Yapay zeka yüzünden işten çıkarıldık. Şimdi ne olacak?

İstanbul Maslak’ta orta ölçekli bir bilişim firmasında çalışıyorduk. Firma e-ticaret ve kurumsal yazılım geliştiriyordu. 2025 başında yönetim yapay zeka entegrasyonu adı altında yeni bir dönüşüm süreci başlattı. Kod yazma, test ve dokümantasyon süreçlerine AI araçları entegre edildi.

İlk başta bu sistemlerin işleri kolaylaştıracağı söylendi. Ancak kısa sürede ekiplerin rolü değişti. Yazılımcılar üretmek yerine yapay zekanın ürettiğini kontrol etmeye başladı. Test ekibi büyük ölçüde otomatik raporları onaylayan bir konuma indirildi. İçerik ve destek işleri neredeyse tamamen AI’ya devredildi.

Birkaç ay içinde yönetim, aynı işin daha az kişiyle yapılabildiğini fark etti. Verimlilik raporları hazırlandı, insan gücü maliyet olarak görülmeye başlandı. Ardından “organizasyonel yeniden yapılanma” gerekçesiyle toplantı çağrısı yapıldı.

Toplantıdan sonra ekibin yaklaşık yarısı işten çıkarıldı. En çok etkilenenler junior ve mid seviyedeki yazılımcılar, test uzmanları ve destek ekibi oldu. Tazminat verildi ancak işlerin büyük kısmı yapay zeka ve küçük bir çekirdek ekiple devam ettirildi.

Sonuçta işten çıkarılmamızın nedeni doğrudan yapay zeka değil, yapay zekanın daha az insanla daha fazla iş yapılmasına imkân vermesiydi. Firma için bu bir teknoloji hamlesi, bizim içinse bir iş kaybıydı.

Yapay zeka yüzünden işten çıkarıldık. Şimdi ne olacak?
Cevapla