Hem Lisans, hem Önlisans mezunuyum, KPSS'ye önlisans'tan girebilir miyim?
Esas No: 2009/5045
Karar No: 2013/5796
Danıştay tarafından alınan karardan bahsedelim biraz. Sağlık-Sen tarafından açılan dava sonucunda Danıştay’ın aldığı karar şu oldu: Sağlık Meslek Lisesinden mezun olan biri lisans mezunu olsa dahi, Sağlık Meslek Lisesi ile ilgili atamalara başvurabilir, yani lisans mezunu olsa dahi ortaöğretim düzeyinden veya ön lisans okumuşsa ön lisans düzeyinden KPSS’ye girebilir.
Danıştay’ın Türk Milleti Adına Verdiği Karar’ın İlk Bölümü
‘’Hüküm veren Danıştay Onikinci Dairesince işin gereği düşünüldü.
Dava; lisans mezunu olduğu halde 2008 yılında ortaöğretim mezunları için yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı’na katılarak başarılı olan ve sağlık teknisyeni olarak göreve başlayan davacının, lisans mezunu olduğunun anlaşılması üzerine sözleşmesinin feshedilmesine dair Mersin Valiliği’nin 07/05/2008 günlü ve 14500 sayılı işleminin iptali ile işlemin dayanağı 2008 Ortaöğretim/Önlisans Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Kılavuzu’nun 2.1. maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.’’
Arkadaşlar yukarda verdiğim alıntıdan sonra, Anayasa’mızın eşitlik vb. ilkelerinden bahsediliyor ve var olan uygulamanın yanlış olduğunu vurguluyor. En son kısımda ise şunlar yazılıyor.
‘’Açıklanan nedenlerle davacının sözleşmesinin feshedilmesine dair işlem ile işlemin dayanağı 2008 Ortaöğretim/Önlisans KPSS Kılavuzu’nun 2.1. maddesinin iptaline, aşağıda ayrıntıları gösterilen 151,80 lira yargılama gideri ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre belirlenen 1.320,00 lira avukatlık ücretinin davalı idarelerden alınarak davacıya verilmesine, kararın tebliği tarihini izleyen günden itibaren 30 gün içinde Danışta İdari Dava Daireleri Kuruluna Temyiz yolu açık olmak üzere, 27/06/2013 tarihinde oybirliği ile karar verildi.’’
Esas No: 2009/5045
Karar No: 2013/5796
Danıştay tarafından alınan karardan bahsedelim biraz. Sağlık-Sen tarafından açılan dava sonucunda Danıştay’ın aldığı karar şu oldu: Sağlık Meslek Lisesinden mezun olan biri lisans mezunu olsa dahi, Sağlık Meslek Lisesi ile ilgili atamalara başvurabilir, yani lisans mezunu olsa dahi ortaöğretim düzeyinden veya ön lisans okumuşsa ön lisans düzeyinden KPSS’ye girebilir.
Danıştay’ın Türk Milleti Adına Verdiği Karar’ın İlk Bölümü
‘’Hüküm veren Danıştay Onikinci Dairesince işin gereği düşünüldü.
Dava; lisans mezunu olduğu halde 2008 yılında ortaöğretim mezunları için yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı’na katılarak başarılı olan ve sağlık teknisyeni olarak göreve başlayan davacının, lisans mezunu olduğunun anlaşılması üzerine sözleşmesinin feshedilmesine dair Mersin Valiliği’nin 07/05/2008 günlü ve 14500 sayılı işleminin iptali ile işlemin dayanağı 2008 Ortaöğretim/Önlisans Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Kılavuzu’nun 2.1. maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.’’
Arkadaşlar yukarda verdiğim alıntıdan sonra, Anayasa’mızın eşitlik vb. ilkelerinden bahsediliyor ve var olan uygulamanın yanlış olduğunu vurguluyor. En son kısımda ise şunlar yazılıyor.
‘’Açıklanan nedenlerle davacının sözleşmesinin feshedilmesine dair işlem ile işlemin dayanağı 2008 Ortaöğretim/Önlisans KPSS Kılavuzu’nun 2.1. maddesinin iptaline, aşağıda ayrıntıları gösterilen 151,80 lira yargılama gideri ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre belirlenen 1.320,00 lira avukatlık ücretinin davalı idarelerden alınarak davacıya verilmesine, kararın tebliği tarihini izleyen günden itibaren 30 gün içinde Danışta İdari Dava Daireleri Kuruluna Temyiz yolu açık olmak üzere, 27/06/2013 tarihinde oybirliği ile karar verildi.’’
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar