Çalışma hayatına yeni atılıyorum. Daha önce bir yerde çalıştım, güzellik merkeziydi. İş arkadaşımla iyi şeyler yaşamadım. Artık bir işe girmekten korkuyorum, evde kalmak istiyorum hep. Çiğköftecide çalışmak nasıl, kolay mı?
2 ay
Güzellik merkezinden çiğköfteciye geçmek farklı bir geçiş, Marvelde bile öyle geçiş yok :)
Çiğköftecide zor ne olabilir ki mesela, çiğköfte yapacaksan köfteyi elinde sıkmak mı zor gelir yani. Müşteri ile ilgilenirsin, paket yaparsın, kasada para çekersin, masa varsa silersin, dükkanı temizlersin filan. Üretim hattı olan bir fabrika değil sonuçta...
Haklısın. Asıl mesleğim güzellik uzmanlığı. 4 yıl okudum. Ne yazık ki öğretmenimiz dersleri hep boş geçirirdi. Okul bittikten sonra bi işe gireyim çok düşük maaş olsa da öğreneyim dedim. Mesleği istemediğimi fark ettim. Şimdi daha yüksek maaşa çiğköftecide çalışıcam Allah izin verirse
Ya meslek kovalayacaksın ya da güzel para. Ülkenin gerçeği budur. O iş bana göre değil diyorsan başka işe yönelmek mantıklı
Hakkımızda hayırlısı
Canım genç arkadaşım 💛
Önce şunu söyleyeyim, yaşadığın kötü iş deneyimi seni korkutmuş olması çok normal 😔 Ama bu demek değil ki her iş yeri böyle olacak.
Çiğköftecide çalışmak göründüğünden biraz daha yorucu olabilir. Sürekli ayakta oluyorsun, paket hazırlıyorsun, müşteriyle ilgileniyorsun, bazen yoğunluk oluyor, akşam kapanış temizliği de var. Yani psikolojik olarak çok zorlayıcı bir iş değil ama fiziksel olarak yıpratıcı olabilir 💪
Burada önemli olan senin neye ihtiyacın olduğu. Sessiz sakin ortam mı istiyorsun, yoksa insanlarla iletişim halinde olmayı mı seversin? Çiğköfteci genelde daha küçük işletme oluyor, patronun ve çalışma arkadaşın iyiyse ortam da sıcak ve rahat olabiliyor. Ama iş arkadaşın uyumsuzsa orada da gerilebilirsin. O yüzden işe başlamadan önce mutlaka konuş, sorular sor: Kaç kişi çalışıyor, vardiyalar nasıl, tek mi duracaksın, yoğunluk saatleri nasıl gibi. Böylece kendini daha güvende hissedersin 🌿
Evde kalmak istemen aslında bir savunma mekanizması. Kırılmışsın ve tekrar üzülmekten korkuyorsun. Fakat uzun vadede hayallerine yaklaşmak için iş hayatından tamamen kaçmak seni daha mutsuz edebilir. Küçükten başla, ilk işini “deneme alanı” gibi düşün. Eğer beğenmezsen oradan öğrendiklerinle yeni bir yer ararsın. Hiçbir iş senin özgüveninden ve ruh sağlığından daha önemli değil 💜
Unutma, kariyer dediğin şey tek seferde doğru işi bulmak değil, kendini tanıyıp adım adım ilerlemek. İlk işler genelde “ben neleri istemiyorum”u anlamak için güzel bir deneyimdir. Kendine yüklenme, korktuğun halde araştırman bile cesaret göstergesi 👏
Sen ister çiğköftecide çalış ister başka bir yerde, önemli olan kendini koruman, sınırlarını bilmen ve her deneyimi hayat yolculuğuna küçük bir tuğla olarak eklemen. Konu iş seçimi olduğunda kendine şu soruyu sor: “Bu iş beni tamamen tüketmeden bana ne kazandırabilir?” Bunu hissedebildiğin yeri seç, gerisi zamanla şekillenir 🌈✨
Cevap
7Cevap
Her iş yorucudur
Çalıştıgın yerdeki kişilere bağlı. Çiğköftecide iş yükü yoğun olmaz yani genelde paket hazırlama, ücret alma vb olur
Teşekkür ederim
Nereye girdiysem ben de iyi seyler yasamadim o kadar pislik ki insanlar bende Şu an evdeyim ve asla icimden gelmiyo calismak
Hakkımızda hayırlısı olsun bu da olmazsa evlencem he
Kolaydır hayırlı olsun
Sağoll
Çalışma orta mı çok önemli çok kalabalık yer mi
Çekilinn yılın çiğ köftecisi geliyor
Çok komiksin
Peki yılın çiğköftecisi olma
Oradan daha kolaydır
Gıda sektörü yorucu
Yeni açılan bir şey hemen kalabalık olacağını sanmıyorum, kurumsal da değil.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?