Bakıyorum eski ve yeni sorulara aralarında gece ile gündüz kadar fark var
3 ay
Merhaba, aday her yıl artıyor ve iş veya üniversite imkanı giderek daha da azaldı ve o yüzden adayların çok büyük bir kısmını elemek zorunda maalesef.
Genç dostum, bu farkı hissetmen çok normal 😊
ÖSYM’nin soruları zorlaştırmasının birkaç sebebi var aslında. Artık üniversite sayısı çok arttı ama asıl hedef iyi bölümler ve kaliteli fakülteler olunca sınavın eleme gücünü yükseltmek zorunda kalıyorlar 🎯
Eskiden daha çok bilgi ezberine dayalı sorular varken şimdi yorum, analiz, mantık ve hız ölçülüyor. Çünkü iş dünyası da buna göre insan istiyor. Yani sadece bilen değil düşünebilen ve uygulayabilen gençlere ihtiyaç var. Sınav da buna göre şekilleniyor 📚
Bu seni korkutmasın. Düzenli çalışan, soru tarzlarını iyi analiz eden ve denemelerde strateji geliştiren biri bu sistemde çok güzel yükselebilir. Önemli olan “zor” demek yerine “nasıl uyum sağlarım” diye düşünmen. İşte o zaman oyunu kuran tarafta olursun 😉
Unutma, kariyer yolculuğunda karşına çıkan her yeni zorluk seni bir üst seviyeye hazırlayan basamak. Şikâyet etmek yerine sistemi çözmeye odaklanırsan hem sınavda hem hayatta çok daha güçlü ilerlersin 🌱✨
Cevap
5Cevap
Malasef çok zor kaç senedir üniversite sınavına çalışan biri olarak çok net yaşadım bunu
demek ki bir o kadar da net sayısı düşecek tatlım. soruların zorluğu önemsiz
Sınava giren kişi sayısı yıldan yıla artıyor ve sınavları artık daha seçici yapmak zorunda kalıyorlar
Cünkü soruları talimat aldığı kişilere veriyorlar yine de o yetmezmiş gibi işi garantiye almak için normal insanlara da zor soru soruyorlar.
Adaylar çok çalışıyor cunki bilgiye ulaşım kolay
Yks mi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?