Türk hocalar neden Başarısız neden başarısızlığın suçu öğrencilere yükleniyor?

lkokuldan liseye kadar başarılı bir öğrenci değildim; ta ki annem ve babamdan aslında üstün zekalı olduğumu öğrenene kadar. Okulda genel olarak sessiz bir insan olduğum için çevremdekiler psikolojik sorunlarım olduğunu düşünüyorlardı. Oysa ben yaşıtlarımdan ziyade, benden yaşça büyük insanlarla daha iyi anlaşıyordum. O dönemde ilgi duyduğum ve başarılı olduğum yegane dersler fizik, tarih ve biyolojiydi.
Liseden mezun olup YKS'ye girdiğimde, soruların aslında hiç de zor olmadığını, hepsinin temel seviyede olduğunu fark ettim. Benim temel sorunum şuydu: Zor soruları çözebiliyor, ancak çok basit olanları (mantık aradığım için) çözemiyordum. Eve döndüğümde bu durumu değiştirmeye karar verdim. Dört tane matematik kitabı aldım ve bir ayda üç tanesini bitirdim. Bu süreçte çok fazla yanlış yaptım ama her yanlışı bir öğrenme fırsatı olarak gördüm. Fark ettim ki; hocalar bize matematik kurallarını öğretiyor ama matematiğin nasıl okunması gerektiğini ve bize ne anlatmak istediğini öğretmiyorlar.
Aslında benim ve pek çok kişinin işlem yeteneğiyle ilgili bir sorunu yok. Asıl mesele, karşılaştığımız sorunun hangi konuya ait olduğunu ve bizden tam olarak ne istediğini anlamak. Bunu kavradığınızda matematik bir bilmece gibi kolaylaşıyor.
Eskiden mutlak değerden nefret ederdim; köklü sayılar ve çarpanlara ayırma ise bana çok uzak gelirdi. Tüm matematikten soğumuştum çünkü işlem yapabiliyor ama matematiği okuyamıyordum. Kendime inanarak çıktığım bu yolun sonunda, sadece bir ayda 0 netten 25 nete yükseldim. Artık her şey benim için çok daha anlaşılır.
Türk hocalar neden Başarısız neden başarısızlığın suçu öğrencilere yükleniyor?
Cevapla