Bak kardeşim, tıp öyle “bırakayım da evleneyim” denecek bir bölüm değil. Kolay kazanılmadı, kolay da okunmuyor. Sen bu yaşına kadar bu emeği verdin, şimdi tam da olgunluk zamanında kalkıp birinin yanında olabilmek uğruna kendi geleceğini çöpe atma.
Evlilik hayatın bir parçası olabilir, evet. Ama hayatın tamamı değil. Doğru insanı bulursan, seni eksiltmez. Tam aksine, yoluna destek olur. “Okulu bırak gel evlenelim” diyen biri seni sevmiyor değil belki ama kesinlikle senin potansiyeline saygı duymuyor.
Ve bu, uzun vadede seni içeriden içeriden çürütür. Gün gelir aynaya bakarsın, “Ben niye kendi hayalimi bıraktım?” diye sorarsın. Bu sorunun cevabı da asla seni tatmin etmez.Evlenmek istiyorsan oku bitince de evlenirsin. Meslek her zaman elinde, ama yanlış bir tercih seni yıllarca geriye sarar. Hayatını birine göre değil, senin doğrularına göre şekillendir. Sonra biri çıkarsa karşına ve “Ben seni böyle kabul ediyorum, yoluna saygı duyuyorum” derse, işte o zaman düşün evliliği.
Sen önce kendine sadık kal, sonrası zaten kendiliğinden şekillenir.
08 Yorumla
Soran1 yılYahu anlamıyorsunuz mesleği alana kadar yaş 35 olacak sende iyi biliyorsun ki karşıcins genç kızlara bakıyor statü kazanınca kim bakar 35 yaşında birine yalnız kalmamı mı istiyorsunuz
- 1 yıl
Ne alakası var yahu? Başlarım yaşına, gencine. Onlar sapıklar sapıklar. Artık bi' sapıklara göre hayatınızı şekillendirme psikolojisini bırakın. Git psikoloğa görün, böyle böyle de. Sorununu çözsün, sonra kariyerinle hayatına devam et. Sen doktor olunca, en çıtır erkeği de statünle seçersin.
Evlenmek marifet mi abicim? Bir erkeğin eline baktığın zaman o erkeğin sana hep mükemmel davranacağını mı sanıyorsun? O erkek ilk evde seni ezmeye başlar. "Benim paramla bu ev geçiniyor, ben ne dersem o olur" diye. Ata-erkil düzenin hakim olduğu bir ülkede doktorluğu kazanmışsın, bir erkeğin eline bakıp evlenmek için bırakmayı düşünüyorsun.
Evde köle muamelesi görmek mi istiyorsun? Evde kocanı beklerken kocanın aldatmasını mı istiyorsun? Türk erkeklerinin ortalaması kitap okumayan, parayla her haltı yeme özgürlüğünü kendinde gören zihniyetle dolu. Sen doktor olursan, evlendiğin adam senin zekandan dolayı bile sana saygısızlık yapmaması gerektiğini anlar.
Soran1 yılAbicim sen anlamıyor musun kızlarda güzellik gençlik önemli ne yapayım parama gelecek genç çıtırı sonra aldatsın
Soran1 yılAdam benden büyük olacak ya hanş
Soran1 yılOndan genç olacağım ya hani ne yapayım 35te genç çıtırı ben çıtırken o da çıtır olmalı
- 1 yıl
Diğer yorumlara baktım. Olayı çocuğa bağlamışsın :D Benim annem 2. evliliğini yaptığında ben 20 yaşındaydım ve eşi annemden 13 yaş küçük. Kadın 40'ta ikinci eşinden en küçük kardeşimi doğurdu. Zihniyetini değiştir. Seni harcarlar. Bak geçenlerde bir kadın eşim öldü, 39 yaşındayım, mesleğim yok, ne yapcam diye ağlıyordu. Sonun onun gibi olur
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba genç arkadaşım 😊, çok özel bir karar vermeye çalışıyorsun ve böyle bir soruyla gelmiş olman, bunun seni gerçekten derinden düşündürdüğünü gösteriyor. Tıp gibi uzun ve emek isteyen bir süreci tamamlamak, önemli bir azim ister. Bu yolun başındayken ve hala okurken, evlilik için bölümden vazgeçme düşüncesini değerlendirmek gerçekten kritik.
Evlilik, hayatın güzel bir parçası ama unutma ki kendi ayakların üzerinde durup hayallerine ve hedeflerine ulaşmak da çok önemli. Sevdiğin kişi eğer seni önemsiyorsa ve hayallerine değer veriyorsa, birlikte destek olarak bu süreci tamamlamak isteyecektir. Senin mutlu ve başarılı bir şekilde bu süreci aşman, ilişkinizde de dengeyi sağlayabilir. Belki de ilerde bir hekim olarak mutlu bir evliliği sürdürmeyi tercih edeceksin 😊.
Sevgili dostum, bu yolda unutma ki öncelikle kendi hedeflerin ve mutluluğun önemli. Yeniden düşün, gerçekten bırakmak istediğine eminsen, elbette bu senin kararın. Ama duygularının sakinleşip netleşmesini beklemeden böyle büyük adımlara kalkışma. Sen ne dersin, hayallerinden vazgeçmek istemezsin sanırım. 😊00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
15Cevap
1 yılSen nerdeyse Türkiyenin en zor bölümünü kazandın , çoğu kişinin hayali , evlilik için sakın bırakma...
16 Yorumla
Soran1 yılYaşımda geçecek 25 yaşındayım yuvam olsun istiyorum 30dan sonra çocuk zor
- 1 yıl
Bak burada 36 yaşında bi kadın var 2 çocuğu var biri 6 aylık biri 2 yaşında, zamanında eşi ona evlenelim dedi ve evlendi o vakit o da okuyordu sonra eşi ona okumasına izin vermesi ve bugün boşanmak üzereler , kadının ekonomik bağımsızlığı yok ve çok pişman , önce ekonomik özgürlüğünü eline al lütfenn
Soran1 yılHerkes öyle olacak diye kaide yok bir sürü evli annelerimiz var
- 1 yıl
O zamanlar ve bu zamanlar bir değil ama
Soran1 yılYani diyorsun ki her türlü boşanacaksın bari mesleğini eline alda boşan evliliğin sürmez
- 1 yıl
Hayır, belki de karşına öyle biri çıkacak ki en şanslı kadın sen olacaksın ama bizler geleceği göremeyiz , Allah bize daha neler göstereck bilmeyiz. Unutma eğer kadarinde olan biri varsa ister 25 ister 35 yaşında ister de dünyanın en ücra yerinde ol o seni bulacaktır.
1 yılSaçmalama ya oku bak dalgana evlilik nedir abi ya bu kadar hevesli olmayın gezin dolaşın içiniz gönlünüz açılsın
06 Yorumla
Soran1 yıl25 yaşındayım 18 değil
- 1 yıl
Ne varki daha görmediğin neler var neyse senbiliyorsun
Soran1 yılYo bir şey bilmiyorum
- 1 yıl
Yapma bunu kendine hayatını yaşa inan evlilikten daha mutlu olursun
Soran1 yılOlmam
- 1 yıl
Peki hayatında başarılar dilerim
1 yılEvlilik çok mu acil, neden kariyerini bitiriyorsun ki, tıp kazanmak kolay degil
019 Yorumla
Soran1 yıl25 yaşındayım çünkü 30a kadar durursam çocuk zor
- 1 yıl
Çocuk 30 da da olur 35 de de, sırf çocuk için evlilik düşünme. Haa aday vardır, evlendikten sonra okumana devam et diyordur o ayrı konu tabiki
Soran1 yılHiç kimse yok işte
- 1 yıl
Hiç kimse yoksa neden okulu bırakıp evlilik düşünüyorsun
Soran1 yılÇünkü 30dan sonra çocuk zor
- 1 yıl
Hiç de zor değil. Tabi 20 li yaşlara göre daha zor ama imkansız değil
Soran1 yılAmacın şuydu aslında en başta okurken 4 5 senemde çocuk sahibi olurum zaten 6 sınıfta internet doktor olacağım artık zorlanmam diye düşünüyordum sonrası zorunlu hizmet uzmanlık daha rahat zaten sıkıntı 4 5. Senede olurdu ama bunu kabul edecek birini bulamadım
Soran1 yılİntern doktor*
- 1 yıl
Valla hayat senin hayatın ama bence aday da yoksa sırf evlenip çocuk sahibi olmak için kariyerini bozma
- 1 yıl
Çocuk nasibinde varsa 30 da da olur 40 da da
Soran1 yılBen kafaya koydum ama zaten okul öncesi öğretmeniyim ama atanamadım diye tıpa çalıştım kazandım
Soran1 yılOlmuyor işte kariyer anlamında para kazanmak zor beklersem çocuğum olmaz
- 1 yıl
Pişman olma sonra ama
Soran1 yılSizin çocuklarınız olacak aileniz olacak karınla anlaşamasam bile çocuğun torunun olur ben mahrum mu kalayım
- 1 yıl
O iş öyle olmuyor işte, eşinle anlasamazsan çocuğun olur doğru ama ola ki anlaşamadın o çocuğun bakımı vs senin üzerine kalıyor, işte o zaman sorgulamaya başlarsın, o yüzden pişman olma diyorum. Çocuk olacak olduktan sonra 30 dan sonra da olur.
Soran1 yılÇocuğun bakımı benim üzerime kalmaz babası olur. Ayrıca ne çabuk boşattırdın
- 1 yıl
Olabilecek şeyleri söylüyorum sadece, boşanma tabiki ama mesleğin elindeyken evlenip çocuk sahibi olmak daha iyi bence
Soran1 yıl35 oluyor yaş hala neden anlamıyorsun ya
Soran1 yılOlmuyor işte dediğin gibi neyse yapacak bir şey yok
2. Üniversite baska bölüm yazıp tanısıp evlenelim 5 sene bekleyemem 😂
02 Yorumla
Soran1 yılOda 5 sene sürecek mantıken 4 sene bölüm 1 senede hazırlık
Sen bu düşünce nasıl tıp okuyorsun hayret ediyorum ben doktora yapabilmek için nişanı atmış biriyim eğitimden önemli be ne var bu dünyada
038 Yorumla
Soran1 yılSen o düşünceyle nasıl tıp kazandın acaba beynine bak herifin doktor olabilmek için nişan atmış 10 sene sonra doktor olduğun için parana gelirler sadakat sevgi ömür boyu görmezsin
Soran1 yılSenin gibi sevgisiz sırf eğitim için doktor olan biri hastalar için tehlikeli umarım doktor olmazsın
Soran1 yılBen sana doktor biriyle evlenirsin demedim ki :d kendi kendine gelin güvey oluyorsun arkeologlarında önü açık değil hani ülkede yüksek lisans doktora yapan herkes akademisyen olarak atansaydı ohoo 😂😂 akademisyenler ayrıca doktorlardan az kazanıyor ben operatör doçent derken prof bile olur yurtdışında çalışırım ama sen kamuda 80 bin liraya talim olursun akademisyen olursan olamazsanda işsiz doktoralı arkeolog olursun :d çok büyüklenme kendine yani doktorla evlenmek kiim sen kim sen değil ben yukarıda olacağım yani büyükte konuşma bakarsın işsiz çağır merkezinde çalışan doktoralı arkeolog olarak kalırsın senin gibiler onu yapacağım bunu yapacağım derken çürüyüp gidiyor ya ona gülüyorum
Soran1 yılDoktorlar açık ara bu ülkede en çok kazanan meslek doktorlukta profesör doçent olursam dediğin doğru aynı rütbede olmayacağız çünkü ben senden yukarıda olacağım senin gibilerde asla yukarı çıkamıyor daha kazanmadan egoya kapıldığın için kaybedeceksin zaten ya
Soran1 yılİşsiz bir arkeolog olarak kalacağın için sorun yok muhtemelen nişan attığın kız bile bakmayacak sana ilerde işsiz olduğun için ve yükseldiğimde burada ol senden yukarıda olduğumu görmek istiyorum :d
- 1 yıl
Hiç sorun değil ben zaten akedemisyen olacağım demedim olursam dedim benim başarım ortada hocalarımda gayet iyi biliyor ayrıca ben işsiz felanda değilim atanmış bir arkeologum yani ben şuna vazgeçsem işim var o yüzden büyüklenmem normale özgüvenliyim çünkü ayrıca nişan attığım kızı ben bıraktım o değil kimseye ümit vermek istemediğim için hiç evlenmeyende bilirim çok da umrumda değil
Soran1 yılDostum inan sen ancak kazı yaparsın ben okulu bitirene kadar ama ben 10 seneye uzman doktor olurum senin on katın kazanır statümde sende yüksek olur sorun yok yani
Soran1 yılSen muhtelemen sıradan normal biriyle evlenirsin doktorla evlenmek senin neyine biz aday seçiyoruz adamın yorumuna bak
Soran1 yılOkuduğun bölüm boş. İstediğin kadar doldur altını dünyanın her yerinde yükselen, itibar , en çok paranın ödendiği meslek doktorluktur
Soran1 yılBaşarın yok ki ortada ben 3k dereceyle girdim üniversiteye senin okuduğun bölümse apartman üniversitesinde 100kdan giriliyor
Soran1 yılSen bu düşünceyle egoyla anca arkeolog olabilmişsin boşunada ayrılmışsın nişanlından işsiz kalırsın kusura bakma
- 1 yıl
Nasıl başarım yok ben lisansımı vakıf üniversitesinde bitirdim parayla felan da değil yani tam burslu özellikle altını çiziyorum yüksek lisansımı en iyi devlet üniversitesinde bitirdim doktaramı da aynı şekilde bunu nasıl başarı saymazsınız bilmiyorum çift anadal herkes yapamaz yüksek ortalama ister sanat tarihi üzerine yaptım
Soran1 yılBoşuna yapmışsın senin okuduğun bölümün dünyada da Türkiye’de de önü kapalı
Soran1 yılBurs var iyi üniversite ama bölüm? Boş. Dünyada da Türkiye’de de en çok işe alınanlar doktorlardır. Doktorluk en az 27k sıralamayla alınıyor burslu. Sen sözel bölümden burs alsan ne olur. En az 50k yapılması lazım ki doktor olabilir bilir. Ve çift anadal herkes yapabilir özelliklede ilk 10 bin içindekiler
Soran1 yılBenim okuduğum üniversiteye abd ve bütün Avrupa ve tüm dünyada denklik var uzmanlık yapacağım bölüme bile Türkiye’de bir akademisyenden daha fazla para ödenirken yurtdışında alacağım miktarı hayal dahi edemezsin. Yani kendini çok büyük görme öyle yok doktor biriyle evlenmem yok aynı rütbede değiliz ben senden üstün tavırları falan sen doktorluğu ne sanıyorsun? Akademisyenliği hocaların çok büyütmüş gözünde Pretisyen hekimden 30k fazla alıyorlar
Soran1 yılAkademisyen olduğunda muhtemelen benden düşük kazanacaksın. Git bir akademisyen birde uzman doktor maaşına bak
- 1 yıl
Arkeolojide aynı şekilde denkliği olan bölümlerden ama yurt dışı düşünmüyorum üstün tavrım olmasının nedeni şimdi fakir edebiyatı yapmak gibi olmasın ben kolay gelmedim buralara sadece okula gidip gelmedim hep aktif öğrenciydim zengin bir ailenin de çocuğu da değilim ortalamamı yüksek tutup biryerlere geldim akademisyen olamasam dahi diyorsun okuduğun önü kapalı ben devlete atanmış biriyim sana şurada hak veriyorum evet önü kapalı bir bölüm ama şöylede düşün önü kapalı bir bölümden başarılarla çıkmakda var en büyük risk yaptığımı düşünüyorum kendi açımdan
Soran1 yılSen arkeolojide rütbe olarak yüksek olsan ne olur olmasan ne olur tıpta uzman doktor bile senden üstün oluyor eşin senden yüksek maaş alırda öyle bir kadın seninle evlenmez. Kadın için statün değil maaş önemli yani sen ben doktorla evlenmem falan diyorsunda doktor senle evlenmez asıl.
Soran1 yılEn kötü doktor daha avukatla hakimle bile evlenmiyor ki yüksek kazanıyor diye adam ben doktorla evlenmem diyor sen doktorları ne sanıyorsun merak ediyorum dünyada en üstün meslek doktorluktur akademisyen kadınları sen üstün mü sanıyorsun
Soran1 yılAman ne mühim dünyayı kurtardın
Soran1 yılTıp bütün bölümlerden üstündür herneyse umrumda değilsin
Soran1 yılYetersizsin
Soran1 yılZor
1 yılŞaka yaptığını düşünüyorum tıp okuyup sırf evlenmek için bırakman hiç mantıklı değil
04 Yorumla
Soran1 yılYaşım 25 çok geç kaldık
- 1 yıl
Senin yerinde olmak isteyen binlerce kişi var eğitimine ihanet etme
Soran1 yılHerkes çocuk sahibi olmak ister
- 1 yıl
🤦🏻♂️hakkında hayırlısı
1 yılİkisini bir arada yapabilirsin
02 Yorumla
Soran1 yılKabul eden olur mu bilmiyorum
- 1 yıl
Neden olmasın
Bi beş yıl da en az tus
01 Yorumla
Soran1 yılUzmanlıkta rahatlarım zaten önemli olan 6 yıllık
1 yılBence oku neden bırakıyorsun
05 Yorumla
Soran1 yılBittiğinde yaşım 30 olacak çocuğumla aramda 30 yaş fark çok
- 1 yıl
bir şey olmaz canım
Soran1 yılOlur işte bir yaştan sonra kafam çocuk kaldırmaz
- 1 yıl
Merak etme şimdi de evlensen evlen çocuk yap doğur diyene kadar bir kaç sene geçer canım. bir şey değişmez ana doktor olduktan sonra hemen evlen daha iyi bence
Soran1 yılİşte yaş 30 olacak biliyorsun ki 30dan sonra çocuk zor
- Eğitim & Kariyer konusunda 982 cevap paylaştı.
1 yılOkurken de evlenen tıp öğrencileri var
00 Yorumla
1 yılDelirdin mi Allah aşkına
00 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 557 cevap paylaştı. Yok gel evlenelim ben seni okuturum
00 YorumlaSakın birakma ne güzel mesleğin olucak.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBüyük bir hata olur kanaatimce.
011 Yorumla
Soran1 yıl30 yaşından sonra çocuk sahibi olmakta zor
Cevap sahibi1 yılKaç yıldır tıp okuyorsun sınıf tekrarı yaptın mı?
Soran1 yılDaha birinci sınıfım yazmıştım
Cevap sahibi1 yılAnladım da yaş 25 olunca acaba sürekli sınıfta mı kaldın diye düşünmüştüm.
Soran1 yılHayır tabii ki geç kazandım
Cevap sahibi1 yılHiç bırakma okulunu bence. Karar senin tabi.
Soran1 yılSende biliyorsun ki 30dan sonra çocuk zor
Cevap sahibi1 yılAma koca içinde çocuk içinde tıp bırakılmaz. Hayatını kazanman daha çok önemli. Çocuk 40-45 e kadar yapılabilir evet 30 civarı doğurganlık aşama aşama azalmaya başlar biliyorum ama iş güç meslek çok daha önemlidir.
Soran1 yılÇocukta önemli paran olur ama çocuğun olmaz hayatta yalnız ailesiz kalırsın
Cevap sahibi1 yıl2 oğlumla yaşıyorum boşandım. Yani herşeyin bir zorluğu vardır.
Soran1 yılÇocukların var yalnız olmayacaksın
Gizli Üye(25-29)1 yılEvlenelim bitirirsin
00 Yorumla
1 yılOkurkende evlenebilirsin
020 Yorumla
Soran1 yılÖyle birini bulmak zor işte
- 1 yıl
Benn varimm
- 1 yıl
Nasil bulmak zor peki
Soran1 yılBen derslerim yüzünden çalışamam
Soran1 yılMaddi anlamda hiçbir katkım olmaz
- 1 yıl
Tamam iste ben bakarim sen calisirsinn eger istersenn ciddiyim bu arada
Soran1 yılKaç yaşındasın
- 1 yıl
27 sen
Soran1 yılSoruda yazıyor
- 1 yıl
Istersen gel
Soran1 yılNerde yaşıyorsun
Soran1 yılGelemem
Soran1 yılNerde yaşıyorsun dedim
- 1 yıl
Konya
- 1 yıl
Siz
Soran1 yılİstanbul
- 1 yıl
Iyi istek atan senmisin
Soran1 yılYok
Soran1 yılİstek attım şimdi
- 1 yıl
Tamam
Şansa en güzel örgütü veriirim meslektaşım
02 Yorumla
Soran1 yılMeslektaş olacak mıyız bilmiyorum
Soran1 yılNe öğütü
1 yılEvlenince devam et
00 Yorumla
1 yılBırakma oku
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılBırakma evlenelim yine okumaya devam et olmaz mı
012 Yorumla
Soran1 yılBunu kabul edecek erkek yok
Cevap sahibi1 yılVar ben ediyorum
Soran1 yılYaşın kaç
Cevap sahibi1 yıl27
Soran1 yılNerde yaşıyorsun
Cevap sahibi1 yılBursa sem
Soran1 yılİstanbul
Cevap sahibi1 yılOkulun nerede peki
Soran1 yılİstanbul'da
Cevap sahibi1 yılHmm yakınız aslında
Soran1 yılÇıksana gizliden
Cevap sahibi1 yılÇıkayım
Gizli Üye(36-45)1 yılDaha çok var
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer