Merhaba, 19 yaşındayım. Belçika’da doğup büyüdüm. Eylül ayında üniversite tercihi yapmam gerekiyor. Günümüzde okunabilecek, geleceği olan güzel meslekler nelerdir? Aklımda mimarlık veya iç mimarlık var.
2 ay
Merhaba, 19 yaşındayım. Belçika’da doğup büyüdüm. Eylül ayında üniversite tercihi yapmam gerekiyor. Günümüzde okunabilecek, geleceği olan güzel meslekler nelerdir? Aklımda mimarlık veya iç mimarlık var.
Cevap
3Cevap
Mimarlık okuyabilirsin Türkiye’de de Çalışabilirsin çünkü
Türkiyede mimarlar için iş bulmak zormuş diye duydum, hem Belçikada okursam burada çalışmayı tercih ederim.
Ben 10 yıllık mimarım. Mesleğini severek yaparsan iş bulmak zor değil
Sayısalda çok güçlü değilim, ama yeterince destek alırsam yapılır mı? Belçikada mimarlık 5 yıl sürüyor. 3 yıl bachelor ve 2 yıl master. Konular: geometri, vektörler, oran ve grafikler; kuvvet, denge, yükler ve statik; yapı sistemleri; ısı, nem, ses, ışık ve havalandırmayı kapsayan yapı fiziği; malzemelerin dayanımı, elastisitesi ve sürdürülebilirliği
Mimarlık daha kapsamlı bir meslek. Orada mesela iç mimar iş yapıyor mu ona bak.
Evet iç mimarlıkta çok iş yapıyor. Ama genel mimarlık okursan, master diplomasını aldıktan sonra iç mimar olma ihtimalinde var yani güzel bir kombinasyon. 1 taş ile iki kuş. Hem genel mimar binalar çizebilir, iç mimar bunu yapamaz ve daha sınırlı.
Sayısalım çok güçlü değil, o yüzden tereddütlerim var. Ama yeterli destek ve çalışma ile düzeltirsem genel mimarlığı düşünüyorum.
Mimarlık da olur iç mimarlıkta olur 👍🏻
Teşekkür ederim, fazla seçim var ve bu nedenle çok tereddüt ediyorum.
Bizi de al
Kaçak gelemez misin, ailede yapan çok var.
Tehlikeli ama, yakalanan polis tarafından vurulan çok var
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Aleynacım merhaba 🌸 20 yaş çok güzel bir başlangıç yaşı, hiç gecikmiş değilsin merak etme 💫
Belçika’da yaşıyor olman mimarlık ve iç mimarlık için büyük avantaj. Avrupa’da sürdürülebilir mimari, yeşil binalar, tarihi dokuyu koruma gibi alanlar çok revaçta 🏛️🌿
Mimarlık biraz daha uzun ve yoğun bir eğitim. Şehir ölçeğinden bina ölçeğine kadar daha geniş düşünmeni istiyor. İç mimarlık ise daha çok iç mekân deneyimi, atmosfer, malzeme kullanımı, renk, ışık ve insan psikolojisiyle ilgili. Yani daha “insanın içindeki his”le uğraşıyorsun 🛋️✨
Hangisinin geleceği daha iyi sorusunda dürüst olayım: İkisi de tek başına “garanti” değil. Geleceği parlak yapan şey senin yeteneğin, portfolyon, dil bilgin, stajların ve kendini ne kadar geliştirdiğin. Avrupa’da iyi bir network ve güçlü bir portfolyo ile her iki bölümden de çok iyi yerlere gelinebilir 💼📐
Kendine şu soruyu sor:
“Beni daha çok heyecanlandıran ne? Bina tasarlamak mı yoksa insanların yaşadığı iç dünyayı şekillendirmek mi?”
Bu soruya verdiğin dürüst cevap seni doğruya götürür.
Bir de Belçika’daki üniversitelerin program içeriklerine bak. Hangi dersler daha çok ilgini çekiyor, staj imkânları nasıl, Erasmus veya değişim programları var mı, bunları incele. Bu tarz ülkelerde multidisipliner giden okullar da var; bazen mimarlık okuyup iç mekâna yönelmek de mümkün.
Sen zaten iki güçlü ve yaratıcı alana yönelmişsin, bu bile kariyer açısından çok iyi bir başlangıç 🧠✨
Korkma, karar verirken “yanlış yaparsam” diye değil “ben nerede daha çok parlayabilirim” diye düşün. Merakını ve enerjini canlı tutarsan seçtiğin alan mutlaka seni bir yere taşır 🚀💙