Canım benim güncellemeye bakınca çok üzüldüm. Zorba insanlar her zaman vardır ve bunlar kendi içindeki eksiklikleri başkalarını ezerek bastırmaya çalışırlar veya bir sebebi yoktur onun sadece bundan keyif alırlar Tahminimce Sen de biraz daha çekingen iyi niyetli ve pasif Duran birisin bu yüzden seni Kolay Hedef gördükleri için sana bu şekilde yaklaşıyorlar Aslında bu durum tamamen onların kötülükleriyle alakalı senin alakalı değil sen biraz sesini yükseltsen veya tavrını değiştirsen sana karşı bu şekilde davranamazlar ama ben de senin gibi olduğum için biliyorum ki bunu yaptıktan sonra bu durumla nasıl baş edeceğini bilemiyorsun ve bu yüzden bu riski almak istemiyorsun maalesef Bizler ailesinden yeterli sevgi ve ilgiyi almayan çocuklar olarak hayatımız boyunca bunun eksikliğini yaşayacağız Çünkü ailesini sevmediği çocuğu kendisi büyüyünce sevmez sevgiyi bilmediği için ve kendini hep eksik yetersiz hisseder hep boynu büküktür her ortamda ezilir Bunu herkes fark eder ve bunun çaresi iyi bir psikoterapi almaktır kendi içinde o sorunlara çözüm bulmak yoksa benim yazacağım bir cevap veya başkasının mesaja bir cevap buna Çare Olmaz önce sen kendi içindeki bu özgüvensizliği ve sevgisizliği çözmelisin önce kendine değer vermelisin ki başkalarından değer göresin ha de kiSen yapabildin mi Bunu yapamadım bu Söylemesi kolay ama yapması gerçekten çok zor Maddi manevi emek isteyen bir şey
10 Yorumla
En İyi Cevaplar
Arkadaşım. Hangi bölümde okuyorsun ve bazı konularda sana elimden geldiğince yardım etmek isterim. Öncelikle bu süreçler her zaman oluyor. Ama buna karşılık verdiğinde özellikle sosyal medyada bu devam eder. Zira sosyal medya insanların gerçek olmadığı yerlerdir. Benim yaşım itibari ile biz bunu yapamıyoruz. Yani ben burada yazdığımda neysem gerçektede öyleyim. Şimdiki nesil ise bu konuda çok rahat. İkinci olarak zorbalık her yerde var. Bu konuda bunu yapana güzel ve etkileyici bir cevabın olursa bunu söyle. Mesela sana yüzüne karşı aptal dese, aptallık ettiğim şeyler oluyor. Ama bu senin sorunun değil gibi bir sözle geçiştir. Yani düşünmek zorunda kalsın. Bezende gül geç. Önemsenmemek onları daha çok çıldırtır. Bazende o kötü derse sen ona güzel bir şey söyle, bunu devam ettiremez. Bak geçmişte yaşadığın şeyleri hayatına taşıma. Bu süreci devam ettirdiğin zaman daha büyüyecek ve seni daha çok etkileyecek. Emin ol sınıfıda mantıklı insanlar vardır. Kesin güvenebileceğine emin olduğunda içini aç ve kendini geri çektiğinde yanlış anlamayacaklarına zamanla emin olabilirsin. Ben bir üniversitede hocayım ve bu şekilde sürekli özür dileyen tedirgin bir öğrencim vardı v bu konuyu onunla aştık. Mesela benimle konuşmak istediğinde hocam demen yeterli. Sana şaka yaparım gül geç dedim. Biri ile konuştuğunda o kişiden özür dilemek zorunda değilsin. Rahatsızda etmiyorsun dedim. Bir süre sohbetlerimize devam ettik ve şu an oldukça ilerledi. Bak sende ilerleyeceksin, YouTubeda bununla ilgili birçok video var. İzle not al ve bırak hemen olmasın. Ama birgün olacaksın ve o zamanla kaşar emek vereceksin. Geçmişi yaşamak zorunda değilsin.
00 Yorumla
- Eğitim & Kariyer konusunda 343 cevap paylaştı.
1 yılÇok seviyesizler. Yetişkin ergenlere karşı yapılabilecek tek şey onları insan yerine koymamak. Ancak toplumun çoğunluğu böyle olduğundan kişi bir müddet sonra ya sosyalleşmemeye başlıyor ya da kendini ait hissettiği topluma gitmek istiyor. Turkiye de maalesef ilkeli ve farkı olan bireyler hedef olabiliyor. Sürü psikolojisini mahsulü olan kişilerin kendine has bir karakteri olduklarını düşünmüyorum birbirlerinin kopyası oldukları için farklı gördükleri kişileri jungle akılları gereği tehdit olarak görebiliyor. Sakız çiğneyerek dolaşmak ve göz kontağı kurmamak caydırıcı olabilir. Ancak uzun vadede aynı ortamda bulunmayı düşünüyorsan birkaç arkadaş edinmen gerekir. Yoksa yalnızlaştıkça özgüvenin azalır ve bir müddet sonra bölümü de bırakabilirsin. Kendine yakın gördüğün insanlara yakınlaş. Notları yüksek tutmaya çalış. Her ortamda olabileceği gibi zekayı dersten yüksek not almaya bağlayan notçu yalaklar vardır ve sana yakınlaşacaktır. En azından onlar üzerinden bir çıkar modülü uygulabilirsin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılBence ya sen yaşına göre olgun bir karaktersin senin yaşıtların olan arkadaşlarınsa sana göre daha ergenler bu yüzden sen onlara göre olgun olduğun için seni aralarına almıyorlar seni sıkıcı buluyolar ya da tam tersi sen geçimsiz ve hep kendi dediğini yaptırmak isteyen birisin ama bunun farkında değilsin. Ama nedense bana geçimsizsin gibi bir enerji vermedin. Sanki olgunsun ve biraz da utangaçsın, diğerleri ise senin tam tersin ergen ve dışa dönük gibi bir his verdin yazdıklarınla. Utangaç insanlar nedense toplum tarafından hep dışlanıyor. Birbirinin karakterine saygı duymayı bilmeyen ergenler de seni dışlıyolar işte çok sık karşılaşılan bir problem bu. O gördüğün arkadaş gruplarından da birkaç ay sonra eser kalmayacaktır.
Neyse, ben sana görünür olmanı öneririm. Bak nasıl kendi ayaklarıyla gelicekler senin yanına:) Dış görünümünde biraz değişiklik yap, kıyafetlerin çocuksu olmasın, ilgi çek biraz. En azından seni gözüne kestiren bir erkek kanka bulsan bile yeter. Ciddiyim bak illaki kız arkadaş bulacağım diye uğraşma, hiç değilse ödev vs. Gibi konularda işine yarar o erkek kanka. Ama kanka olmak için de kendini beğendirmen gerekiyor, erkekler beğendikleri kızlarla kanka olur:) Yani yine iş sana düşüyor, imaj değişikliği yap biraz görünür ol.
02 Yorumla
Soran1 yılKxhsksg teşekkür ederim de ben tesettürlüyüm yani ikinci paragrafta yazdıkların bana pek uymadı. Ve evet özellikle sınıftaki o 3-4 kişi lisede bile görmediğim kadar ergen.
Cevap sahibi1 yılAyy ben onu düşünemedim tatlım kusura bakma öyle bi yazmışsın ki inan ben de arkadaşlarına gıcık oldum gaza gelip yazdım birden😂ama sen yine de tesettürlü de olsan bakımlı olmaya çalış, insanlar dış görünüşleriyle çok saygı görüyolar. Ne yazık ki ben de deneyimledim bunu. Güncellemende yazdıklarını da okudum, umarım bundan sonrası için her şey daha iyi olur 🌸
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
42Cevap
1 yılGrup ödevi için elinden geleni hazirla ve bu durumdan hocana bahset ki gereksiz yere emeklerin boşa gitmesin puanın kırılmasın bu tarz insanlara ne yaparsan yap yaranamazsın grup bulamadigin icin onlara muhtaç oldugunu zannediyorlar onlara verebileceğin en iyi cevap kendi başına çalışıp hepsinden iyi bir iş ciksrmak ve ne kadar boş biri olduklarini onlara göstermek olacaktır arkadaş konudunda ise bişi yapmana gerçekten gerek yok biliyorum bu bekledigin umduğun tarzdan bir cevap değil belkkde ama insanların peşinden ne kadar koşarsan onlar da senden o hızda kaçarlar onları ne kadar umursamazsan o kadar peşinden koşarlar gerçek dostlar hariç onlar ile her türlü gecinirsin kendin ol yeterli
22 Yorumla
Soran1 yılTeşekkür ederim aslında özgüvenli olsaydım belki çoğu şeyi tek başıma başarırdım ama özgüvenim ben büyüdükçe azalıyor ve bazen ödevler bile o kadar zor geliyor ki gözümde çok büyütüyorum her şeyi. Kesinlikle ailemin çok büyük etkisi var, annem sürekli beceriksiz olduğumu söyleyerek büyüttü beni. Hatta sürekli kesin sen arkadaş edinemezsin, kesin üniversitede sorun yaşarsın diyordu ben üniversiteye başlamadan önce. Ben sorun yaşayıp ona anlatınca da yüzüme vuruyor sen zaten hep aynısın diye. O yüzden artık hiçbir şey anlatmamaya karar verdim. Şu hayattaki en büyük düşmanım ailem resmen😢
- 1 yıl
Sınıfındaki arkadaşların aslında birbirlerini sevmiyorlar birbirlerine belki güvenmiyorlar sadece zaman geçirmek yalnız kalmamak için birbirlerine sahte dostluklar teklif etmişler onlar gerçek arkadaş değil gerçek Arkadaş öyle her yerde zaten kolay kolay bulunabilecek bir şey değil aynen ve onun gibi aynı şeyleri söyleyen insanları dinlememen ve onları hayatından çıkarman gerekiyor ve istersen arkadaş olabiliriz
1 yılMerhaba
Arkadaş edinmek senin için önemli değilse arkadaşın olmasın. Sadece derslerine ve projeye odaklan. Eğer bilgileri onlar vermiyorsa grupta olan sana daha uygun gelen birinden bilgi al. Eğer onu bile soramıyorsan bu kötü, sora bilmen gerekli illaki daha iyi huylu biri vardır. Ya da direkt öğretmenlerden yardım iste bilgi konusunda. İnternet devri bilgileri elektron almak mümkün. Diğer arkadaşlardan hiç bahsetmedim çünkü gerek yok, takma onları kafaya kendi işimde kendi yolunda ciddi şekilde ilerle ne kadar kararlı olduğunu gördükten sonra kendileri geri çekilir. Sana zarar vermedikleri sürece ya da psikoloji şiddet uygulamadıkları sürece sorun yok. Öylesine takılıyorlar belli ki ya da kendi yaptıklarına ve davranışlarına bakmanı öneririm. Acaba neden bana yapıyorlar diye bunu anladıktan sonra onlar yapmaya devam ettikten sonra bile sen rahat olursun çünkü bu davranışını devam ettirmek ve ya etmemek senin seçimin olacak ve umrumda olmayacak yaptıkları
02 Yorumla
Soran1 yılTeşekkür ederim. Ben aslında liseden beri yalnız biriydim, ilkokul ortaokulda arkadaşlarım hatta arkadaş grubum vardı ve derslerde de çok başarılıydım ama büyüdükçe hem içime kapandım hem derslerim kötüleşti. Bu kesinlikle aileden kaynaklanıyor bence çünkü ailem ben ergenliğe girdiğimde resmen yüzüme vuruyorlardı bunu. Gerzkalı abim git bol kıyafet giy memelerin belli oluyor diye bana kızıyordu annemi hiç söylemiyorum bile. Ergenlik dönemim cehennem gibiydi
- 1 yıl
Bence sana birşeyler söylendiğinde ilk önce fazla tepki verme, önce düşün bana ait olan kısmı ne diye. Sana ait olan ve yapabileceğini yap sonrasını boş ver takma kafaya. Mesela abin öyle diyorsa memelerinin kötü gözükmesin diye sütyen taka bilirdin. Çünkü ergenlik döneminde olan erkekler sonradan görme gibi kız görünce artık anladıkları için eskisi gibi bakmıyorlar kız vücuduna o yüzden seni öyle süzmesinler diye sinirlenmiş. Mesela ben biraz erkek fatma olduğum için sütyen takmayı istemezdim ve giysi altından sıkı atlet giyerdim gözükmesin diye ama dikkat çekerse bile bana bir şey diyemezlerdi çünkü benim karakterim yeterliydi hadlerini bilmeye, yani ancak birbirilerinin arasında öylesine konuşa bilirlerdi ki bu benim çok umurumda değil
Sonuç olarak önce kendinle ilgili düzeltebileceyin şeylere odaklan diğer şeyleri pek önemli sanma
1 yılbende önceleri bunalıma giriyordum ama beni ezen olmamıştı yani beni gezmeye çağırıyolardı falan direkt reddediyodum hiç bi yere gitmiodum. D Kendini beğenmiş bi tavır sergiliyodum aslında öyle değilim sadece üşengecim. Kimse kimseyi ezemez sen yüz vermişsin ezilmişsin yani. Sen soru sorduğunda o kişi adam yerine koymamış mesela, buna üzülmek yerine sinirlenmen gerekir. Karşındaki kişi cumhurbaşkanı değil sonuçta. Onların da sana işi düşecek elbet, yüz vermezsin olur biter. Ayrıca senin bence gelecek hedefin de yok. Hedefi olmayan insanlar böyle bunalıma girer. Beni de hayvan gbi dışlamışlardı küfür edip geçiyodum ama ilerdeki kazanacağım paraları düşünerek çalıştım. dD
01 Yorumla- 1 yıl
Aslında şey de önemli ya, bunlar cidden arkadaşın mı yani? İletişiminiz falan yoksa aslında cevap vermeyebilirler yani olabilir. Gerçekten arkadaşın olsa zaten yardım etmek için canını verirler. Bence kafanda kuruyon. Zorbalık denince aklıma gelen ezilen insan falan yani sen zorbalık görmemişsin. nese hakkında hayırlısı.
1 yılNormalde sıgara kullanmıyorum ama içiyor olsam sırf şunun için yakardım gerçekten okurken üzüldüm yuvayı dişi kuş yapar sözü çok geniş bir anlam taşır ruhu sakat bir anne çocuklarının bütün hayatını mafedebiliyor babana bir şey diyemiyorum böyle çok baba örneği var Allah hepsini iyi etsin inşallah ama annenin etkisi çok çok fazla çocukların yanında değil davranışlarına küçük olsalar bile konuşmalarımıza bile dikkat etmeliyiz abin ve senin için çok çok üzgünüm ama terapisiz toparlanmanız zor bir yerden tutunup doğrulman lazım daha çok gençsin ve ilerde hayallerin arasında var ise ve nasip olursa sen de anne olucaksın bu yüzden hayatta kimse senden daha önemli değil yaşıtlarının saçmalıklarını takma (hatta birbirlerinin mesajlarına koydukları emojilere karşılık çok şık bir emoji var umarım anlamışsındır hangisi olduğunu 🤫😅)
00 YorumlaSelam
Bence abin kötü değil benim de annem baskın ve narsist kısaca firdevs yöreoğlu diyebilirim
Neyse abin o hale getirmişler kmtü değil bence
Sana gelince ise zor da olsa annenden duygusal olarak ayrıl ve kendi yolunu çiz
O dışlayanları asıl sen dışla onlarla konuşma onlar yokmuş gibi davran eğer onları önemsersen onlar da buna devam eder görmezden gel gül geç 1 2 kez daha yapar biter ya da ne onlarla konuşacak cesaretin varsa git konuş sana bişey dediklerinde ve bitir kendine odaklan bir hobi bul hatta bikaç hobi kendi hayatını kur kendin yap kimse sana yardım etmicek seni senden daha iyi tanıyan bişen kimse yok bunu da unutma
00 Yorumla
1 yılBaşka sınıflardan arkadaş edin, yurttan arkadaş edin başka bölümlerden. Sınıf harici sosyal ortamlara gir. Mesela okul klüpleri. Genelde sınıfta rekabette oluyor sınıf birincisi bölüm birincisi vb birbirlerini yıpratırlar. Sende ozguvensizsen herşeyi onemsiyorsan daha çok üstüne gelirler
22 Yorumla
Soran1 yılBizim okulda kulüpler yok zaten diğer üniversitelere göre bayağı kötü bir yer. Topluluklar falan var ama onda da zaten sosyal öğrenciler başı çekiyor yani beni kimse kale almaz oraya girersem. Geziler falan düzenleniyor onlara katılıyorum ama ne bileyim herkes grup oluşturmuş sanki kendine bir yakın arkadaş bulmuş, gezide herkes yakın arkadaşı ile ya da sevgilisi ile geliyor arkadaşı olmayanlar zaten gelmiyor bu tür şeylere yine tek kalıyorum ben yani işe yaramıyor
- 1 yıl
Ya hemen samimi olamazsın , yalnizda gidilir, gerekirse yalnız git ne var yani. yurttan arkadaş edinebilirsin. Sorun senin beyninde düşünce şeklinde ama farkında değilsin
Gizli Üye(25-29)1 yılüniversiteye kadar senin erkek versiyonun idim. Çoğu proje ödevlerini kendi başıma yaptım fuarlarda bile kendi başıma ekibimi temsil ettim ama hocalarım bana tek kişilik ordu gibisin deyip beni de övüyorlardı. Babam bana hiçbir zaman destek olmadı annem de üzerimde çok psikolojik baskı kurdu. Bir şekilde mezun oldum bitti okul ama hayattan hala daha istediğimi alamıyorum. Hak ettiğim meslekte değilim hak ettiğim hayatı yaşayamıyorum. Beni en çok destekleyen bendim benim başka kimse olmasa da olur.
00 Yorumla
1 yılGardini sakın düşürme sen de onları onların sana davrandığı gibi davran sırf arkadaş edineyim diye onlara iyi davranma üniversite çok boş insanlar ile dolu boş ver yani çok da umursama ama kendini sakın ezdirme merak etme grupsuz kaldığın zaman da hoca şu gruba dahil ol diyor onlar da bir şey diyemiyor yani
13 Yorumla
Soran1 yılTeşekkür ederim alttan almak değil ama bazen dedikodu olur o kişilerle adım çıkar diye sert karşılık vermiyordum bir de onlar gibi ergen gözükmek istemiyordum olgun davranmaya çalışıyordum ama maalesef yine de ön plana çıktım. Geçen sene hoca derste grup tartışması yaptı sen de bir gruba gir falan kendimi çok kötü hissettim yani ağlayabilirdim o an: (
- 1 yıl
Seni çok iyi anlıyorum ama her şey senin elinde daha doğrusu zihninde onları nereye koymak istersen orada olurlar ve öyle davranırlar lütfen bunu unutma 😉
Soran1 yılHaklısın sağol 🫶🏻
Gerçekten bu mobbing zorbalıkla yönelik toplumu bilinçlendirmek gerekiyor. Sağduyu öğretmek lazım topluma bu yüzden Toplumsal Sağduyu Konseyi yapmaları lazım.
12 Yorumla
Soran1 yılÇok teşekkürler
aslında üniversitede böyle şeyler yaşamaman gerekir orası aklen ve karakteristik olarak olgun insanların yeridir lisedeki ergenlikler çok görülmez bunu sebebi türkiyedeki vasıfsız boş kendini hiçbir anlamda geliştirmemiş ergenlerin üniversiteye ortam için doluşmasıdır. çoğunda zaten üniversite okuyacak ne zeka vardır ne de vasıf bırak topluma kendilerine dahi ileride bir katkı sağlayacaklarını çok düşünmüyorum.
10 Yorumla
u 1 yılİnsanlar konuşur, sen yaşarsın. Bu sebeple kim 👤hakkında ne düşündü diye aldırış etmemelisin. Özgüvenle başlayabilirsin öncelikle. Sen kendini sevip değer verdiğin ölçüde dikkatleri üzerine çekebilirsin. Mesela ben akran zorbalığı yaşamıştım. Seni anlayabiliyorum, ben okul başarılarımı artırarak cesur davranarak. Beni dışlayan herkesin sevgisini kazanmıştım. Ve en önemlisi aynalama tekniği. İnsanlar sana nasılsa sen de öyle davran. Vurdum duymaz ol, kendime odaklan. 🌾💕
20 Yorumla
1 yılSen dert etme imtihan geçer her şey gidip hocalarla konuş hocalarla arani yap ki köpek gibi gelsinler
11 Yorumla
Soran1 yılKxhdj teşekkürler
kaçıncı sınıf bu ya? ergenler işte. sen takma askım onları
31 Yorumla
Soran1 yılÜniversite 2, benimle uğraştıkları için ister istemez takıyorum:(
1 yılÜniversitede arkadaş yapmak zorunda da değilsin. Kimseyle konuşmak zorunda da değilsin. Gruba bir şey yazma bence. Sosyal yönün muhtemelen gelişmemiştir aile ilişkilerin kötü olduğu için. Bence yapabileceğin en iyi şey ailenden olabildiğince uzak olmak. Şehir dışında üniversite oku, okul bitince direk işe gir ve evden uzakta yaşa. Evde yaşıyorsan da işe git ve eve olabildiğince gelme. Tek çare bu. Diğer türlü eğerki evde uzun bir süre kalırsan daha çok strese girersin.
00 YorumlaÜniversitenin ilk yılı liseli birey gibi takılıyorlar. Bırak onlar kendi aralarında kavga eder bu yıl icerisin de. Sen ise başka fakülteden arkadaş edin. Ünuversitenin klüp etkinlikleri oluyor, ilgi alanın olan bir tanesine taşın illakia arkadaş ediniyorsun
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 380 cevap paylaştı.
1 yılAbla boş ver sen onları okulunu bitirmeye odaklan senin özgüvenini yok etmeye çalışan 2 3 embesili umursama onlar olmazsa başka arkadaşlar bulursun illa yüz yüze olması gerekmiyor sosyal medya hesabın varsa orada samimi olduğun bir kaç kişi ile arkadaşlık kurabilirsin
00 Yorumla
1 yılMağduriyetini hocalarına anlatarak grupsuz olmanı açıkla. Hiçbir zaman kimseye alttan alma. Onlar dalga geçiyorsa- buna cesaret edebiliyorlarsa- sen de her zaman sorun çıkar, kavga et. Sıkıntı çıkarana sıkıntı çıkar. Yoksa sosyal hayatta dengeli kalabilmenin mümkünatı yok.
00 YorumlaZor arkadaş ediniyorsan fazla sosyal yaklaşım sergilemiyorsundur. Bu bir problem değil, senin tuhaf olduğunu da göstermez.
Abuk subuk davrandıkları an dişlerini göstermeni tavsiye ederim. Kıvrak zekâlı olmak senin hayrına olur. Sakın üzülme, lisedeki ergence davranışlarınızı hâlâ üzerinizden atamadıysanız ünv. ye niye kayıt oldunuz demeyi de ihmâl etme.00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılPsikolog destegi alabilirsin ozguvenini dayanıklılığını arttirir seni korur mantikli harejet etmeni ve arkadas problemini cozmeni sağlar onun disinda bu zorbaliklari kafana takma he rye4de var boyke işsiz gucsuz sserefsizlwe bunlarin deddi olumak degil egelnce icin gelmisler uniye sen hep kendini gelistir basarili ol bunlark takma ve muhakkak psikolog destegi al eger suc vby3 dogru gidiyirlarsa polisten de yardim istemekten cekinme
03 Yorumla
Soran1 yılYa şimdilik psikolojik şiddet dışlanma falan var çok şükür suç denecek bir şey yapmadılar ama yaparlarsa şaşırmam ben ailemden korkuyorum yani şikayette filan bulunursam yine beni suçlar ailem. Bir de buradaki (ilçede okuyorum) hastanenin psikoloğuna gittim afedersin BK gibiydi hiçbir şey bilmiyordu mal mal sorular soruyordu zaten ilk girdiğimde hiç bu beni anlamaz dedim sorunumu bile tam anlatmadım. Öyle işte okuduğum yer de pek gelişmiş bir yer değil ilçede okuyorum zaten. İmkanların kısıtlılığı ve benim çekingen kişiliğim bir araya gelince böyle cehennem gibi bir hayat çıktı ortaya: (
Cevap sahibi1 yılAilem beni suclar diyorsun haklisin ama seni suclayabilirler zaten bu yuzden cekingen bir kataktere burunmussun insanalrdan korkuyorsun duzgun bir psikologa gitmen laizm ama imnkanim yok doyorsun ya tuba dadasogku diye bir kanak var youtubea gir knun videolarini sık sık zile beyhan budak da izle dogan cuceloglulun beygan budagin kitaplarini oku daha bircok kendinde goridgun eksiklik hakkinda kitap oku ve meditasyon yap ilk baslarda jse yaramaz gkrunceeklerdir ama duzenli oturttutursan sen de kendindeki degisimi göreceksin
Soran1 yılTamam yapacağım bu söylediklerini çok teşekkürler 🤍
Gizli Üye(30-35)1 yılkalabalık ortamlarda mümkün olduğunca tartışma Wp gruplarında boş konuşup konuyu uzatanları kimse sevmez sınıfta gözüne birkaç kişiyi kestir anlaşabileceğini düşündüğün onlara yakın otur kek börek çörek falan yap götür ikram et onlar seni aralarına alır
011 Yorumla- 1 yıl
Oldu mecbur mu kek börek verip yalakalık yapmaya.. iyicene kula kulluk edilen düzeni getirmişsiniz
Cevap sahibi1 yıl@Gülgibierkek tamam da ilk etapta kimse onu tanımıyor benimki bir öneri sonrasında arkadaşları da ona yapar bu iş böyledir
- 1 yıl
Kimsenin kimseye bişey verme zorunluluğu yok.. İnsanlar insanlık yapma ve saygı göstermek zorunda.. Bunu yapmıyorlarsa toplum olamazlar ve o bitik bir toplum olmuştur
Cevap sahibi1 yıl@Gülgibierkek sen gerixekalı mısın kız daha 1. Sınıf 4 yıl boyunca yalnız mı kalsın arkadaş bulsun sonra istemiyorsa yapmaz
Cevap sahibi1 yıl@Aslı306 sınıf ortamı kötü olabilir ama birkaç yorumda kendisinin de kaba cevaplar verdiğini söylemişti sınıftaki görünümünün iyileşmesi için güzel bişeyler yapması lazım
Soran1 yılBen 2. sınıfım Ayrıca zaten sorduğum şeyler tek kelimelik tek cümlelik bir şey uzattığımı nereden çıkardın? Uzatsam bile onlara hakaret etmediğim sürece bana zorbalık yapmaya hakları yok. Ayrıca birine yalakalık yapmak asla kabul etmeyeceğim bir şey. Hem sınıfta iyi insanlar da var zaten ama herkes grubunu oluşturmuş isterlerse benimle takılırlardı zaten ama demek ki gruba girmemi istemiyorlar ben de sığıntı gibi kalmak istemiyorum yanlarında
Cevap sahibi1 yılYalakalık yap demedim bir öneri sundum ne yapacağın senin tercihin eski iş yerimde zorbalarla çalıştım ama yakın arkadaşın olursa seni zorbalayamaxlar o yüzden sınıftan arkadaşların olsun istedim
- 1 yıl
İleri zekalı aklını fikrini arkadaşlarının yalakalık biskuviti ve çayıyla geliştirmiş ergen kardeşim benim.. Senin gibi olacağına yalnız kalsın daha iyi zaten
Gizli Üye(30-35)1 yılCanım kardesim namazların ile Allah c. c ile irtibatın sağlam olsun. Zaten üzerimize vazifedir. Hemde buna çok muhtaç olduğumuz vakitlerden geçiyoruz sende öylesin.
Cesaretli olman lazım kalp nazarını, auranı yükseltmen lazım. Vitaminli ve sağlıklı beslen. Sağlıklı vakitlerde uyu ve uyan umarım bunlar seni dengeler.
Ve edilen dualar suretlere dönüşür yanımızda gezerler. Ona göre dualar et güzel dualar et
Umarım ne dediğimi iyi anlıyorsundur
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılZorbalığa uğramana çok üzüldüm. Ne yazık ki herkes iyi niyetli olmuyor özellikle yeni kuşak daha bi acımasız ve sınıfsal bakıyor herşeye. Kendini izole etmemeye çalış. Sınıf olmasa da oda arkadaşlarınla dolaş gez network edin. Dediğin gibi aile çok etkiliyor. Ama bu durumu aşman için fırsat olarak değerlendir. Baktın daşga geçiyorlar komik bişey mi var diye sor.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılAynısını yaşayıp okulu bırakmıştım. Tabii başka şeyler de yaşadım ben sana tavsiyem onları takma ergnler. Sakın ama sakın dışlandığını faln da düşünme olabilir kafa yapın onların seviyesinde değil demekki. Muhakkak olur anlaştığın kişiler onlarla takıl sende
01 Yorumla- 1 yıl
Bunun yüzünden okulumu bıraktın çaksaydın ağızlarının üstüne taş aşıp yarsaydın kafalarını öyle tipleri çok iyi tanırım höyt diyip kükredinmi kuzu gibi pusar topu yazık olmuş
1 yılAllah yardımcın olsun kendini düşün seni kimse düşünmez o okul ortamlarinda laf atan beyinsizlerden uzak dur muhattap olma gruplarından da çık umursamaz ol biraz bir delilik yapıp kendi düzenini hayatını boş insanlardan mahfetme
00 YorumlaSenin o güzel kalbin hepsine fazla bu kadar takmama gerek yok inan sahte dostluklar kuracağını hiç dostun olmasın biraz girişken olursan grup çalışmalarında bir gruba katılabilirsin ama lütfen kimse için kendini üzme ya senin suçun yok ki sen bunu biliyorsan yeterli ve özgüvenli ol kendini korumaktan yanlış anlaşılmaktan korkma bazen herkesle uğraşamazsın başarılar diliyorum 🌸
10 Yorumla
1 yılYa kral salla gitsin üniversitede ne kadar gereksiz ortam olduğunu herkes biliyor orada herkes menfaatci gerçek dost arkadaş 1 tane bul elini başına koy
10 Yorumla
1 yılBen dıslanmadim ama ben zaten fazla arkadas sahibi olan biri deildim suanda hic bir arkadasm yok ama memnunum yalnız kalmak bana daha çok şey kattı kendimi sorguladim ileride bir eş sahibi olursam ona karsi davranislarimi bicimlendirmem gerektiğini anladm ve her gun kendime yeni bir şey katıyorum araştırmalar yapıyorum Adolf un bir sözü var "Hayat ruhumu sertleştirdi ve bana yaşamayı öğretti" ailenin yapmıs olduğu baskıya pek birsey diyemiyicem 😔 umarım her şey senin için hayırlı olur.
00 Yorumla
1 yılÖncelikle kendini anlayacak ve seveceksin. Kimsenin hakkında ne dediğini de çok umursamayacaksın. Zor gününde yanında olmayan hiç kimsenin hayatında zerre ağırlığı olmamalı
00 Yorumla
1 yılüniversitede bende inanmiyordum normalde efendi bir insanim ama uni bana çok iyi biyer geliyordu herkes yaşini almiş falan girdim içine ilk zaman bi gruba katildim dişta kalsan adamlar bildiğin zorbaliyor gruplaşma çok oluyor ondan birine girmeye çaliş lise gibi bildiğin birde baştan yapamasan sonuna kadar tek kaliyorsun
00 Yorumla
1 yılOtizimli olmak hastalık değil nörolojik cesitliliktir bunu kala kavrayamayan gerçek akıl hastaları şizofrenlerin çoğunluk olduğu bu zamanda dile getirmek çok zor
00 Yorumla
1 yılGrup meselesini hocana danış. Açıkça bir grubunun olmadigini odevini tek yapmak istedigini söyle. Arkadaşları da görmezden gel bence. Ünideki arkadaşlıklar kolpadır zaten.
01 Yorumla- 1 yıl
@Gardenya3487 çok haklısın herkes günü kurtarma peşinde üniversite hayatında.
1 yılBende böyleyim biliyor musun tabi bizimkiler böyle zorba değil isterden konuşabiliriz erkek değilim ses de atarım
01 Yorumla
Soran1 yılYani teşekkür ederim ama hesabımı bilmesen daha iyi
1 yılSende bir sorun var demek ki. Bazı insanlar böyledir. Kendinde sorun olduğunu da bilmez. Hep suçlu başkalarıdır. Senin durumun da buna benziyor.
019 Yorumla- 1 yıl
Ha yani onu gruptan dışlayanlar melek?
- 1 yıl
Öyle bir iddiam yok. Gruptakiler melek de olabilir şeytan da. Benim konum o değil. Durumu şöyle yorumluyorum; bir insanın çevresinde diyelim ki 10 kişi var. Beşi ile aran iyi diğerleriyle kötü. O zaman kendinde sorun aramayabilirsin. Ama çevrendeki herkes seni dışlıyorsa bir dön kendine bak, sorun sende olabilir. Bazı insanlar vardır, bulundukları ortamın enerjisini yok eder hiçbir şey yapmasa bile. Soru sahibi belki böyle biridir. Bazen kimin alınıp güceneceğine bakmadan doğruyu söylemek gerekir.
- 1 yıl
O hâlde sorun sende gibi kaba bir üslup kullanmak yerine değişime kendinden başla gibi bir öneri yapabilirdiniz, hayırlı günler.
- 1 yıl
Sana ne benim yorumumdan? Niyet elçisi misin sen? Ben de kaba bir insanım demek ki. İnsanlara kibar davranmam gerektiğini kim söylüyor.
- 1 yıl
Bana ne zaten sizin 'kaba' yorumunuzdan. Evet niyet elçisiyim hoşuma gitmiyor, yorum yapmamın yasak olduğunu kim söylüyor?
- 1 yıl
hiç bi insan iyi değildir
- 1 yıl
Eşek kadar insanların yaptığı şeylere bak üniversitede olgun insanlar olduğunu sanıyordum soruyu görünce şok oldum iyi ki okumamışım bunu gördükten sonra aciktan okumak artık çok daha mantıklı geldi
- 1 yıl
Ayrıca bu kızda nasıl bi sorun olabilir bu kız zorbalığa ugruyormus sorunlu olan zorbalık yapan tipler değilde bu kızmi şimdi
- 1 yıl
@GölgedenGünceler Sen kiz ortamini bilmiyorsun kizlar erkekler gibi degil erkekler kalabalik gezerler ve cogu zaman dislamazlar kizlar 2 3 kisi gezer digerlerini dislar ozellikle farkliysan guzelsen ya da basarilisan falan belli ki bu kizin ozelligi var ki dislaniyor
- 1 yıl
Farklılık derken ne gibi canım sence
- 1 yıl
@birvarimbiryokumnm belko cok guzeldir belki cok basarilisir boyle bir farkliligi olanlar hep dislaniyor canim
Soran1 yılHani şu kadın c*nayet haberlerinde "o kadın da o kıyafeti giymeseymiş o saatte dışarı çıkmasaymış" diye yorum yapan sorunlu tipler olur ya onlar gibisin. Üniversite öğrencilerinin (yani en az 17-18 yaşındaki insanlar) böyle davranmaları normal mi sence? Bir de şey demişsin "bazı insanlar vardır, bulundukları ortamın enerjisini yok eder hiçbir şey yapmasa bile" bununla tamamen haksız çıktın. Belli ki sadistin tekisin git tedavi ol
- 1 yıl
Kız da bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Ülkemizin gençlerinde ahlâki bozukluk var. Üstelik bazı insanlar ota b. ka her şeye güler insanlarla dalga geçer, bunlar kişiliği gelişmemiş geri. zekâlı varlıklardan ötesi değil. Kız bir soru soruyor, soruya adam gibi yanıt vermek yerine cevapsız bırakıp ertesi gün dalga geçer gibi konuşuyor. Bu tarz davranışları normâl olan yapmaz. Mal mal insanlar yapar
Soran1 yıl@Aslı306 Teşekkürler. Şu erkek kız konusu kesinlikle çok doğru, erkekler çok nadiren dışlarlar kızlarsa daha kapalıdır grupları olunca kolay kolay başka arkadaş almazlar aralarına. Bana gelince öyle çok güzel ya da çok başarılı değilim ama farklıyım orası kesin
Soran1 yıl@Eirenee1 çok teşekkür ederim beni anladığın için. Gerçekten günümüzdeki Türkiye gençlerinde genel olarak bir kafayı yemişlik var
- 1 yıl
Söylenen hiçbir cümle sorunlu biri olduğun gerçeğini değiştirmiyor.
- 1 yıl
bence sen kafadan sakatsın
- 1 yıl
senin gibileri toplum dışlamalı
Dostum umarım atlatırsın onları umursamamaya bak hayatta hiçbir başarısı olmayan maymunlar genelde böyle kendine eğlence çıkarmaya çalışıyor
00 Yorumlamaalesef böyle zorbalar var uzak dur onlardan umarım hayatın çok güzel olur herkesten bağımsız mutlu yaşarsın
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 5,3b cevap paylaştı.
1 yılSorunun ne olduğunu hemen hemen anladım sanki senin yapman gereken tek şey diğer insanlardan kendini soyutlamak gibi duruyor şimdilik.
00 Yorumla
1 yılBence bunu direkt bir görevliyle konuş, bu senin suçun değil çünkü, gerekirse ailene de söylemelisin olayı ve istersen arkadaş olabiliriz.
01 Yorumla- 1 yıl
Bence direkt bir profesyonelden yardım al eğer durumun böyleyse
1 yılZorbaliktan kurtulmak için birtane sağlam arkadaş bulacaksin , birbirinizin ozguvenini bu arkadaslikla saglamlastirip hiç kopmayacaksiniz
00 Yorumlaböyle tipleri sende zorbalıycaksın ya da takmıycaksın
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılYetistirilme tarzindan dolayi haset nedir bilmezsin sen, safsın, onlarda senin bu dogrulugunu ve safligini cekemezler,"😂" bu emojiyi kullanan biri sana aslinda sunu soyluyor "seni deli kiskaniyorum, çekemiyorum"senin yapman gereken oldugun yolda devam etmen birde gercekten farkindaligi yuksek bir arkadas bulman, o hem sana yol gosterir hemde destekler. Bende ayni senin gibiyim biraz. Ama kendime yaslanip dik yurudugumde onlarin surati nasil dusuyor iyi goruyorum.
01 Yorumla
Cevap sahibi1 yılHangi unide okuyosun eger ayni unideysek gercekten yardim etmek isterim.
1 yılBı tek ben yaşıyorum sanıyordum 😂toksik ailesiniz
00 Yorumla
1 yılBu mu zorbalık sosyallik ne işe yarar tek iyidir
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılGittiğim her yerde zorbalığa uğradım yalnız birakildim anasınıfında ilkokulda lisede üniversitede iş hayatinda ama hep kendime benzeyen birilerini buldum onlarla takıldım boşverdim
00 YorumlaEğer adanaysan arkadaş olabiliriz hem cinsime destek olmak isterim
00 YorumlaAilen için üzgünüm şu an pek yapabileceğiniz bir şey yok ama seni dışlanlyanı sen de dışla umursama
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılKendini hayattan uzak tutma. Özgüvenli ol.
Belli ki akıllı ve olgun kızsın. Senin çekineceğin bişey yok
:) derslerine iyi çalış yüksek notların olsun, senle arkadas olmak isteyenler olacaktır
Alanın ne bilmiyorum, kurslara katılmaya çalış
Kendini geliştir
01 Yorumla
Cevap sahibi1 yılToparla kendini lütfrn
Kimle konuşsan inan hemen hemen herkes geçmişte çocukken yaşadığı problemleri anlatacak
Herkes dert yanacak
Şanslı insan belki yüzde 5 ancadır..
Kimisi kötülüğe uğruyor kimisi başka bişey..
maalesef
Kafaya takmadan ilerlemeye odaklan
Hayat devam ediyor
1 yılHocanla konuşup durumu anlatmanın tavsiye ederim
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 339 cevap paylaştı.
1 yılZayıf görmüşler seni. Kimseye zayıf görünme affetmezler. Çıkar penceresini dişe diş kana kan..
00 Yorumla
1 yılPısırık ve korkaksan ezerler dişlerini göstermelisin..
00 YorumlaŞikayet et o hadsizleri sen sustukça ş e r e fsizleşecekler.
01 Yorumla
1 yılMuhatap olma. Yüzünde pis bi gülümsemeyle gez dik dur
00 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 439 cevap paylaştı. Boşta olan gruplardan birisine gir veya hocana mail at
00 Yorumla
1 yılBence kendin almaya çalış ve her şeyin düzeleceğini arkadaş edebileceğini inan
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılKötü olmuş ama sana laf söyleyene haddini bildir dalga geçmelerine izin verme kendin olursan arkadaşın olmaya layık insanlar seni bulur
05 Yorumla
Soran1 yılTabii ben de bir şeyler söyledim hatta yakışıksız şeyler söylediğim de oldu ama ben tekim onlar birkaç kişi zorbalıyor beni
Cevap sahibi1 yılZorbalasın sok ağızlarına lafları bitti arkadaşa ihtiyacım var diye düşünürsen arkadaş edinemezsin
Soran1 yılYa zaten yalnızlığı seven biriyim ama bazen arkadaşın olmadığında hayat çok zorlaşıyor. Sınavlarda toplu halde kopya çekiyorlar bana kopya vermiyorlar mesela, kopya çekmek istediğimden değil sadece herkes kopya çekip ben çalışmak zorunda olunca zoruma gidiyor. Bir kere hocaya söylemiştim sonra ne oldu bilmiyorum, hocaya söylemem işe yarar mı hoca uğraşır mı falan bence uğraşmaz, hele de sevmediğim bir hocaysa iyice söylemeye çekiniyorum. Bir de dediğim gibi yalnız olduğum için grup ödevlerinde genelde grupsuz kalıyorum, gezilere etkinliklere tek başına gitmek ne demek bilir misin sen hem de herkes arkadaşı ya da sevgilisiyleyken? Arkadaşım yok diye tek başıma kafeye ya da restorana bile gitmiyorum
Soran1 yılDiğerleri ilçedeki bütün kafeleri ezberlemiş Ben daha yurdun en yakınındaki kafeye bile gitmedim
Cevap sahibi1 yılKnk elbet bulursun yurttan yok mu yurttaki kızlarla arkadaşlık yapabilirsin
1 yılOha ayni benim gibsiin inanamiyorum ruh ikisizim bende cok dislandim zor arkdas ediniyorum ailemde beceriksiz senden bsiey olmaz neler derlerdi benim gibi biri olduğuna cok sasiridm bu zorbalim cok kotu bisey
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılAy of boş ver ya
Onlar mal ergen
Sen gözüne kestirdiğin sessiz sakin birkaç kişiyle arkadaş ol
14 Yorumla
Cevap sahibi1 yılOkudum güncellemeleri.
Sen kafana takmamayı çalış. Olay senin olgun olup olmamakla ilgili değil. Onlar fuz süzme sa*lak
Cevap sahibi1 yılBunda mantık aramana da gerek yok. İki gün sonra o kuzu ciğer gördüğün sana cephe alan ergenler zaten öyle bir düşman kesilecek ki birbirine
Cevap sahibi1 yılBirbirlerinin arkasından millete neler neler diyecekler. Sen; "boşuna takmışım bunlar süzme sal*lak" Diceksin.
Cevap sahibi1 yılŞimdi ise yapablcegin şey;
Az buçuk gözüne kestirdiğin birkaç kişiyle arkadaş ol. Kahve iç. Azcık onların bahsettiği konular hakkında da konuş. Aran iyi olsun biraz.
Gizli Üye(18-24)1 yılSenin dogum haritana bakalim mi ayni seyleri yasiyoruz belki gececegi donem de cikar
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılSeni anlayabiliyorum bende iş yerinde aynı şekildeyim. Mazlum durmaman gerekiyor ben milletin anasını ağlatıyorum o zaman değere biniyorsun
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılErgenlikten çıkamamışlar takma mümkün olduğunca hocalarla hallet işini laf eden hoca olursa mesajları gösterir veya söylersin
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBen annenin suçunu tam olarak anlayamadım. Evi yıkan ve dayak yiyen annen ama suçlu annen mi?
01 Yorumla
Cevap sahibi1 yılEvi yıkan abin demek istedim
- Devamını Gör (37)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer