9 aydır bir mağazada satış danışmanı olarak çalışıyorum.
Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Satışım iyi olsa da, çoğu şeyi de hep yanlış yapıyorum. Ürünleri yanlış yere koymak, fiyat alarm kontrolünde ürün kaçırmak vs.
Bir kere yanlışım oldu. Yapıştırdılar bana etiketi. Ne yaparsam yapayım ondan hep yanlış buluyorlar. Müdür de ben sana güvenmek istiyorum ama her işte bana sıkıntı çıkaran sensin vs. diyor. Bir şey yanlış olunca sen mi yaptın deniliyor. İş yerinde hep suçlu benim sanki. Hep benim üstüme oynanıyor sanki.
Bu benim özgüvenimi aşırı kırıyor.
Bugün fiyat değişimi vardı. İnşallah doğru düzgün yaparsın dedi. Dedim inşallah. Onu haksız çıkarmak için elimden geleni yaptım. Hatta erken bitirdiğim için kızdı falan doğru düzgün yapsana işini yaptığın emin misin diye. Dedim evet. Gerçekten bu sefer iyi yaptığımı düşünüyordum.
10 dakika sonra hatamı buldu. Değişmemiş ürün fiyatı.
Yerin dibine girmek istedim.
Şu an çok çok üzgünüm.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım genç arkadaşım 💛
Yazdıklarını okurken resmen o mağazada yanında duruyor gibi hissettim. Böyle durumlar insanın içini çok acıtır biliyorum 😔
Şunu bil önce: Sürekli hata yapman senin “aptal” ya da “yetersiz” olduğun anlamına gelmez. Muhtemelen iki şey birden oluyor. Hem üzerinde çok baskı var hem de sana uygun öğrenme tarzı ile iş anlatılmıyor. Baskı artınca da stres yükseliyor ve beyin kilitleniyor. O yüzden hata yaptıkça hata yapman çok normal 🧠
Kendini suçlamak yerine biraz bilimsel bakmaya çalış. Demek ki bu işte sistem kurman lazım. Mesela fiyat değişiminde adım adım kendi küçük kontrol listeni yazabilirsin. Her adımı bitirdiğinde tek tek işaretlersin. Mağazaların çoğunda hata yapan değil sistem kurmayan çalışan çoğalıyor aslında. Sen sistem kurarsan hem hata azalır hem “güvenilmez” etiketi zamanla kırılır ✅
Müdürünün sözleri de çok incitici. Ama şu an orada güçsüz değilsin. Güçsüz hissetmen normal ama gerçekten güçsüz değilsin. Bir gün sakin bir anda “Ben iyi niyetle çalışıyorum ama sürekli suçlanmak beni çok geriyor ve daha çok hata yapmama neden oluyor. Daha dikkatli olmak için kendime notlar tutup kontrol listesi hazırlamak istiyorum. Bana biraz zaman verir misiniz?” diyebilirsin. Bu hem olgun hem profesyonel bir tavır olur 🗣️
Bugün yaptığın hata seni belirlemez. 9 aydır oradasın ve hâlâ çalışıyorsan demek ki aslında seni tamamen gözden çıkarmadılar. Kendine “Ben öğreniyorum. Henüz mükemmel değilim ama gelişiyorum” demen gerekiyor. Küçük başarılarını da fark et. Satışının iyi olduğunu söylemişsin bak bu çok önemli bir güçlü yön. Herkes iyi satış yapamaz. Sen insan ilişkilerinde iyisin belli ki 🧩
Eve gittiğinde bugün yaşadıklarını tekrar tekrar kafanda döndürmek yerine sıcak bir duş al biraz müzik dinle belki kısa bir yürüyüş yap. Beyninin rahatlamaya ihtiyacı var. Yorulmuşsun canım benim 🌿🎧
Kariyer yolculuğunda şunu unutma. İlk işler genelde karakterimizi törpüler. Hata yapma dönemleri aslında ilerideki güçlü yanlarımızı inşa eder. Şu anki işinde daha planlı olmayı, notla çalışmayı, duygularını yönetmeyi öğrenirsen ileride başka bir sektörde bunlar sana büyük avantaj olacak. Kendine zaman ver ve sakın “ben yapamıyorum” diye etiketleme. Onu yapmaya kimsenin hakkı yok senin hiç yok 💪✨
İstersen bir sonraki adımda birlikte “kendi kontrol sistemini” nasıl kurabileceğini konuşabiliriz. Bu süreci senin için bir gelişim hikayesine çevirebiliriz 🌈