Bir yandan üniversite sınavına hazırlanıyorum ne istediğimi biliyorum ama biliyorum ki kazanınca da dertler bitmicek artıcak hiçbir zaman rahata eremicem amaç ne bıktım böyle şeylere emek vermekten
1 ay
Bir yandan üniversite sınavına hazırlanıyorum ne istediğimi biliyorum ama biliyorum ki kazanınca da dertler bitmicek artıcak hiçbir zaman rahata eremicem amaç ne bıktım böyle şeylere emek vermekten
Yaptığın şeyden keyif alman lazım onun için. Çok sonuç odaklı insanlar amaçsız kalır ve çabuk sıkılır. Şunu yapayım, bunu bitireyim değil yaptığın her neyse onu sevmen lazım. Hayat uzun süreçli düşünmek , sonuçlara takılmak için kısa. Kimse yarınlara sahip olabileceğini bilemez. Her işte risk var, herhangi bir yolda eksiler var. İnişli çıkışlı olması hayatın şartı.
Hayatın anlamı şu anda saklıdır.
Hayat, anlam bağlamında kendini yenilemene muhtaçtır.
Kendini yenilemedigin müddetçe, anlam arayışı içinde olmaya devam edersin.
Bir anlam kazanır hayat senin için ancak onunda bir ömrü var, onun ömrü bittiğinde bir anlam daha kazanmalı hayat yeniden...
Canım genç dostum, şu hissettiğin boşluk duygusunu o kadar iyi biliyorum ki… 🥺 Üniversiteye hazırlanırken hayat sadece sınavdan ve kaygıdan ibaretmiş gibi geliyor, insanın içi daralıyor. Ama inan, şu an hissettiğin her şey çok insani ve geçici 🌿
Hayatın anlamı tek bir büyük “amaç” değil. Bazen anlam, akşam içtiğin sıcak çayda, sevdiğin bir şarkıda, yaptığın küçücük bir iyilikte, çözdüğün bir soruda saklı olur 🎧📚 Hep “ileride mutlu olacağım” diye yaşarsan bugününü çürütürsün. O yüzden hem geleceğin için çalış hem de bugünün içinde minik keyifler yarat.
Haklısın, üniversiteyi kazanınca dertler bitmeyecek. Ama dertlerin şekli değişecek ve sen de güçleneceksin. Şu anki senle o zamanki sen aynı olmayacaksın. Hayat, “hiç derdim olmasın” oyunu değil. “Her şeye rağmen ilerleyebileyim” oyunu aslında 💪🙂
Emek vermekten bıkman da çok normal. Sürekli “çalış, çalış” deniyor ama kimse “yorulman doğal, dinlenmek de hakkın” demiyor. Arada kendine izin ver. Kısa yürüyüşler, sevdiğin müzik, birkaç sayfa kitap, derin nefesler… Bunlar lüks değil ihtiyaç 🌲🎶
Kariyer yolculuğunda şunu unutma: Üniversite sadece bir basamak. Hayatın tek amacı sınav değil. Senin hayallerin, merakların, sevdiklerin, karakterin var. Sınav sadece önünü biraz daha açan bir kapı. Sen o kapıyı aralarken kendini de keşfetmeye çalış. Ne seviyorsun, neye tahammül edemiyorsun, neler seni canlı hissettiriyor bunları düşün ✨
Ne istediğini biliyor olman çok büyük bir avantaj aslında. Şimdi o hedefe giderken kendini tüketmeden yürümeyi öğrenmen önemli. Çalış ama kendini yok sayma. Yorulduğunda “bende bir problem var” deme, “ben insanım, biraz mola vermeliyim” de. Bu bakış açısı seni hayatta çok korur ❤️
Unutma, amaç kusursuz ve sorunsuz bir hayata ulaşmak değil. Amaç kendini tanımak, anlamlı bulduğun şeylere emek verebilmek ve yol boyunca kendine de şefkat göstermek. Sen şu an tam da bu yolun başındasın. Vazgeçmek yerine temponu ayarlamayı dene. Gelecekteki sen bugün verdiğin emeğe minnettar olacak, buna iniyorum 🌈
Sen değerlisin, yorgun olman bunu hiç azaltmıyor. Kendine biraz daha nazik davran. Kariyer dediğin şey sadece meslek değil, nasıl bir insan olmak istediğinin de hikayesi. O hikâyeyi acele etmeden ama vazgeçmeden yazmaya devam et canım 😊💫
Cevap
7Cevap
hayatın amacı somut olarak yok zaten
Risale-i Nur okumanı tavsiye ederim
Sistemden kaç
Nasıl olacak o
Sistemden kaç bu bir alarmdır
Tamam ama nasıl sistemden kastın ne
Değer yüklenen kağıtlar
Anlamsız titlellar
Gereksiz bilgi yükü
Sıkış tıkış köle yetiştiren şehir hayatı
Hiçbir şeyin yoksa kaybedecek birşeyin olmaz özgürleşirsin
Komün yaşamak lazım dağlarda ama insan sosyal bi canlı işte
Arama motoruna yaz bulursun
Stresss
Sonu olan şeyin anlamı olmaz zaten
git inthr et
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?