1 yılikisini aynı anda okuyamazsın birini bitirir sonra tekrar girer 2. Kez okursun o şekilde ikisini de okuyabilirsin ama tıpa hazırlanmak da okumak da zor o yüzden bu ne kadar gerçekçi bir hedeftir türkiye şartlarında bilemem ama var mıdır alakasız bir bölüm bitirip sonradan tıp okuyan dersen vardır illa ki yine de iyi düşün derim ben iyi karar ver
038 Yorumla
Soran1 yılİki üniversite birlikte okunuyor arkadaşımda okuyor.
Soran1 yılOnun bölümü daha kolay hukuk ve moda tasarım
- 1 yıl
Ben de güzel sanatlar fakültesinde okuyorum da ikisi çok farklı alanlar bir kere moda tasarım yetenek sınavıyla alıyor ve hayır ikisini aynı anda okuyamazsın benim bildiğim
Soran1 yılArkadaşım okuyor ikisinide
- 1 yıl
Birini açıktan okuyor olabilir moda tasarım açıktan okunmuyor zaten ama hukuğu açıktan okuyordur her neyse işte bir şekilde olabiliyor olsa bile senin için bu çok çok daha zor çünkü mühendislik de tıp da oldukça zor iki bölüm hele tıp bambaşka bir camia
- 1 yıl
Bence senin bölümler konusunda kafan biraz karışık gibi en iyisi mi daha yetkili biriyle oturup uzun uzadıya görüş iyice analiz et rehberlikçilerle görüşebilirsin mesela ya da ailenle vesaire onlarla konuşup araştırabilirsiniz
- 1 yıl
Bir de meslek veya alan testi tarzı testler oluyor sınav senemde ben de biraz senin gibiydim kafam çok karışıktı bir de istemediğim bir okulda ve istemediğim bir bölümde sürünüyordum adeta benim amcam rehber öğretmeni bir o bir de bizim okuldaki rehberlikçilerle beraber iki defa alan testi çözmüştüm yani faydası olur mu işe yarabilir şahsen ben çok gördüm faydasını kendimi tanımamı ve sevdiğim alanlara yönelebilmemi sağladı diyebilirim
Soran1 yılKafam karışık değilki. Ablacım tıp okumak istiyorum hem ziraat mühendisliği. Çünkü ikiside işime yarıyan meslekler. Çevremde kimse bir meslek yapmıyor. Zamanım yok benim yaşlanmak istemiyorum. Okumakla ikisinin birlikte okuyup. Hemen çalışmak istiyorum
- 1 yıl
O dediğin de işte o kadar kolay değil ne yazık ki hadi bitirdin bir şekilde iki mesleği de aynı anda yürütebilmen çok zor profesyonel olarak doktorluk çok yoğun bir meslek birinden birini hobi olarak tercih etmek zorundasın sen ne yazık ki kaldı ki bunu zihinen ve bedenen de kaldırabilmen zor biraz imkansız olanı istiyorsun gibime geldi bana gerçekçi yaklaşmıyorsun gibi geldi üzgünüm
- 1 yıl
Gerçekçi bir hedef değil ne yazık ki bahsettiğin ayrıca acelen ne
Soran1 yılŞimdi herkesin yaşama gayesi farklıdır. Fıstık ağaçları. Hasat edilir toplanır. Bu aylarda budanır bu kadar. Hasta zamanı izin alırım. Bu kadar. İşçiler genelde yapıyor ben gidip kendi elerimle toplamiyacam makinalar var ağaçtan düşürüyor.
Soran1 yılÇalışmayı seviyorum para kazanmak için değil. Belki sen çalışmaktan zevk almıyorsun. Saatlerce uyup ya da gezmek filim izlemekten hoşlanıyor olabilirsin pilotluk eğitimide almayı düşünüyorum üniversite bitikten sonra ABD de
- 1 yıl
Sırf hedefini gerçekçi bulmadığım için bana tembel yaftası yapıştıramazsın öncelikle çalışmayı sevmiyor olsaydım sırf milletin garanti meslek garanti gelecek gözüyle baktığı bir bölümden ilerlemeyi kabiliyetim ve bir dünya imkanım olmasına rağmen reddedip mezuna kalıp hiç eğitimini görmediğim bir bölümden girip istediğim bölümü okumak için bu kadar mücadele vermezdim ki ailemle bile kavga ettim yeri geldiğinde oysa sayısal bölümde okuyordum istesem ortalama bir çalışmayla güzel bir bölüme yerleşip keyfimede bakabilirdim sırf senin imkansız hedeflerin var diye bu seni on numara bir insan yapmıyor çok çalışkan biri de yapmıyor çalışmayı sevmen güzel buna lafım yok tebrik ederim şahsen ama hedeflerin gerçekçi değil gerçekçi bir pencereden bakamıyorsun olaya ne yazık ki ve bu şekilde hiçbir yere varamazsın olan sana olur sadece ama şu an sana ne desem boş bazı şeyleri ancak yaşayarak öğreniyoruz maalesef o yüzden yolun açık olsun ne diyeyim
- 1 yıl
Ben şu an üniversite okuyorum ki benim okuduğum bölümde uygulama ağırlıklı bir bölüm haliyle eşek gibi çalışıyorum yeri geldi ağır hasta olmama rağmen ödev yetiştirebilmek adına hasta halimle sabahladığım zamanlarım oldur ben sadece olaya biraz hayalperest yaklaşıyor olduğunu söylüyorum hepsi bu neyse umarım pişman olacağın bir yol izlemezsin sana diyebileceğim tek şey bu
Soran1 yılİşte. Herkesin hayata bakış açısı farklı. Bazıları çok çalışmayı kötü buluyor bazıları seviyor bazıla dizi izlemek gezmek tembellik değil. sen seviyorsan sorun değildir Ben imkansız görmüyorum. Çünkü kendimi tanıyorum. Sana tembel demedim çalışmak ve çalışmayı sevmek farklı bir şey dir insanlar etiketlemek için okumak istemiyorum. Garanti dediğiniz hiç bir ortalama meslek yok sayısal da okumak boş. Ben öğrenmek için okumak istiyorum bir meslek için değil. Tıp olsun para için okunacak bir meslek değil kimsede okuyamaz para için. Ziraat mühendisliği de hobi değil. Pilotaj eğitim hobi olarak düşünüyorum. Parasıyla eğitim alıyosun.. senin imkansızlıkların benim gerçeğim. Olucak inşallah
Soran1 yılSeninle de gurur duyuyorum istediğin sevdiğini yap ama engeleri kaldırmak gerekir kafadaki
- 1 yıl
Benim imkansızlıklarım değil senin imkansızlıkların öncelikle bu hedeflere sahip olan sensin ben değilim benim en başından böyle dertlerim yok zaten çünkü bahsettiğin alanlar bana uygun meslekler değil ben kendi sevdiğim ve öğrenmek istediğim bir bölümde okuyorum şu an ben kendime koyduğum hedefi fazlasıyla yerine getirdim getirmeye de devam ediyorum sayısalın garanti olmadığını da biliyorum garanti dememin sebebi ne yazık ki halkın dilinde öyle anılması ve birçok gencin işsiz kalma kaygısıyla sevdiği bölümlerden vazgeçip sayısala geçmesiydi o sebeple bir çok kişi bana keşke sayısaldan devam etseydin de demişti hatta kendi annem beni buna çok zorladı ama ben de öğrenmek için okuyorum para veya meslek için değil benim de tek derdim sevdiğim işi yapabilmek ve dediğimin de arkasındayım hedeflerin gerçekçi değil bunu ileride sen de anlayacaksın zaten uzun uzun sana bunun sebebini psikolojik yönden anlatabilirdim fakat benim vaktim de kıymetli buna vakit dahi harcamak istemiyorum sadece umarım haklısındır ve umarım gerçekleştirirsin be kardeşim dediğin gibi ama çok çalışman gerekiyor ha haberin olsun bence mesela işe önce elindeki telefonu bırakmakla başla ya da kısıtlama getir en azından kendine
- 1 yıl
Benim bir engelim kalmadı zaten kuzum şu an ben karşımdaki tüm engelleri aştım çok şükür
Soran1 yılBenim için gerçekçi. İstesem şimdi pilotaj eğitim alırım. İstesem şimdi yurtdışında bir üniversite için tıp okumak için kayıt yapa bilirim. İmkansız olan zaman. Hepsini. yaparım ama yaşlanır.
- 1 yıl
Ben sana yapamazsın demedim zaten bunların hepsini yapabilirsin bu imkansız değil ancak imkansız olanı aynı anda birbirinden farklı bölümleri okumak istemen ki bahsettiğin bölümlerin hiçbiri de öyle hafife alınabilecek bölümler değil kaldı ki bunları düşünmek de çok anlamsız çünkü senin her şeyden önce önünde bir sınav var istiyorsan madem böyle hayallere kafa patlayacağına önce ona en iyi şekilde hazırlanmaya bak hatta bence derece yapmaya bak derim böylelikle tercihlerde bölümüne göre istediğin her bölümü ve üniversiteyi rahatlıkla yazabilirsin
Soran1 yılBen zaten tıp fakültesini kazandım ilk 100 girmek için sınava takarar girmeye karar verdim 10 bine girdim
- 1 yıl
E okuyor musun şu an tıp fakültesinde hem okuyup hem tekrardan mı hazırlanıyorsun yoksa bıraktın mı tıbbı
- 1 yıl
10 bin de fena değil ama hedef ilk 100 ise işin çok zor kolay gelsin çok ama çok çalışman gerekiyor hele bir yandan tıp okuyorsan daha da zor seni biraz yıpratır ama imkansız değil
Soran1 yılOkumuyorum. Mevzuna kaldım ilk 100 girmek için. .. iyi bir üniversite herşeyden değerlidir.
- 1 yıl
Yani tabi doğru şimdi antin kuntin bir üniversitede tıp okursan doktor olarak çıkarsın çıkmasına ama eğitim açısından çok da bir verim alamazsın yani sana çok da bir şey katmayabilir o açıdan ben buna katılıyorum açıkçası
- 1 yıl
Yoksa Türkiye'nin bir çok yerinde üniversite var artık kimse açıkta kalmıyor herkes yerleşip okuyor bir şekilde de işte nerede okuduğun oralara nasıl geldiğin önemli tüm üniversite hayatını şekillendirecek çünkü
Soran1 yılYani 50 bin sıralama ya da özel üniversitede tıp okursun ama işte özel üniversiteler de torpil olduğuna inanıyorum rüşvete inanıyorum özel üniversiteden mezun bir doktorada güvenmem.
Soran1 yılArkadaşım Azerbaycan dan üniversiteden mevzun oldu çünkü Türkiye'de tıp kazanmadı. Ailesinin Hastanesi' var Türkiye'de babası onu baş hekim yapicakmis ama iyi bir doktor değil. Özel hastaneler de gitmem
- 1 yıl
Torpili bilmem de maddi açıdan sıkıntı özelde milleten para koparmak için her haltı deniyorlar bazı özel üniversitelerde ki ne sınıfta kalırsan tam burslu kazanmış bile olsan bursun yanabiliyor falan öyle üniversiteler de varmış ailemin anlattığına ve çevreden duyduğuma göre ha ne kadar doğrudur bilemem
Soran1 yılBenim kuzenim yurtdışında okudu rüşvet var. Ukraynada okudu
Soran1 yılTürkiye'de bilmem ama kendi hastanesi olan insanlar başa Kendi çocuklarını koyuyorlar
- 1 yıl
Annemden biliyorum o tarz olayları ya duymuyor değilim benim annem de hemşire sağ olsun o hep anlatır ve şikayet eder türkiyenin sağlık sektöründen sağlıkçı olmanın zorluklarından o sebeple bu hayatta hiç doktor veya sağlıkçı olmak istemedim hatta buna özendiğim bile olmadı ha çok saygı duyduğum alanlardır o ayrı konu ki keşke Türkiye'de gereken değer verilebilse bu anlamda ama hiç bana uygun alanlar değil ben yapamazdım o kadar baskı ve stresle ben başa çıkamazdım ki annem de çıkamadı zaten hem sağlığından oldu hem de emekliye ayrıldı
Soran1 yılStresli bir iş kesinlikle
- 1 yıl
Çalıştığı hastanede kimse işten anlamadığı ve çalışmak istemediği için çoğu iş anneme yüklenirdi hastanenin her bölümünde çalışmıştır neredeyse hatta kendisi pandemide bile çalışıyordu pandemide çalışan hemşirelerden biriydi kendisi
Soran1 yılÇalışmak zorundasın ya da istafa ediceksin. Hayat bu her mesleğin bir zorluğu var. Polis hayatı tehlikesi var güvenlik sorunu var biri sana kin kapıp sana belalı olabilir veya asker
Veya doktor hastan ölürse sen suclana bilirsin hata hapse bile gire bilirsin. Öğretmen bir öğrenci sana iftara ata bilir işinden olabilirsin
Ama Türkiye'de nadir insanlar yaptıkları işin hakkını veriyor her şey olmuş parada para asgari ücret az bulan insanlara şaşırıyorum. Çoğu fabrika asgari ücret veremiyor verirse iflas eder çünkü alıcı yok herşeyi daha pahalıya satmak zorunda kalıyorlar. İnsanların vicdansızlıkları var 3 tane Dukanimiz var. Hepsinin toplam kirası 6 Bin TL. Bu sene 6 bin TL oldu 2025 te adam. Araba Tamir ediyor dükkan alicak parası yok bir sürü çocuğu var Türkiye'de o dükkanlar kırasi en az 60 bin TL. Vicdana sığmıyor. Adam 100 bin zor kazanıyordur kazansa bile alisene yetmiyordur evi kıra elektrik su doğalgaz giyim yemek.
Herkes marka giyinmek istiyor. Herkes aşırı derecede lüks araçlar istiyor hep gösteriş hep gösteriş benim arabam Toyota. Pikap. Gerçekten çok seviyorum arabamı. Çok sağlam bir araba işimi görüyor. Babamın arabası Toyota Corolla. Gidip en pahalısından araba alabiliriz de o araba bize hiç bir şey katmaz- 1 yıl
Ya sadece bu kadar iş yüklenmesi de değil kimsenin bir halt yapmayıp her şeyi annemin üzerine yıktıkları yetmiyormuş gibi bir sorun olduğunda da annemden biliyorlar iş yerinde çok fazla mobbinge maruz kalması nedeniyle stresten sağlık durumu ciddi derecede kötüleşti 2 defa hastaneye kaldırıldı ölümden döndü zaten pandemi derken korona derken zor zamanlardan geçiyorduk hepimiz haliyle onca şey üst üste gelince annem kaldıramadı pek işinden de hastaneden de nefret etti bir süre sonra ve mecburen emekliye ayrılmak durumunda kaldı ki zaten neredeyse 30 küsur senedir hemşire olarak çalıştı benim annem
Soran1 yılNerde çalıştığına bağlı İstanbul gibi bir yerde herkes herkesi ezer. Benim amcamda tıbbi sekreter. Di doktor ve hemşireler onu hizmetçi olarak kullanıyordu işte bana kahve al getir su getir amcam kavga etti doktorla kurul toplandı kimse amcamı desteklemedi deli Hastanesine gönderdiler çalışsın diye
- 1 yıl
İyi de yavrum burası İstanbul'da değil sarıgöl diye kıytırıktan bir ilçe neredeyse köy gibi bir yer oranın devlet hastanesinden bahsediyorum ben ama sorsan oradaki doktor ve hemşirelerin havasından geçilmez zannedersin ki dünyayı kurtarıyorlar ama daha doğru düzgün ilaç yazamıyorlar griptim ve göz nezlem vardı gözlerim akıyordu şişmiş ve kızarmıştı gözlerim bir de hani fark etmemen imkansız damla yazdıralım bari dedik hastaneye gittik dedik böyle böyle göz akıntısı var bir kutu iburamin cold bitirdim gitti iburamin zero yazdı bir iki boğazıma baktı burun spreyi yazdı ama göz damlası yazmadı kadın şaka gibiydi bütün gün odalarında totolarını büyütmekten başka yaptıkları bir şey yok o yüzden annemi anlayabiliyorum çoğunlukla
Yapay Zeka Cevapladı
Selam! Şimdi, büyük hayaller kurmuşsun, bunu çok seviyorum! 😊 Ama açık konuşalım; tıp eğitimi zaten başlı başına oldukça yoğun bir alan. Bir de ziraat mühendisliği gibi farklı bir alana aynı anda odaklanmak gerçekten çok zorlu olabilir.
Eğer ikisini birden yapmayı düşünüyorsan, şunu önerebilirim: Öncelikle hangisinin sana daha yakın olduğunu, hangisini daha çok sevdiğini keşfet! ❤ Belki birine ağırlık verip diğerini yan dal ya da seçmeli derslerle desteklemek seni daha fazla mutlu edebilir.
Hayalini gerçekleştirebilmen her zaman mümkün ama kendini çok yormadan, adım adım ilerlemek önemlidir. Unutma, her büyük başarı bir plan ve sabırla başlar! 👨⚕️🌾✨ Kendine güven, sen daha neler başaracaksın! 💪00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
10Cevap
1 yılValla ben soruyu okurken bile yoruldum. İnanılmaz bir ikili. Bence vakit ayırman pek de mümkün olmaz.
24 Yorumla
Soran1 yılZor işte ama arkadaşım hem moda tasarım hem hukuk okuyor
- 1 yıl
Kendine güveniyorsan deneyebilirsin
Soran1 yılGüveniyorum ama olur mu diye düşünüyorum. İlk sınıf kolay tıp 6 yıl. Mühendislik 4 yıl
- 1 yıl
Valla ikisi de kolay bölümler değil. Dersler çok yoğun. Başarılar dilerim sana.
1 yılBunu başarabilirsen heykelini dikeriz beton yetmez bak dkndlsjse öyle bir şey mümkün mü yahu
01 Yorumla
Soran1 yılİnşallah olur ya
1 yılbolum sonu canavarı gibisin tek jeton ile herşeyi bitiremezsin
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)1 yılSorunu geç gördüm, burada değilsin diye detay yazmayacağım buraya girdiğinde yaz konuşalım. Bu konuda bilgim var sana bilgi vereyim.
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 417 cevap paylaştı.
1 yılÜstüne öğretmenlik de okursan olur yoksa olmaz
03 Yorumla
Soran1 yılÇocuklardan nefert ediyorum
- 1 yıl
Pediatri tam sana göre desene
Soran1 yılDeğil
1 yılOlmaz ama çap diye bişey var araştır
03 Yorumla
Soran1 yılÇap ne demek
- 1 yıl
Çift anadal programı
Soran1 yılAma tıpla alakalı olması gerekiyor
Gizli Üye(30-35)1 yıltip okumak kolay mj yav.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılHemde hukuk yine okursun
00 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 4,5b cevap paylaştı. Hayır
00 Yorumla
1 yılhayır bence çok zor
00 Yorumla
1 yılolmaz
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılOlur
028 Yorumla
Soran1 yılOluyor mu iki üniversite birlikte okumak
Cevap sahibi1 yılOluyor
Cevap sahibi1 yılZiraatte napcan
Soran1 yılArslarımız var 300 dönüm.
Cevap sahibi1 yılŞanslısın
Soran1 yılEvet ama. Birşeylere ekmem gerekiyor fıstık düşünüyorum ama hırsızlar çok
Cevap sahibi1 yılSen mi ekiyorsun ne güzel
Soran1 yılEvet işçi koparmak için tutarım ya da özel hast makinaları var. Ekim kolay bakım zor. 2 dönüm arasaya.40 ağaç dikilir maks bence.
Cevap sahibi1 yılNerelisin bu arada
Soran1 yılSiirt..
Cevap sahibi1 yılAilede bunları omuzlayacak kimse yok mu
Soran1 yılYok evin tek çocuğuyum.
Cevap sahibi1 yılBen de doğuluyum, anlıyorum.. yardımcı olmak isterdim
Soran1 yılTeşekkürler ama kendim yaparım
Cevap sahibi1 yılBiliyorum
- 1 yıl
İyi de bunun için ziraat okumak zorunda değilsin ki bunu hobi olarak da yapabilirsin ben de sarıgöllüyüm bizim burada hem bağcılıkla çiftçilikle uğraşıp hem de öğretmenlik yapanlar falan var ve bağcılıktan da para kazanıyorlar bayağı
Soran1 yılİşte ben profesyonel yapmak istiyorum.
- 1 yıl
Onu bilemem o zaman ziraat mühendisliği okuyacaksın
Soran1 yılYurtdışına ticaretini yapmayı düşünüyoruz. Bir çok akraba eş dost var insanlara satmak yerine. Beli bir marka adında satmak istiyorum bunun içinde kalite önemli. İlaçlar hakında hiç bir şey bilmiyorum bunların aşılanması var budanması var ailenin öğrettiği her şey. dogru değildir
Cevap sahibi1 yılO zaman tıp yerine işletme okuman lazımdı
Soran1 yılTicaret iyiz gerek duymuyorum. Eş dost dediğim hepsinin ayriyeten fabrikaları. Şirketleri var. Dedem iş adamıydı. annemin babası. Babam babası da öyle.
Cevap sahibi1 yılSen bilirsin, nerenin tıbbı bu
Soran1 yılNasıl anlamadım. . gazi düşünüyorum ya da Medipol
Cevap sahibi1 yılHa 12. Sınıfsın daha
Soran1 yılYok mevzun
Cevap sahibi1 yılmezun*
Cevap sahibi1 yılUmarım yaparsın ne diyeyim
Soran1 yılEvet
- Eğitim & Kariyer konusunda 2,2b cevap paylaştı.
1 yılİki örgün olmaz
03 Yorumla
Soran1 yılYks ilk 100 girsem
- 1 yıl
Girsen de fark etmiyor iki bölümü de tercih edebilirsin ama tercih ettiklerinden sadece birine yerleşebilirsin ikisini de aynı anda okuyamazsın
Soran1 yılArkadaşım okuyor
1 yılZor olur
00 Yorumla
1 yılGereksiz hevesler
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer