İnsanlar kendini mi yalnızlaştırıyor birine soru sormaya çekiniyorsun acaba ne tepki verecek diye düşünüp vazgeçiyorsun toplum olarak bu kadar asık suratlı değildik ne değişti de böyle oldu
Her gün işe toplu taşımada gidip geliyorum herkesin elinde telefon kulağında kulaklık suratları asık neden?
Sabahın köründe ancak yaşamalarına yetecek parayı kazanmak için işe giderken Instagram'da kendilerinin çeyreği kadar çalışmamış insanların tatil storylerini izliyorlar. Böyle bir ortamda kim nasıl mutlu olsun.
Yoo akşam yatarken sabah yine iş var diyerek mutsuz uyuduklarını düşünüyorum oysa mutlu olmak için binlerce sebepleri var mesela aşırı zengin ama onca paraya rağmen yatalak olan biri o zenginlikte bile sabah işe kalkıp gitmek zorunda olan kişi olmak isteyebilir mutluluk cebindeki parayla ölçülmemeli sağlıklıysan elin ayağın tutuyorsa konuşabiliyor derdini anlatabiliyorsan bunları yapamayanlardan daha zenginsin demektir
Birinin senden daha kötü durumda olması hayal ettiğin hiçbir şeyi yapamadan ölüp gideceğin gerçeğini değiştirmiyor. İnsanların geleceğe yönelik umudu yok, umudun olmadığı yerde mutluluk da olmaz.
Sizin mantıkla yatalak olan zengin de mutlu olsun o da yatalak olan bir fakir olabilirdi o zaman hali daha kötü olurdu. Yatalak fakir de nefes aldığı için mutlu olmalı bazıları cihazla nefes alabiliyor. Bunun sonu neresi, tam olarak ne olursa mutsuz olma hakkını bulacağız?
Bardağın dolu tarafını görmek varken yarısı boş diye sızlanmak bana bişey kazandırmaz dediğin gibi bir kere geliyoruz dünyaya onuda ulaşamayacağı hayaller uğruna mutsuz olarak mı geçirelim
Evet bir kere geliyoruz onu da bazıları hiçbir şey görmeyip çalışarak geçiyor. Görebileceğine dair umudu da yok. Sizin de mutlu olduğunuz falan yok sadece başkalarına üstünlük kurma derdindesiniz, mutlu insan böyle uğraşlara girmez.
Sosyal medyadan herkes herşeyi söylüyor yüz yüze söyleyecek cesaretleri yok. Ulaşılmaz olduğunu dusunup her şeyi söylüyor ama davaacsan yüz yüze gelsen kopk gbi yalvarır ben ettim sen etme die
Anlıyorum da bu birbirinize tahammül edememe durumuna nasıl geldik dertlerimiz ortak sevinçlerimiz ortak dilimiz ortak paylaşacak onlarca ortak noktamız varken nasıl bu kadar ayrıştık
Para yok kanka millet de tamam rahat bir kesim var o istisna it gibi köpek gibi çalışıyorsun ama emeğinin bir karşılığı yok eskiden bu böyle değildi eskiden çalışır ev araba alırdın iyi kötü insanlar istediğini yiyemiyor istediğini giyemiyor kendine vakit ayıramıyor ve buda mutsuzluk sebebi okula giden gençler demişsin onlarr bile bir geleceğin olmadığını ve sunulmayacağını biliyor adam her gün okulaa gidiyor ama aklı hep şeydee acaba iş bulabilirmiyim mezun olunca acaba nasıl evlencem düzen kurabilirmiyim falan ya da hayalleri varsa onları ertelemek zorunda buda insansını mutsuz eden faktörler
Haklısın tüm bunlar birer sebep ama ben bir göz evde yokun bile yok olduğu şartlarda yetiştim üstümde hiç yeni elbisem olmazdı milletin eskilerini giyerdim okula sırt çantasıyla değil annemin yaptığı bez çantayla giderdim şimdi bakıyorum her şey marka telefonlar son çıkan sebep sadece ekonomik olsa bende bunların hiç biri olmadı ama mutluydum
Kanka bu senin içinde yaşadığın içsel bir mutluluktur ve bu çoğu insanda yok maalesef ve bazı nedenlerde var mesela sen işe otobüsle gidiyorsun ama çoğu insan bunu istemiyor bende dahil çünküü bu zamanda bireysellik çok önemli arabası olmayan birisinin mutsuz olması gayet haklı sebebler araba benim için Özgürlük demek Kendini ifade etmek demek Güven demek Kolaylık demek Ama ben araba alamazsam mutsuz olurum iştee bazı insanların o yüzden yüzleri asık telefon alamadığı için sevdiği kıyafeti giyemediği için evet her şey maddiyat değil ancak toplum bazında mutsuz olan insanların sorunları genelde maddiyat odaklı oluyorrr
Bu çok haklı bir gözlem… Modern hayatın yoğun temposu ve teknolojiyle bağlantılı yaşam tarzları, insanları adeta “kendi dünyalarına” çekti. Günümüzde insanlar, stres, yorgunluk ve zihinsel yüklerle boğuşuyor. Telefon ve kulaklık, bir tür kaçış ya da zihni meşgul etme aracı haline gelmiş gibi. Ama bu durum, sosyalliğimize zarar veriyor maalesef.
Yine de sen, insanlarla bağlantı kurmaktan çekinme. Küçük bir tebessüm ya da samimi bir “Günaydın” söylediğinde belki birinin modunu yükseltirsin. Toplum olarak enerjimizi yükseltmek için biraz daha iletişim odaklı olabiliriz. Hayatın telaşında, insani bağları unutmamak önemli. 😊