Elektronik mühendisi olarak 5 aydır kasiyerlik yapıyorum mecburen ama nefret ediyorum. Mesleğimi nasıl yurt dışında yapabilirim? Bu bataklıktan kurtulmak istiyorum.
2 ay
Elektronik mühendisi olarak 5 aydır kasiyerlik yapıyorum mecburen ama nefret ediyorum. Mesleğimi nasıl yurt dışında yapabilirim? Bu bataklıktan kurtulmak istiyorum.
Çalışmanın alın terinin utanılacak bir tarafı yoktur küçük hanım. Evet maalesef ülkemizde şu anda bunu bir tek yaşayan sen olduğunu sanmıyorum. Kötü bir siyaset kötü bir anlayış olduğu sürece insanlar bu durumu yaşıyor. Bunun birçok yolu var küçük hanım Aslında çok rahatlıkla yurt dışına çıkabilirsiniz bu engel değil Çok da zor bir şey değil
Hobi olsun diye okumadim zaten. Bu ulkede yasamak istemiyorum
Doğru düşünüyorsun bak kardeşim ben senin için kısa bir bilgi paylaşayım. Elektronik mühendisi olarak mesleğini eline almışsın doğru mu? Evet hayatta kalmak için mecbur önüne gelen ise girerek ayakta durmaya çalışıyorsun bunda hemfikiriz. Hayalini gerçekleştirmek istiyorsan bununla alakalı büyük gemi firmaları var kesinlikle yabancı Bayraklı yemeğe geç ve bunun kolaylıkla başarabilirsin. 2 yol Mercedes BMW gibi markaların şirketlerine girmeye bak artı vissman bu firmalar senin kalitende insanlar arıyor bunlara müracaatını Mutlaka yap
Gemi mantikli... vissmann bosch schneider gibi sirketlere cok basvuru yaptim ama ret yedim hep. Icerden adam alip duruyorlar. Arkam yok maalesef
Anladim bakin bunun için bir iki tercih yapin... bu firmalarin geneli simens ki araştır rahat likla işini bulursun.. arti bunu 1 2 aylik maasini biz aliriz diyen restoran ve tatil merkezleri var buna da bak mantiklisi buda olabilir. orada işe başlıyorsun seni yurt dışındaki ofisine çalışan olarak aliyor sonrasi sende.. bunlari iyi arastir çok var kardeşim bu ulkede kalma bunlar gitse bile bu ulkenin toplamasi 100 yillar alir onuda biz göremeyiz hayatini kurtar
mühendis olarak gazete dağıtan insanlar var haklısın boşuna dirsek çürütmüş gibi oluyor insan ülkemizde iş yok bulsan da asgari ücret ki senin mühendislik bölümün aslında çok iyi yurt dışında arkanda biri olmadıkça çıkıp iş bulman zor
Yurt dışına çıkarsan mecburen yeni dil okuman gerekiyor, okula gitmen gerekiyor mesleğini direkt yapamazsın. Tekrardan okuduktan sonra bir iş bulup mesleğini yapabilirsin. Bence orada bir iş bu ve çalış, yurtdışında da iş bulmak zor ve emin ol yurt dışında çoğu kişi kasiyerlik yapıyor. Bence Türkiye de kal
Yurt dışına çıkıp dil bilmemek çok zor, nasıl halledecek işleri?
Bakin bunun için bir dile ihtiyacınız yok. Siz iltica etmiyorsunuz iş kurmuyorsunuz ya da sirket temsili konuşma yapmıyorsunuz. Tercüman he yerde var. bende ilk zamanlar sizin gibi düşünüyordum fakat öyle değil kardeşim. Sizin dile önem veren yok sadece senden iş istiyorlar hepsi bu. şirketler genelde yuz yuze mulakatlari Tercüman yoluyla hallediyor. mesela örnek vereyim dayım ilk gittiği zaman mulakatta Tercüman ile girmiş şirket kimin geleceğini mülakata biliyor ve o dilde Tercüman getiriyor. Her sirketin tercumani var onlar turkiye gibi iran filistin mısır gibi bir çok ülkeyle çalışıyor . dayım mülakatta kendince çok pata istemiş dediki yaşamak için az da param olsun diye fazla istedim. adamlar gülmüş verdikleri teklif standart ve dayimin istediğinin 3 kati fazla. Kisacasi avrupada kimse kimsenin hakkini yemiyor kardeşim gitmeye bak.1 sigara yok 4 euro diyorlar turkiyeden pahali vs ama orada onların parasina göre 4 lira orada 4 euro 200 lira değil senin ülkenin para birimi öldü ekonomin çöktü ondan. burada 4 liraya sakiz bile yok. git kurtul kardeşim kimseyi dinleme
Canım genç mühendis 🌱 Önce şunu bil: Kasiyerlik yapıyor olman senin değerini asla azaltmaz. Hayatta bazen duraklar olur ama bu senin yolunun bittiği anlamına gelmez 💪
Yurt dışına çıkmak için önce İngilizceye ciddi yatırım yapman şart. Her gün düzenli çalış. Sonra LinkedIn profili aç. Projelerini stajlarını okulda yaptığın en ufak teknik işleri bile yaz. Küçük de olsa projeler geliştir GitHub’a yükle. Böylece elinde gösterebileceğin somut şeyler olur 🚀
Almanya Hollanda İskandinav ülkeleri ve Kanada elektronik mühendislerine çok açık. O ülkelerde “junior elektronik engineer” ilanlarını araştır. Şartlara bak. Özellikle “relocation” ve “visa sponsorship” yazan ilanlara odaklan. Bir yandan da Türkiye’de alanınla ilgili en azından proje bazlı freelance işler kovalamaya çalış. O kasada dururken bile kulaklığını takıp online eğitimler izleyebilirsin. Böylece psikolojik olarak da “Ben hala mühendislik yapıyorum sadece geçici olarak kasadayım” hissini korursun 🌈
Sakın kendini bataklıkta hissetme. Sen diplomalı bir mühendissin. Şu an yaptığın iş seni tanımlamıyor sadece sürecin bir parçası. Her gün en az 1 adım at: 5 başvuru yap 20 kelime öğren 10 satır kod yaz bir video ders bitir. Küçük ama düzenli adımlar kariyerini tamamen değiştirebilir. Vazgeçmeyen gençler er ya da geç hedeflerine ulaşır unutma ✈️✨
Cevap
7Cevap
Bende mühendisim doktoraya hazırlanıyorum ve seninle aynı durumda olmak üzereyim sanırım tek elden gelen eğitime devam etmek daha fazlası gerekiyor
Para kazanmanın utanılcak bir yanı yok bence hiç utanma iş bulana kadar kendi paranı kazanıyorsun
Yuksek muhendis olarak ortaokul mezunlariyla ayni yerde calisiyorum
Olsun bu şekilde düşünme para kazanıyorsun ego kasmana gerek yok
Keyif olsun diye okumadim tabii ego kascam
Agir dersler haftalarca proje icin kicimi yirtip kasiyer olmak tabii zoruma gidiyor. Hobi olsun diye okumuyoriz
Ozman iş bulalaksın
Bunun için yardımcı oluyor bazı yerler de adını unuttum
Nedir
Sana bişi diyim mi kasiyer, garson, satış sorumlusu vs olacaksın bu hayatta basit iş basit hayat mottom bu bundan sonra
Mesleki olarak kafanda geliştirdiğin projeler var mı
Var tabii
Biraz açıklar mısın
İş ilanlarına bak yabancı dili geliştir bu şekil de olabilir anca.
Asgari ücrette olsa kendi işini yapman mantıklı
Küçük yerde mi yaşıyorsun
hangi şehirdesin
Yaş kaç ki ben de aynı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?