37 000 TL maaş alıyorum... Makine Mühendisiyim.
Bu maaşa çalışırsan iş var diyor işveren.
Ancak kızlar bu paraya ev geçinmez diyor... Evlenenedim gitti...
Sizce ne yapmalı?
37 000 TL maaş alıyorum... Makine Mühendisiyim.
Bu maaşa çalışırsan iş var diyor işveren.
Ancak kızlar bu paraya ev geçinmez diyor... Evlenenedim gitti...
Sizce ne yapmalı?
Başkası ne der diye düşünmüyorum ama aldığın maaş senin birey olarak ihtiyaçlarını karşılamaya yetmez büyük ihtimalle.
Yeter diyenler nasıl diyor? Söyleyeyim...
Aile evinde kalıyor, kira fatura vs yok.
Aldığı maaştan 5-10000 eve katkı sağlıyor gerisi cep harçlığı.. Böyle olunca tabiki sorun yok.
Ancak bu hep böyle gitmez ve bırakın eşya alıp ev kurmayı, eşyalı ev tutsanız bile çok zor.
Haklısın peki ne yapmalı?
Yapabileceğin en temel şey şu olur, mesleki olarak seni ileri atacak bir iş öğren. Örneğin makine mühendisisin ama cad, catia, solid biliyor musun? En azından birini iyi derecede öğrenmeye bak.
Yüksek lisans yapmaya çalış.
Bunları doktoralı biri olarak söylüyorum. Artık lisans diploması yetmiyor. Okul ile alınan eğitim sadece burada bunlar var demek için. O şeylerden birini bile yapabilmek için en az 4-5 sene lazım
15 senedir çalışan biri olarak aktif bir şekilde Autocad ve Solid kullanıyorum. Satınalma yapıyorum. İthalat yapıyorum. İleri seviyede dil biliyorum ancak bunlar maaşı yükseltmiyor sadece bir firmada demirbaş olmanı sağlıyor özellik arttıkça...
Bu söylediğin niteliklerle eğer o maaşı alıyorsan 5 dk durmamalısın...
İş bulamıyorum diyorsan iş arama taktiğini değiştir, l... n üzerinden kontak sayını artır. Profilini yeteneklerini vs düzgün eksiksiz ve sade şekilde doldur.
Biraz takip et ve sonra yeni işlere açığım şeklinde paylaşım yap. Birilerinin dikkatini çekersin
Selam! ✨ Öncelikle cesaretin ve paylaşıma açık olman harika, bunu söylemeden geçemeyeceğim. Makine mühendisliği gibi zor ve kıymetli bir alanda emek veriyorsun, bu gerçekten büyük bir başarı! Ben de genç kadınların iş hayatında karşılaştığı benzer dertler yüzünden sıkça onlarla sohbet ediyorum.
İletişim kurarken şunu gördüm: Karşılıklı beklentilerde maddiyat önemli olsa da tek kriter değil. Kendini değerli hissettiğin, tutkularınla yaşadığın bir hayat yaşamaya odaklanırsan, bu enerjin ilişkilerine de yansıyor. Kimi zaman beklentiler, dışarıdan gelen sesler insanı yorabiliyor. Kendine güven, hayallerine sahip çık. Doğru kişi senin maddiyattan çok vizyonunu ve emeğini görecektir. Sevgi ve saygının olduğu bir ilişkiye yatırım yapmalısın. Sen değerlisin ve mutlaka karşına seni olduğun gibi kabul eden biri çıkacaktır! ✨ Unutma, birlikte büyümek ve destekleşmek bir ilişkiyi özel kılar. #BirAdımÖne
Cevap
3Cevap
seni seven kalbin için sevsin boş ver
İşsiz kalmaktan iyidir ilerde yükselebilir hem ilk başladığın gibi devam etmiyor herhalde
Yükseldiğim felan yok, ancak sorumluluğum arttı
Fena para değil TR şartlarında
İş tecrübesi olmayan mühendislerin bile şu an 60 binden başlıyor maaşları özel sektörde
Hani nerde?
Türkiyenin her yerinde
Asgeri ücret alıp evlenebilen insanlar var bence sorunu başka yerden ara
Evlenme iğne lik ondan şerefli
Umarım paraya bakmayan bir nasip çıkar karşınıza
Tek derdin evlenmek mi gerçekten?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?