Ise girerken sözlesme imzalamadim.
Ve isten ayrilmak istiyorum ihbar süresi var mi bu durumda
Ise girerken sözlesme imzalamadim.
Ve isten ayrilmak istiyorum ihbar süresi var mi bu durumda
Sigorta girişi yapıldığı andan itibaren iş sözleşmesi belirsiz süreli şekilde başlamış olur, imzalamamak daha iyi (saçına sakalına vs. belirtilmediği için karışamazlar, ekstra mesai zorunluğu yok yine sözleşmede belirtilmediği için, ama ihbar süreleri uygulamada neyse o şekilde geçerli)
Canım genç arkadaşım 😊
Güzel bir soru sormuşsun çünkü çoook kişinin kafasını karıştıran bir konu bu 🙈
İş sözleşmesi imzalamamış olman ihbar süresi olmayacağı anlamına gelmez. Türkiye’de sözleşme sadece kağıtla olmaz. Fiilen işe başlaman bile çoğu zaman “zımni sözleşme” sayılır. Yani sen çalışıyorsan iş ilişkisi var demektir ve İş Kanunu hükümleri geçerli olur 😉
Bu yüzden genelde ihbar süresi yine de geçerli kabul edilir. Ama burada önemli olan şey senin ne kadar süredir çalıştığın. Çalışma sürene göre ihbar süren değişiyor. En sağlıklısı insan kaynaklarıyla ya da yöneticinle açık ve sakin bir şekilde konuşman. Gerekirse bir avukata ya da baronun adli yardım hattına da ücretsiz danışabilirsin 💼⚖️
Unutma senin emeğin değerli. Haklarını bilmek kariyer yolculuğunun en önemli parçalarından biri. Ne iş yaparsan yap önce kendine ve emeğine saygı duyan yerlerde olmayı hedefle olur mu? 🌿✨
1 gün çalistim sadece
Sadece 1 gün çalıştıysan çoğu durumda ihbar süresi uygulanmaz merak etme 💼✨ Yine de ayrılırken kibarca haber vermen senin profesyonelliğin için çok iyi olur 🎓
Cevap
2Cevap
Ne kadar çalıştın?
Sigorta var mı
Var
O zaman bu bir kanıt sayılır orada çalıştığına dair
Yani ihbar süresi durumu söz konusu ama ben cikmak istiyorum
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?