıyo :D)
- +1 yıl
Cok tesekkurler :) Peki kocaeli hakkinda bilgi sahibI misin?
- +1 yıl
@Cuteonlygirl Rica ederim :) Hayır bir bilgim yok malesef
Siyaset bilimi ve uluslararası iliskiler okudum ve yükseklisans yapıyorum mezun olup 3 ay sonra güzel bir iş buldum. Bölümümden gayet memnunum şükür işim de var
00 Yorumla
+1 yılTıp okuyorum. Gayet tavsiyede ederim. Zor falan ama çok ilginç şeyler öğreniyor insan. Merakliysan falan çok güzel bir bölüm. Tabi tus falan korkutuyor insani ama olsun be :)
10 Yorumla
+1 yılAnestezi okuyorum atanabilirsen bence güzel ben seviyorum
17 Yorumla
Soran+1 yılzor mu peki
- +1 yıl
Sağlıkla hiç alakan yoksa biraz zorlanirsin ama sonra alışırsın bence zor değil
- +1 yıl
@Blackhall dediğim gibi özelde her yerde is bulursun asıl maaş konusunda en fazla 1 buçuk 2 ye çalışırsin atanirsan da 2 katı kadarını işte. Kocaeli benimki
- +1 yıl
@Blackhall yok yok ben şimdi özelde baslasam 1900 le başlatıyor zaten arkadaşım var devlette 3500 net maaşı dönerim nöbeti falan 4 4 buçuk oluyor o, bende oyüzden ise girmiyorum zaten kpss kasiyorum simdi
gazi üniversitesinde mimarlık okudum tüm koridor reyizlerine burdan selam ederim ccc auuuuuuuu ccc
39 Yorumla- +1 yıl
Haha😂 Gazili olmak ayrıcalıktır✌🏾️
- +1 yıl
@melenoss nasıl iş olanakları bir de hangi şehirdesin?
- +1 yıl
Bu kız benim 1 üst katımdaymış :D
Gazi makina mühendisliğindeyim :D - +1 yıl
@Karamsarçizim iş olanakları harika ispanyadayım türkiye'de iş bulamadım :D
- +1 yıl
Ne güzel bence yurtdışında çalışmak harika ☺ daha sonra sana mesaj atsam bu konuda beni bilgilendirir misin? Ben de mimar olmak istiyorum da 😉☺😊
- +1 yıl
@melenoss
- +1 yıl
@melenoss türkiyede nasıl iş bulamadın hacı
- +1 yıl
@Karamsarçizim her zaman yardım ederim
Gizli Üye(25-29)+1 yılAnkara universitesi- sosyal hizmet. Bolumumu cok seviyorum. Okulun hocalari zaten bu bolumun en iyisi. Sadece okul kucuk😊
23 Yorumla- +1 yıl
Şehrimize hoşgeldiniz=)
Soran+1 yılPeki kaç yıl daha önü açıktır sence? Dersleri zorluyor mu?
Cevap sahibi+1 yılDersleri zor degil rahat gecersin duzgun calisirsan. Valla o konuda yorum yapamiycam cunku her an her sey degisiyor bu ulkede😂
İst Aydın unv sosyal hizmetler
Bolumu öneririm okulu asla20 Yorumlaokul öncesi öğretmenliği okuyorum cocukları seviyosan cok güzel bir meslek ayrıca rahat kesinlikle öneririm
00 Yorumla
+1 yılÇevre Mühendisi
Çok geniş is alanı var ama kendini geliştirmek diğer mesleklere nazaran daha önemli 😊00 YorumlaYönetim bilişim sistemleri , pc müh ile işletmenin birleşimi önü çok açık olan bir bölüm bende memnunum mezun oldum iş buldum.
00 Yorumla
+1 yılHukuk fakultesi 4. sınıfım. Memnunum ama biryandan psikoloji okumanın hayalide var içimde. Bu bölüm bitince birde psikoloji okuyacagım sanırım :)
00 Yorumla
+1 yılAna avrat dümdüz okudum... Yok o değildi.
Çok güzel gazel okudum bitti.
PC mühendisliği :)
Ziztem ve networkingen uzmanlığı...00 YorumlaPmyo 20 yasndayim ve meslekteyim cok sukur bin sukur
03 Yorumla
Soran+1 yılpolislikl için boy sınırı nedir kadında
hasta ve yasli bakim alani son sinif ogrencisi geçis hakki kullanip paramedik olma adayiyim
02 Yorumla
Soran+1 yılpeki memnun musun? önereceğin bir bölüm mü
- +1 yıl
Kesinliklee 👍aslinda karar vermedim hemsireligide dusunuyorum ama sağlik sektorunden ilerlersen sirtin yere gelmez en cok atanma alim atanamassan bilr ozel hastanede calisiyosub hic bir sikintisi yok bir arkadasim paramedik mezunu dah 3 ay once mezun oluo atandi ve 3 aydir 3 500 maas aliyor 3 ayda 10 bine yakin para kazaniyo iş gunleri super 24 saat nobet 2 gun izinlisin bidahaki nobetin 48 saat gecmesi gerekiyo yani evlenincd cogunluk evdede olabilirsin bence guzel anlattim 😂 ve bo hemsireyle bir paramedikin maaslari cok yakindir
işletme okudum kafanı kullanırsan çok iyi yerlere gelebilirsin ama en önemlisi hangi bölüm okursan oku araştırma görevlisi olarak okulda kalabilirsen hayatın kurtuldu demektir
02 Yorumla
Soran+1 yılaraştırma görevlisi nasıl olunur
+1 yılHukuk okuyorum. Birde açıktan iktisat başlamak istiyorum. Kendini geliştirdikten, o mesleği yapan diğer insanlardan sıyrılıp farkını ortaya koyduktan sonra olumsuz bir tarafı yok. İş bulması kolay. Her mesleğin
016 Yorumla- +1 yıl
@Mrvyvz98 elbetteki anlarsın yalan olup olmadığını. Ayrıca sana doğruyu söylemek zorunda ki çözüm bulasın. Mesela cem garipoğlu olması lazım ortadan 3-4 ay kayboldu sonra geldi mahkemeye çıktı neden kandaki uyuşturucu tespit edilme süresi geçti ortaya çıktığında da saçlar gitmişti saçtan da tespit edilemez tırnaklarda uzadıkça kesildi ordan da çıkmaz. Ona bu aklı muhtemelen avukatı vermiştir.
- +1 yıl
@Mrvyvz98 adam sana olayı anlatırken yalan olup olmadığını anlarsın bence. Yalan söylüyorsa yapacak bir şeyin yok
- +1 yıl
@Mrvyvz98 Davada karşı tarafı dinledikten sonrada kendi müvekkiline inanıyorsan ortada bir kanıtta yoksa günahı vebali müvekkile asdfsdg :D Günah bizden gitti
- +1 yıl
@Mrvyvz98 asdfd :D orasını da ben düşüneyim
- +1 yıl
@Mrvyvz98 Hadis-i şerif ne diyor biliyor musun? kıyamet günü güneş en tepedeyken sadece bir gölge olacak. O gölgede kimler olacak peki?
- +1 yıl
@Mrvyvz98 Adaletle yönetenler. Dini mi de bilirim Hz. Ömer' in adaletini de. Bu yüzden kimseye kalmamış neyi göze alıp almadığım.
- +1 yıl
@Mrvyvz98 asdfsdg sen maydanoz oldun son yorumu ben yapacağım asafa Vicdansızım ben. Dinsiz imansızım. Kimi ne ilgilendirir? bb
- +1 yıl
@Mrvyvz98 Bir insan %100 suçlu olamaz ve avukatın amacı o suçlunun suçunu hafifletmek haklı olduğu durumları ortaya çıkarmaktır yok içim acır vicdanım sızlar gibi cümlelere gerek yok. Ne sen böyle konuşarak vicdan sahibi oluyorsun ne de suçlunun haklı yönlerini ortaya çıkardığı için bir avukat vicdansız oluyor. Haksızlık etme
Evet cook memnunum. Ege universitesi kimya mühendisligi. Ege zaten bir başka. Ve is alanim cok cok fazla
01 Yorumla
+1 yılKTÜ hemşirelik.. Hemşirelik yorucu ama iş garantisi var. Bir de trabzonu yazma hayatının hatasını yaparsın.
04 Yorumla- +1 yıl
@Blackhall İyi bir universite olduğunu düşünmüyorum. Birde şehir çok sıkıcı ve aşırı pahalı. Dolmuşlarda bile öğrenci indirimi yok, sivil parası ödüyoruz. Apart, yurt ve daire kiraları uçmuş.
- +1 yıl
@Blackhall Sagol :)
+1 yılOkul öncesi öğretmenliği okudum tavsiye de etmem Türkiye 'de hiçbir öğretmenlik bölümünü ne oku ne yanaş
00 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 358 cevap paylaştı. Eczacılık mezunuyum önermem artık eczane açamayacaksınız 3500 kişiye bir eczane açma kanunu geldi yani anca hakkariye falan açılır
211 Yorumla- +1 yıl
ne kadar saçma ya. ne olucak okuyan insanlar? ona da kanun yapsınlar
- +1 yıl
@adamin_dibisin ne saçma deme ama öyle ögretmenleri biliyoruz yığinla mezun var. Eczacılardada herkesin kendi yerini açtığını düşün kim iş yapıcak. Tabi anası babasının eczanesi olmayana kötü.
- +1 yıl
- +1 yıl
madem eczane de açamıyosun gel evlenelim ümran
- +1 yıl
@Manyatalı_Çakmak ben açabiliyorum şu an som sınıfı okuyanlar da açabilecek. ondan sonrası olmayacak
- +1 yıl
@HasicTearCont aynen, 2012 girişlilerden sonra açan olmayacak ama aslında piyasada eczacı açığı çok fazla. İlaç firmaları depolar falan eczacı arıyorlar ama hem senelerce çalışabilecek eczacı bulamıyorlar hem de pek tercih eden olmuyordu azıcık parayı toplayan gidip kendi eczanesini açıyordu..
- +1 yıl
Evet ya insanların üremesini bekliyeceksin komik 😂 ya da bu tur yerlerde çalışacaksın getiri az ısı cok olduğu için belki tercih edilmiyorsur gelen bütün ilaçları insan kullanacak hata yok bisi olursa onu denetleyen eczaciyi yakarlar 😃
- +1 yıl
@adamin_dibisin yakında market eczacılık geliyor ne yazık ki.. oralarda çalışacaklardır mutlaka yer bulunur ama o kadar emeğe yazık askeri ücrete tabi olmak zorunda kalacaklar. ben bölüme girerken ne öğretiyorlar 5 sene okul mu okunur dedim ama 6 sene yapsalar yine hak veririm resmen anam ağladı daha zoru olamazdı bence 😂
- +1 yıl
Kardeşim tip okumuyorsan dayin yoksa anladinz inş ülkede kendin birşeyler yapmak zorundasın artık okul yetmemeli gelişmekten korkmamalisin hangi okula gitsen iş bulman herseyde zor bulursun maaş olmaz diplomalı amele ariyor artık ilkokul mezunu patronlarimiz 😂
Ben eletrik eletronik bolumu okuyordum biraktim bilgisayar bolumune gectim baktim olcak gibi degil onuda biraktim dj lik yapiyorum simdi :) hem ulke ulke sehir sehir geziyorsun hem para kazaniyorsun
00 Yorumla
4 ayBen edebiyat öğretmenliği okuyorum. Son senem.
00 Yorumla
+1 yılLisedeyken çocuk gelişimi bölümü okudum bıraktım üniversiteye gitmedim
04 Yorumla- +1 yıl
@Kral2122 okumadım işte bir sebepten ötürü okumadım
- +1 yıl
Nie :-D
+1 yılİşletme, Finans, Ekonomi ve Matematik; ortaya karışık okuyorum.
Sorusu olanı beklerim.00 YorumlaHukuk okuyorum. Şimdiki aklım olsa tercih etmem ama girdik bir yola. 💁🏻
01 YorumlaBen yazmasam iyi olacak yazarsam tanıdıklar cıkabılır 😂
00 YorumlaHarita kadastro. Uniye sehre gerek yok tercih etmeni tavsiye etmem. Saç yoldurtan, insanı zekasından şüphe ettirip delirten bir bölüm.
01 Yorumla- Devamını Gör (323)
Devamını Gör(368)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar