Almanya'ya dil eğitimi için mi yoksa mühendislik eğitimi için mi gitmeliyim?

Merhaba iki, üç yıl sonra Almanya'ya gitmeyi düşünüyorum. Elektrik elektronik mühendisiyim ve yeterli gelişimi ve parayı Türkiye'de kazanamıyorum. Türkiye'deki dil eğitimine de çok güvenmiyorum. şu an bir işte çalışıp para biriktirme kararı aldım. bir taraftanda iş öğrenip dil seviyemi yükseltiyorum. Yurt dışına ilk defa çıkacağım için dil kursu ile mi başlamalıyım. Yoksa türkiyede öğrendiğin dil sana yeter mühendislik derlerine bak mı dersiniz?

Mühendislik derslerinden kastım üniversite değil. Meslek gelişimim için ilgili alanda geçerliliği olan 6ay 1yıllık eğitimler ya da duruma göre yüksek lisans ama yüksek lisasta dil eksikliği yaşarım diye geri planda kalıyor.

Amerikada çalışan arkadaşım uzaktan yüksek lisans yapıyor. Dediğine göre yüksek lisans bitince kendi mühendislik diploması da yurt dışında geçerli hale geliyormuş. Almanya'da böyle bir durum var mı?

Almanya'ya dil eğitimi için mi yoksa mühendislik eğitimi için mi gitmeliyim?
Cevapla