BÜYÜK VE GLOBAL ŞİRKETLERİN ELEMAN ALIMLARI NEDEN ŞAİBELİ?

Senelerdir bir girdabın karışıklığını çözmeye çalışıyorum. Sadece örnek veriyorum, ABDİ İBRAHİM gibi çok büyük şirketlerin kariyer sitelerine ilan vermediklerini ve ilan veren şirketlerin ise personel donanımlarında yabancı dil hariç fazlası ile uygun olduğumu düşündüğüm halde cv me bakmadıklarını görüyorum. Linkedin de o şirketlerde çalışan personellerin cv lerine baktığımda ise özgeçmişlerinde toplasan 1-2 deneyim içeren şirketlerde çalıştıklarını, hatta direk öğrencilik sonrası o büyük şirketlerde işe başladıklarını görüyorum. Bu kadar büyük ve cv lerimi bile kontrol etmeyen, görüşmeye çağırmayan şirketlerde neden benim donanımın altında kişileri işe alıyorlar ve nereden alıyorlar diye çok düşündüm. Hatta bugün arayıp bir şirketi soracaktım ama açan bile olmadı. Türkiyede işe girmek, bir şirket tarafından parmakla gösterilmek çok zorlaştı. Zar zor potansiyelimin altına bir işte çalışıyorum ve hala büyük ya da orta kurumsallıkta olan şirketler tarafından bile tamam grüşmeye çağıralım denmiyorum. Kariyer gibi sitelerde ilanlar bolca mevcut fakat 3-5 kere cv ye bakıp görüşmeye çağırmayan, hatta cv e bakmayan, ilan verip başvuruları kontrol etmeyen, ilan sürekli sistem de açık olup, aylarca yıllarca aynı ilanı veren şirketler. Bu insanlar bu şirketlere nasıl giriyor, onlarca yol denedim, mail attım bir şirket listesi oluşturup, her şey tam, cvgüzel, mesleki çeşitlilik çok. Neden neden neden, ne yapmalı?

BÜYÜK VE GLOBAL ŞİRKETLERİN ELEMAN ALIMLARI NEDEN ŞAİBELİ?
Cevapla