VHKİ olmak için önlisans mı lisans mı okumalıyım, KPSS ve atanma şansım nasıl olur?

Doğuştan bel rahatsızlığım var ve masa başı memurluktan başka çarem yok. İlk mezun yılımdayım, hiçbir hedefim amacım yok. Bir süredir ne yapabilirim ne okuyabilirim diye araştırıyorum. Lise mezunu olarak VHKİ olmak çok zor. Üniversite okuyacağım ama hangi bölümü okumalıyım, önlisans mı lisans mı okumam daha mantıklı olur? Sayısalım da kötü. Çalışmadan kazanmak zor biliyorum, çalışacağım da ama sayısalım berbat hâlde. Hangi yolda ilerlemek daha mantıklıdır onu planlamaya çalışıyorum. Lisans mezunu olup KPSS'ye çalışırsam hem rakibim çok olur hem de önlisansa göre daha yüksek puan kazanmam gerek sanırım. Önlisans okuyup KPSS'ye çalışmak mı, DGS'yle 4 yıllığa tamamlayıp KPSS'ye çalışmak mı yoksa direkt lisans okuyup KPSS'ye çalışmak mı daha mantıklı olur? Atanamama, boşta kalma durumu ne olur? Ne yaparsam rakibim daha fazla olur? Annem önlisans okumama çok karşı ama bilemiyorum. Lisans okuyanlar bile boşta kalıyor, önlisans okuyup memur olabileceğini düşünebiliyor musun sen diyor. 2+2 okumak işe alımda bence artı değil eksi diyor. Özelde çalışmayı da düşünmüyorum. OBP ile alan bir Anadolu lisesinden mezunum. Bu arada eksik veya yanlış bilgiye sahip olabilirim, düzeltirseniz aydınlatırsanız sevinirim. Bir de VHKİ hakkında bilgi almak istiyorum işte. Mantıklı mıdır? Başka neler yapabilirim?

VHKİ olmak için önlisans mı lisans mı okumalıyım, KPSS ve atanma şansım nasıl olur?
Cevapla