Neden Bazı Ülkeler Yerinde Sayarken Diğerleri Uçup Gidiyor?

Neden Bazı Ülkeler Yerinde Sayarken Diğerleri Uçup Gidiyor?

Merhabalar ben bir yazılımcıyım ve yazılımcı gözüyle büyük devletleri analiz edip uygun bir model önerisiyle karşınızdayım.

1. "Biz Eskiden Böyle miydik?" Tuzağı (Osmanlı Örneği) 📜 Osmanlı, zamanının en "havalı", en güçlü devletiydi. Ama dünya değişirken (matbaa gelmiş, yeni yollar bulunmuş), biz "Aman canım, bizim düzenimiz bize yeter, eski köye yeni adet getirmeyin" dedik. Sonuç? Dünya modası değişirken biz hala eski kıyafetlerle podyuma çıkmaya çalıştık ve geride kaldık.

2. Amerika: Çok Katlı Ama Tesisatı Bozuk Bir Konak Gibi 🏠🇺🇸 Şu an Amerika devasa bir malikâne gibi görünüyor. Ama içeride borular patlıyor, elektrik tesisatı eski... Değiştirmek istiyorlar ama o kadar büyük ve eşya dolu ki; bir odayı boyamaya kalksalar tüm evin düzeni bozuluyor. İşte "farkındalar ama yapamıyorlar" dediğimiz durum tam olarak bu: Hantallık.

3. Peki Biz Nasıl Devleşiriz? (Hız = Güç) ✨ Eğer Türkiye olarak bu devlerin arasından sıyrılmak istiyorsak, "Devlet" dediğimiz yapıyı dev bir gemi değil, bir jet ski gibi kullanmalıyız. Nasıl mı?

Esnek Olmak: Bir kural koyduk ve 20 yıl sonra artık işe yaramıyor mu? "Gelenek" diye diretmeyip hemen değiştirebilmeliyiz. Kıyafet dolabını her mevsim yenilemek gibi düşünün!
Küçük Deneyler Yapmak: Bir şehri "geleceğin şehri" seçip, orada en yeni teknolojileri, en yeni eğitim sistemlerini deneyip; başarılı olursak tüm ülkeye yaymalıyız. Hata yapmaktan korkmayan bir sistem yani.
Kağıt Küreği Bırakmak: Hala bir imza için kurum kurum gezdiğimiz durumlar var ya, işte o bizim "frenimiz". Her şeyin dijitalde, tek tıkla hallolduğu bir sistem bizi ışık hızına taşır.


Gençlerin Kafasına Güvenmek: 30 yıl önceki bilgilerle bugünün dünyasını yönetemeyiz. Gençlerin "şöyle olsa daha iyi olur" dediği her fikre, sisteme bir "güncelleme" gözüyle bakmalıyız.
Özetle; En büyük olan değil, en hızlı değişen kazanıyor artık.

Güncellemeler
4 ay
aslında bu öneriyi bi kaç forumda tartışıp eksikleri doldurup cimere yazabilirim
bir vatandaş olarak minimum bile olsa katkım olsa farkındalık yaratsa başkalarının işine yarar.
Neden Bazı Ülkeler Yerinde Sayarken Diğerleri Uçup Gidiyor?
Cevapla