1 buçuk yıldır iş arıyorum. Şaka gibi kışın buldum tüm İşler nedense hep ben görüşmeye gittikten sonra kapandı. Ya nasıl iş aranır ben yanlış mi arıyorum. En çok markette deneyimim var ama ben artik Market işi istemiyorum sıkıldım. Sevemedim Çünkü market işini iş önermeyin lazım değil fikir verin.
Ya lütfen cevap verin ben 1 yıldır is bulamıyorum nasıl iş bulunur?
Canını çok sıkman normal. 1 buçuk yıl boyunca defalarca görüşmeye gidip sonuç alamamak gerçekten sabrı tüketir. Ama bu durum senin yetersizliğini değil, sistemin bozukluğunu gösterir. Bu yüzden önce kendini suçlamaktan vazgeçmen gerekiyor. Senin isteğin net "İş önermeyin, fikir verin."O halde sana doğrudan iş önermeden, nasıl farklı bir şekilde iş aranır, nasıl şansını artırırsın, onun yollarını samimiyetle anlatayım. Klasik yolla iş bulmak artık işe yaramıyor. İŞKUR, kariyer. net, ÇiçekSepeti gibi ilan sitelerinde CV bırakmak ya da görüşmeye gitmek çoğu zaman boş. Çünkü bu platformlar. Ya torpilin varsa işe yarıyor. Ya da aynı ilana 500 kişi başvuruyor, rekabet çok. Senin gibi düşünen bir sürü insan o yüzden artık şunu yapıyor."Kendi alanını kendin yarat" düşüncesine geç. Bu demek değil ki girişim kur, şirket aç. Hayır. Ama şu an her şey görünürlük üzerine. Fikrim şu. Nerede çalışmak istediğini önce netleştir (örnek kafede mi, hastanede mi, ofiste mi?). Sonra bu tür yerlerde çalışan kişilerle tanışmaya başla. “Ben iş arıyorum” yerine şu cümleyi kullan “Ben bu sektörde yer edinmek istiyorum. Sizce biri nereden başlamalı?” Böyle sorarsan insanlar daha çok yardımcı olur. Çünkü yardım etmekten çok, fikir vermek, insanlara daha kolay gelir. Sosyal medya sessiz sessiz iş aramak için değil, sesini duyurmak için. Eğer kullanıyorsan. LinkedIn ya da Instagram’da küçük bir paylaşım yap “Uzun süredir çalışmıyorum. Market tecrübem var ama artık farklı bir alana geçmek istiyorum. Küçük de olsa bir fikir, bir yönlendirme hayatımı değiştirebilir. Lütfen yardım etmek isteyen birileri varsa ulaşsın.”Bu yazı seni birkaç gün sonra utandırabilir, “neden yazdım” diyebilirsin. Ama biri dönüş yaparsa her şey değişebilir. Yüzde yüz net ol Ne istemediğini değil, ne istediğini anlat. “Market işi istemiyorum” demekle olmuyor. Şunu netleştir Ne yapmak seni yormaz? Nerede 8 saat dayanırsın? Kendine bu soruları sor. İnsanla iletişimde olmayı mı seviyorum? Tek başıma mı çalışmayı severim, yoksa ekip içinde mi? Bir günüm nasıl geçerse “bugün iyi geçti” derim? Bunlara cevap verince, ne aradığın ortaya çıkar. Belki yöneticilik değil ama düzen kurulan bir yerde olmayı seviyorsun. Belki hareketli ama stresli olmayan bir yer arıyorsun. Kendini "boşlukta gibi" hissettiğin bu süreç aslında çok değerli. İş bulamadığın zamanlar boş zaman değil. Bunlar “senin neleri sevmediğini keşfettiğin” zamanlar. Bu cümleyi unutma."Neyi istemediğini bilmek, neyi istediğini bulmanın ilk adımıdır."CV değil, insanlarla temas kur. Yüz yüze konuşma > başvuru formu.“İş istiyorum” yerine “bir fikir istiyorum” de. Sosyal medyada görünür ol. Ne istemediğini değil, neye tahammül ettiğini keşfet. Birkaç küçük insan bağı kurmak, 1000 başvurudan daha etkili.