Anne babası memur veya zengin olan çocuklar neden başarılı sayılıyor?

Bu haksızlık değil mi tamam, emek vermiş öğrenci falan ama. Bilinçli ebeveyn var. Atıyorum, adamın babası doktor, oğlunun iyi bir yerde olmaması sorun olurdu, zaten iyi bir yerde olması beklenir. Çünkü nedir, eğitim bilinci var. Bir de bu başarılı derece yapan öğrencilerin velileri öğretmen çıkıyor ya, beynim yanıyor, o olmasın da ben mi başarılı olayım. Bir kere öğretmen çocuğuysan bursluluk sınavında bile ayrıcalıklısın. Bir kere en doğru öğretmeni anne babanın arkadaşları sayesinde buluyorsun. Çok iyi bir liseye gitsen bile anne babanın öğretmen olduğu bilindiğinde özel bir ilgi oluyor, millet bunu görmüyor, çocuk başarılı diyor. Bu başarı değil bence ya. Sizce de öyle mi.
Anne babası memur veya zengin olan çocuklar neden başarılı sayılıyor?
Cevapla