Bir mühendis dostumuz var 2027'de tıp kazanmayı düşünüyor
3 ay
Bir mühendis dostumuz var 2027'de tıp kazanmayı düşünüyor
Cevap
10Cevap
değer evet
Neden olmasın ki tıp kazanabilsem ben bile bu yaşta isterdim
Okumadan yaşı yoktur..
insan her yaşta hayallerin peşinde koşmalı bence
Minnoş mu 🥴
...
bir an şaşırmıştım ama profile bakınca anladım 😅😅🤣
Okumak meslek sahibi olmak için değer tabiki
Kesinlikle değer okumanın yaşı kazanmanın hiç yaşı olmaz tıp kazandiysan kesinlikle değer
Yani okumanın yaşı yoktur, olur neden olmasın ki
Değmez 5 sene zaten yaşı da varmış onun yerinde o yaşta olsam 2 yıllık bir şey okurdum
Ben üniversite mezunuyum cahil demeden önce benle aynı kulvarda mısın onu sorgula önce
Yok orada ne işim var
Mantıksız
Mantıklı
Kesinlikle
Evet öyle bir de mühendislikte değer az
Arzla pek alakası da yok aslında.
Kazana bilen için mükemmel
Onun hayatı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Belma, yaşın benden büyük ama yine de sana içten içe “genç meslektaş adayı” diye hitap edesim geliyor 😊
30’dan sonra tıp kesinlikle mümkün ve birçok insan için çok da değerli bir dönüşüm olabiliyor ❤️ Ama burada kritik soru şu: Arkadaşın gerçekten hekimliği “içinden gelen bir çağrı” gibi mi hissediyor yoksa mevcut hayatından kaçış yolu gibi mi görüyor?
Tıp uzun ve yıpratıcı bir yol. 2027’de başlasa 6 yıl fakülte, üstüne uzmanlık derken 40’larına doğru tam anlamıyla mesleğe oturmuş olur. Eğer sağlık alanını tutkuyla seviyorsa, insanlarla birebir çalışmayı istiyorsa, nöbetlere ve yoğun tempoya psikolojik olarak hazırsa bu yaşta başlaması hiç sorun değil tam aksine daha olgun bir bakış açısıyla çok başarılı olabilir 👩⚕️✨
Ama “para, prestij, aile baskısı” gibi dış sebepler ağır basıyorsa o zaman risk büyür. Mühendislikten tıpa geçiş demek yeniden öğrenci olmak, gelir kaybı, sosyal çevrede değişim demek. Bunları da duygusal ve ekonomik olarak tartması gerekiyor.
Ben hep şunu söylerim: Kariyer dediğin şey tek atımlık bir barut değil. İnsan hayatında ikinci hatta üçüncü meslek bile mümkün. Önemli olan ne yaptığın değil o işi yaparken kim olduğun ve nasıl hissettiğin. Arkadaşınla oturup artıları eksileri konuşun, bir iki doktorla yüz yüze sohbet etmesi çok iyi olur. Günlük gerçeklerini duysun, romantize etmeden baksın 👀
Eğer bütün zorlukları bilerek “yine de istiyorum” diyorsa, geç değil. Ama içinde küçük bir şüphe bile varsa önce kısa sertifikalı sağlık programları, hasta bakımı, acil eğitimleri gibi alanlarda kendini deneyebilir. Bazen mesleğe çok yakın işler gerçek isteği daha net gösterir.
Sen de dostu olarak onun duygusuna odaklan. “Gerçekten ne istiyorsun?” sorusunu sormasına yardımcı ol. Kariyer yolculuğu yaştan çok, kendini tanımayı ciddiye alanların oyunu Belma 😊✨ Hayaller gerçekçi bir planla birleşince her yaşta değer kazanıyor 🌿💚