gunaydin. yorum yapmayacagim, yalnizca bilimsel veriler: "silikon vadisi’ndeki kadın girişimci oranı: %35 türkiye’de teknoloji ve bilim girişimcisi kadın oranı: %14
akademide kadın oranı: %46,4 profesör oranı: %34,3
türkiye’de stem alanında eğitim gören kadın oranı: %35 bilişim sektöründe çalışan kadın oranı: %9,91 teknoloji sektöründe: %24
globalde: veri ve yapay zekada %26 mühendislik: %15 bulut bilişim: %12" "Kadınlara genellikle erkek meslektaşlarından daha az araştırma hibeleri verilmekte ve kadın bilim insanları tüm araştırmacıların % 33,3’ünü temsil etmelerine rağmen, ulusal bilim akademilerinin sadece % 12’si kadınlardan oluşmaktadır."
Güncellemeler
1 yıl
Guncel
Kadinlarin bilime ilgi duymadigi fikrine katiliyor musunuz?
Günümüzde onlyfans açarak, aptal aptal tik tok çekerek, tehşircilik yaparak, metres hayatı yaşayarak, zengin erkek avcısı olarak, dayılara 2 öpücük atıp tarla sattırarak o kadar kolay yaşayabilirsin ki kadın olarak, ve bunu yaparak doktor, mühendis, öğretmen, beyaz yaka olan kadınları kat ve kat katlarsın para ve yaşam kalitesi olarak. Tüm bunlara rağmen buna tenezzül etmeyip, etikten ve ahlaktan şaşmayan, az da olsa kazancını akıl, mantık, çalışkanlık ve statülü bir işe dayandıracak olan, bilimin, ilimin izinden giden kadınlara selam olsun diyelim...
Bu küçük kitlenin bir parçası olmaktan gurur duydum. Fakat bu kadının bilime ilgi duymaması ile alakalı bir sorun değil. Gerek toplumsal gerek akademik eğitimle alakalı. Çok değil bundan bi 20-30 sene önceye gidelim ülkemizde, kadınlar okutuluyor muydu sizce? Büyük kısmı okutulmuyordu bile, ev işi öğrensin evlensin gitsin kocası bakar kafası ile yetiştirilen bir kız çocuğu nasıl bilimci olabilir ki? Okutulan küçük bir kitle vardı, onlara da zaten ‘kadın işi’ olarak toplumsal algıda yer alan çocuk gelişimi, hemşirelik vs gibi alanlara yönlendirme söz konusuydu. O dönem kazara okutulan bir kız çocuğu varsa ya öğretmen olmuştur ya hemşire. Globalde de benzer sorunlar vardır elbet geçmişten günümüze. Keza kadına seçme seçilme hakkı tanınan ilk ülkeyiz Avrupa ülkeleri ile kıyaslayınca. Hal böyle olunca, bu verileri kadınların ilgi alanları ile ilişkilendirmek dönemsel şartları yok saymak olur.
ben de seninle gurur duyuyorum ❤️ haklisin kesinlikle, biz modern ailelerde buyuduk, okumak icin bize firsat tanindi diye butun ulkeyi oyle zannetmeyelim, hala kırsal kesimde kiz cocugunun okur yazar olmasi yeterli görülüyor, zorunlu egitimden sonra lsans ya da lisans ustu egitime gerek görülmüyor. dedigin gibi, 20 30 sene once okutulan kesim de "kadin isi" olanlari yapabilmis ancak
kadinlar genel olarak kariyer vs islerine de ilgi duymuyo. toplum cogu seyi erkeğin kadına sunmasi uzerine insa ettiği icin mesela erkekler zengin olmak icin cok çalışma peşine düşerken kadinlar zengin koca bulucam pesine dusunuyo. azinlik kesim harici kariyer peşinde kosma yok. hatta ogretmen olmayi falan iş kadini olmak sanan arkadaslarim vardi. rahat isleri seçmeye calisiyorlar. kadinlarin egemen oldugu cogu is kolunda da fazla rekabet olmuyo. mesela benim diger iste de hep teyzeler yapiyo. genc saglikli bi erkonun yaninda idameleri okunmaz. hicbirinin boyle benim gibi bu işten nasıl iyi oara yaparim diye düşündüğünü görmedim. öğretmenlikte de ayni. ondan cogu girişim vs de erkekler var
kadinlar yalnizca "erkekleri" kullanarak bile para kazanabiliyor cunku. bir kadina laboratuvarda deney yapmaktansa instagrama guzel fotograflar koyup reklam geliri elde etmek daha kolay geliyor. veya onlyfans mesela
öyle kolaylik varken niye gitsinler sizin gibi emekci kadinlar gibi ugrassinlar. cogu boyle kolaya alışmış. ama bilim adamlari olayı farklı. iyi okullarda yetişmiş zenginlerin çocukları. kadınlar eskiden iyi bir eş olsun siyasilerin komutanlarin esi olsun diye yetistirilirken erkeklerde büyük adam olsun denilerek belli bir seviyedeki babadan egitim alarak en kötü ona yakin bir seviyede olacak şekilde yetistiriliyodu. simdiyse cogu imkan eşit hatta kadınların daha fazla üniversite okuma imkani vs var ama dedigin kolayi tercih etme yüzünden emekci kadin olmak bile kadınlar tarafindan desteklenmiyo ucuz kadin olmak övünüluyo tesvik ediliyo. hele gene twitter KS herhangi bir sosyal medyada. reelde en azindan dolu emekci kadini görüyorum da icim rahatliyo. herkes rekabetçi olmasa da ortalama is yapanlar kadınlarda daha cok. erkekte en iyisi de en kotu de cok arada farkli oluyo ama kadinlarin yaptigi isi az cok tahmin edebiliyon
İlgi duyuyorlar ama erkekler kadar başarılı değiller, nobel ödülü alan ya da tarih boyunca bir buluşa imza atmış kadın neredeyse yok. Fakat seçme seçilme hakkının bile kadına 1900 lerin ortalarında verildiğini düşünürsek kadının toplumdaki yeri o yıllara kadar ev kadınlığından öte değildi.
turkiye icin dusunursek, cumhuriyet sonrasi secme secilme hakkinin gec verilmesinin kadinlarin gelisimi noktasinda olumsuz etki dogurdugunu dusunmuyorum cunku zaten erkeklere 1923te verilen hak kadinlara 1934te verildi, 11 sene kadinlarin "gelisemeyisine" sebep gostermek icin yeterli degildir diye dusunuyorum. ama dunya capında, evet haklısın. eskiden kadin ev kadinligindan ileriye geçemiyordu, simdi geciyor ama hala devam eden bu geride kalmıslıgın sebebini cok basit bir sekilde kadinlarin hamilelik, dogum, cocuk buyutme sureclerinin onlari is hayatinda arka plana atmasi oldugunu dusunuyorum
Bence bir yerse dogru. Toplumun yukledigi kisiliklerim etkisi olsa da kadinlarin genel egilimleri daha soyut. Bilim daha somut bir bakis acisi gerektirdigi icin erkekler daha egilimli.
Fakat tarih boyunca calismalari kullanildigi halde ismini hic duymadigimiz, varligindan haberimizin bile olmadigi veya donemin yonetimine/dinine ters oldugu ici bilimsel calismalari sebebiyle cadi diye katledilen cok kadin var.
Olmaya da devam edecek cunku hem erkekler hem kadinlar kadinlarin birsey basarmasini cekemiyor.
Bu oranın ne kadarı acaba aman hiç ugrasamam su işi yaparim kafam rahat eder ya da evlenir ve çalışmak istemez ya da baba parası yiyip işle güçle uğraşmaz başka bir seçenek ne kadarı yurt dışına gitmiştir.
Bunların oranlarida çok önemli öyle eskisi gibi bir kafa yapısı yok çünkü kadınlar her yerde var ve özelikle seçiliyorlar
Kadınlar maalesef bu tür konularda cinsiyetçi baskıya uğradığı için bu tür algılar ortaya çıkmıştır. Örneğin, Marie Curie, Ada Lovelace, Rosalind Franklin ve Hypatia gibi kadınlar, bilim dünyasında devrim niteliğinde katkılarda bulunmuşlardır. Hatta birçok kadın bilim insanı, erkek egemen toplumlarda kendi çalışmalarını yürütmekte büyük zorluklarla karşılaşmış ve genellikle gölgede kalmıştır. Ancak bu, bilime olan ilgilerinin ya da yeteneklerinin eksik olduğu anlamına gelmez.
Katılmıyorum. Kadınların kitleler halinde kamusal alana çıkışı ve iş gücüne katılımı sanayi devrimi ve şehirleşmeyle oldu. Öğretmenlik ve Hemşirelik gibi anaçlıkla özdeşleştirilen işler dışında çoğunlukla da vasıfsız işlerde çalışmaya başladılar. Yani en iyimser halde bile şunun şurasında 200 yıldan bahsediyoruz.
Daha önemli oranlar var. Youtube bilim kanalları kadın ve erkek takipçi sayıları oranları. Oralarda da kadın oranları düşük yabancı kanallarda da aynı. Kadınların çoğunluğu bu alana ilgi duymuyor
katilmiyorum, bilimsel veriler de ortada zaten. ki bunlar sadece eline firsat gecmis bir kismi kadinlarin. bir de hic imkanlari olmayanlara imkan saglansa daha neler neler yapariz biz hep beraber
Kadınlar makinelere ilgi duymak zorunda değil. Doğası gereği duygular, sosyal bilimlere daha yatkın oluyorlar. Başarılı bir çok kadın da var fenni bilimler de. Ayırıp tekrar araştırılsa farklı çıkabilir
Katılmıyorum, kadınlarlardan da bilim insanları var fakat erkekler kadar fazla değiller. kadınlar tarih boyunca hep erkeğin kölesi yerine konulmuştur. bu nedenle de önleri hiç bir şekilde açılmamış, hatta engellenmiştir.
Önleri kesilmese çok güzel işler yapabilecek kadınlar var aslında. Ataerkil bir dünyadayız. Bir kadın; erkek kadar eğitim görme şansı elde edemiyor. Bir sürü sebebi var aslında.
oyle kesinlikle, kırsal kesimde hala 12 yil zorunlu egitimden ilerisine gitmesine izin verilmiyor bircok kiz cocugunun cunku o kiz "evlenecek, cocuk buyutecek"
Üzücü ama çoğu bilim denilen kavramı umursamıyor. Makyaj kanallarina neden bu kadar ilgililer. Anlamak zor? Makyaj yapmak için, saçma bir kanaldan. Ne öğrenebilirsin ki? 🤷
Hayır katılmıyorum. Kadinlarimiz her alanda öğretmeni, mühendisi, doktoru, psikologu, kimyageri, biologu, fiziker, bunların hepsi bilim için çalışan insanlar her bir alanda çalışan insan tanıyorum
Kesinlikle katılıyorum. İstatistikler var %25 e %75. Ülkemizde bu rakam 5 e 95 tir bence. Buradaki cevapları okuyunca bu kanı bende kesinlik kazanıyor.
Kadınların önü kesiliyor, fırsat verilmiyor. Bu erkek egemen sistemde böyle saçmalık var. Kadınları ısrarla sistemin dışına atma çabaları var halbuki kadınların güçlenmesinin neresi kötü ki... Aksine daha güzel ve temiz bir dünya ve buluşlar mümkün olabilirdi.
cam tavan sendromunu duydun mu hic? bu durum arastirilmali belki de. kadinlar yükseliyor ama hicbir zaman en yuksege cikamiyor (genelde) cunku hep cam bir tavan var. erkekler tarafindan konulan. elbette kadinlarin hamilelik, dogum, cocuk buyutme surecleri de her cocuk basina en az 2 3 sene is hayatindan uzak durmalarina sebep oluyor