Başarısızlığım yüzüme vuruldu diye gücenmeye hakkım var mı?

liseden sonra mezuna bırakıp iş hayatına atıldım şu an 22 yaşındayım. patronum kadın ve 18 yaşına yeni girmiş bir kızı var. 2 senedir yanında çalışıyorum aile ortamı gibi bir ortamımız var ama yanımda sürekli kızını övüyor. Bu sene sınava girdi ve iyi bir sonuç aldı. İyi bir üniversitenin hayalim olan moda tasarım bölümüne girecek. Patronum kızının yeteri kadar çabalamadığından dert yanarken "Çok yetenekli çok zevkli. Herkes gibi değil. O üniversiteye giremezsin bahçesinden içeri almazlar ama biz girdik anlıyor musun? 2 sene sonra yurt dışında eğitimini tamamlayacak. " diye devam etti. Kıskançlık yapıp her ne kadar kötü hissetmeye hakkım olmadığını bilsem ve berbat düşünceler içerisinde olsam da ister istemez hayatımı onun hayatı ile kıyaslarken buluyorum. Annesi sayesinde daha ilk öğretimden itibaren özel ders almış dershaneye senelerini vermiş para sıkıntısı olmayan geleceği parlak bir insan ile kendimi kıyaslamam mantıklı mı emin değilim. Çalışmak önceliğimdi ve şimdi okumak istesem bile karşılayacak maddi imkanımız yok. Gelecek sene kendimi denemek amacıyla sınava gireceğim ama patronumun yanında sınava hazırlandığımı bile söylemeye çekiniyorum. Onun kadar yetenekli değilim kazansam bile muhtemelen giremeyeceğim ama.. kafam çok karışık.

Başarısızlığım yüzüme vuruldu diye gücenmeye hakkım var mı?
Cevapla