Kendi ayaklarımın üstünde durup hayatımı kurmak istiyorum, tekrar deneyip başarabilir miyim?

Yıllarca hep kendimi kurtarmaya çalıştım. 16 yaşından beri çalışıyorum. Lisedeyken de bakıyordum mesela arkadaşlarım o yaşta sevgili bulma peşindeydi. Ben sadece derslerimle ilgileniyordum ama bir türlü okula devam edemedim. Sonra işte çalışma hayatına atıldım. Bir zaman sonra yine de üniversite sınavlarına hazırlandım ama istediğim gibi gitmedi. Liseyi açıktan bitirdim. Sonra bari dedim kendi işimi kurayım. Tabii o süreçte bazı ailevi sorunlar yaşadık. Yer değişikliği yaptık ve hiç istemediğimiz bir yere taşındık. Hepimizin istemediği bir yerdi mecburen. Ve ben orada kalmak istemiyordum. Annem bana sürekli evlen git kendini kurtar bu dertten falan diyordu ama ben her zaman kendi hayatımı kurmaya çalıştım. Kimsenin ya da evliliğin ya da herhangi bir erkeğin beni kurtarmayacağının farkındaydım. İşte iş yerimi açtım. İki yıl boyunca çok mücadele verdim tek başıma ama çok borç birikti. Masraflar arttı ve batma noktasına geldim ne yazık ki. Hatta uzunca bir süre o borçları ödemekle uğraştım. Orayı kapatmak zorunda kaldım. Ama şimdi pes etmedim. Tekrar uğraşıyorum, çabalıyorum ama evliliğin beni kurtaracağını düşünmedim hiçbir zaman. Hâlâ mesela eğitim hayatım hep sürdü benim. Hep öğrendim, hep kendimi geliştirmeye çalıştım. Şu an yine sınavlara falan çalışmayı düşünüyorum. Başka bir yol denemeyi düşünüyorum. İşte iş yerimi kapatınca mesela çoğu şeyi de kaybettim ama yine de çabalamak istiyorum. Hani uğraşmak istiyorum bir şekilde. Kendi başıma hep bir şeyler yapmak istedim. Hep kendi hayatımı idame ettirmek istedim. Yani hiç böyle erkek peşinde gideyim, aman yuva kurayım şeylerim olmadı. Yani hani hayatımın önceliği değildi benim için. Hep kendi bağımsızlığımı kurtarmaktı amacım. Aslında bazen hâlâ korkularım oluyor, ya yine başaramazsam diye yine de umutluyum ve pes etmiyorum…

Kendi ayaklarımın üstünde durup hayatımı kurmak istiyorum, tekrar deneyip başarabilir miyim?
Cevapla