Kimi gençlerden duyuyorum, boşuna okudum bana verselerdi bu 4 yıl boyunca parayı, kendi işimi kurar veya ev alırdım diyenler var da...
#TersySoruyor
#TersySoruyor
Bazı eğitim dallarına verilen emek te para da boşa gidiyor. Ama bazıları çok farklı.
Üniversite parasıyla 20 li yaşlarda kimse kolay kolay iş yaşamında başarılı olamaz. Burası Türkiye ve o işler öyle kolay olmuyor. Haa 10 milyon dolar varsa bu bir fark yaratabilir. Ama örneğin 100 bin dolar sermayeli işte başarı şansı azalır.
Gençler haklı. Avukat, doktor ya da mühendis olmayacaksan okumak artık bisey ifade etmiyor. O parayla iş kurup hayata atılmak daha mantıklı. Türkiye'de eğitim zaten bitmiş ne yazık ki
Hoş buldum, hayır biraz uzaklaştım sadece :)
Ne avukat ve mühendis olunca iş bulunuyor mu 😂 sokak işsiz mühendis dolu avukatlar zaten bitik tıp dışında hepsi boş
@22lolitaaa haklısın gerçekten
@22lolitaaa işsiz mühendis demek, kendini yetiştirmeyen mühendistir. Okurken 4 senede kendini teori ders konusunda gelistirmeyen, proje yapmayan, okul kulüplerinde aktif rol almayan, alanıyla ilgili özel mecraları takip etmeyen, kendine uygun alt alan seçmeyen, diploma ile hemen kendine masa başı iş bulacağını sananlar işsiz. Yoksa alanıyla ilgili çok açık alanlar var.
Haklı olabilirsiniz bir noktada fakat Türkiye şartlarında bu zor bence adam Erasmus yapıyor bir sürü program öğreniyor ama iş bulamıyor dayısı olan çok rahat giriyor her yere maalesef torpil dönüyor. Ben iletişim çıkışlıyım bir çok staj yaptım alanımda freelance çalıştım okurken evden çalıştım bir çok program biliyorum işe de girdim ilk mezun ayımda ama bir arkadaşım bilgisayar açmayı bilmiyor babası torpili sayesinde belediyede reklam birimine başladı özel şirkette asla tutunamaz böylesi çok.
Kesinlikle bende aynı okurken bile iş kovaladım arkadaşlarım yatarken evde boş boş. Ben beş kuruş kazanmadan gittim iş öğrenmeye çalıştım ki gittiğim yerlerde 2-3 otobüs uzak 1 saatten fazla sürüyordu yol pişman değilim yeni mezun oldum şirketin biri beni aradı o beni bulmuş oraya başladım
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Her türlü üniversitemi okurdum, para benim için hiç bir zaman ilk tercih olmadı
İstediğim ve hayalim olan o akademiye giderdim
Cevap
4Cevap
Ailem bana eğitim için 5 yılda en fazla 150 bin lira masraf yapmıştır o da benim 1.5 aylık maaşım ediyor yani bence hepimiz için kârlı bir iş oldu 😅
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Herkes öyle diyorda bunu diyenlerin %90’ı o parayı bir senede yiyip sonra beş parasız kalır. Mesela bana verselerdi ben de öyle yapardım. Parayı iyi değerlendirip birde üstüne katlamak çocuk oyuncağı değil
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Bunu bizim u uversite hocasi soylemisti isinizi kurarsiniz o paraya diye ama Türkiye de okuyani resmen padisah ilan ediyorlar oysa her okuyan insan. olmuyor mesele kendini gelistirmek
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Sağlam bir yazılım kursuna yazılıp kendimi geliştirirdim. Sonra İngilizce öğrenirdim. Sonra go to the abroad. Keşke öyle yapsalar ya la :( ama diploma parçası daha önemli onlar için.
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
ben o zaman bu üniversiteyle ilgili kararı alırken aileme danışmadan kendim karar aldım çünkü ailem beni bu konuda desteklemedi sonra aileme söyledim babam bana kızdı benim 23 yaşında bir abim var annem bugün beni abimle kıyasladı annem bana bak senin abin 23 yaşına geldi hala bir şey olunca ya da bir karar alacakken bana söylüyor ama sen söylemiyorsun dedi normalde ailemden gizli saklı bir şey yaptığım yok sonra bende anneme o zaman abimde kendi kararlarını kendi versin artık 23 yaşına geldi yarın evlenecek çocuk sahibi olacak o zaman ne yapacak evine nasıl bakacak o zaman da mı sana kararlarını soracak anne dedim sonra abime de sende artık kendi kararlarını kendin al abi dedim sonra abim gidip hemen anneme söyledi hatta üzerine biraz kaynak yapıp anneme söyledi yani abime söylemediğim şeyleri de anneme söyledi sonra beni haksız çıkarttılar yani kötü kişi ben oldum. Sizce haksız mıyım?
Ailenin ciddi psikolojik problemleri var dostum, notmal olan sensin. Aileye karar verdiğin bir şeyi söylersin, hele bölüm seçimi gibi bir konuda senin borunun ötmesi gerek. O bölümü sen okuyacaksın çünkü. Sevmediğin bir bölümde nasıl başarılı olabilirsin ki? Abin de ya seni kıskanıyor en tutulan evlat olmak istiyor ya da ciddi bir ana kuzusu.
bugün babam bana kızdı sebebi ise bende konuşma bozukluğu var bu yüzden 6 aydır bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine gidiyorum haftada 1 gün 2 ders olacak şekilde konuşma ve dil terapistinden eğitim alıyorum ama konuşmam hala düzelmedi öğretmenim bugün bana sen buraya ilk başta gelirken bile konuşman böyle değildi o zaman daha iyiydi sonra buraya geldikten sonra konuşman kötü oldu dedi sonra babam bana hep senin konuşmanda bir fark yok diyor bugün babam bu yüzden konuşma ve dil terapistimle telefonda konuştu bende babamın yanındaydım sonra öğretmenim babama benim yaşadığım sıkıntıları anlattı sonra öğretmenim babama oğlunuza psikolojik baskı yapmayın ve onu başkalarıyla kıyaslamayın dedi sonra babam hocama biz evde oğlumuza karışmıyoruz onun bir dediğini iki etmiyoruz evde rahattır odası var sonra kimse ona karışmıyor gibi şeyler söyledi öğretmenime sonra öğretmen konuştu telefonu kapattı telefonu kapattıktan sonra babam bana kızmaya başladı yeter artık sen 20 yaşına geldin hala öz güvenin yok çekingensin ben senin yüzünden kendimi öldüreceğim dedi bana ben babama bir şey demedim takmamaya çalıştım. Sizce babam haklı mı?
Eğer varsa git kendi hayatını kur, ya da bir psikologa gitmeyi düşün rahatlamak için. Psikiyatrist değil, psikolog. Daha yapıcı öneriler sunabilir sana. Eğer psikolog psikiyatriste gitmen gerek derse onun tavsiyesine uyup uymamak sana kalmış. 2022 yılından beni antidepresan kullanıyorum ve beni ne kadar rahatlattığını anlatamam sana. Unutma, biz de biyolojik varlıklarız. Kekemen strese bağlı gibi gözüküyor.
Dershanede ki rehberlik hocam da ailem gibi bana sen elektrik bölümünü okuyamazsın dedi bir de babam beni 1 hafta önce gidip tekrar dershaneye kayıt etti yani bu yıl da tekrar dershaneye gideceğim bir de babam o gün dershaneye gidince dershane müdürü ile konuşmuş müdür babama Ahmet nasıl sizden gizlice elektrik bölümünü tercih etmiş Ahmet elektrik bölümünü okuyamaz o yapamaz elektrik işini demiş babam müdür ona öyle söyledikten sonra eve gelince üzerime geldi bana daha çok kızdı
Eğitim evden daha değerli okuyup kendi evini alabilirsin. Ki farz edelim ki alamadın. Asgarî ücret alıp evin olacağına 60 bin lira alıp kirada otur
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Zaten okuyamadım. Bari para kazanmış olalım.
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Her şey para değil üniversitenin kattığı çok şey var
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
1 sene daha hazırlayacaksın mecbut oyle görünüyor
Keşke okutsalardı varsın parapul boşa gitseydi.😔
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Altın alırdım, çok fazla değer kaybetmezdi en azından
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Keşke online kayıt yapsaydın. Ailen haklı, ailene bile karşı gelemeyen bi pısırıksın, tek başına yaşamaya kalkarsan seni kullanırlar. Profesyonel tedavi al. Psikologla görüş, seni daha iyi yönlendirir
Geçmiş olsun ne diyeyim, anasının kuzusu bi erkek olmuşsun. Bu şekilde istediğin bölümü okuman da, istediğin işte çalışman da, istediğin şehirde yaşaman da, istediğin kadınla evlenmen de çok zor.
O para eline geçinceye değişecek bir şey yok oku o parayla bir bok yapamazsın bu ülkede paranın bi değeri yön
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Yani okumak istediğin bölümü oku ve ailenin sözünü dinleme bence Ahmet başka şehirdede okuyabilirsin burs çıkmasa kredi çıkıyor ailene kalırsa çünkü senin istediğine izin vermeyecekler istediğin bölğmü oku birde 2 yıllıklar her yönden daha mantıklı sen mantıklı düşünmüşsün kaç yaşındasjn
19 yaşındayım ben o zaman bu üniversiteyle ilgili kararı alırken aileme danışmadan kendim karar aldım çünkü ailem beni bu konuda desteklemedi sonra aileme söyledim babam bana kızdı benim 23 yaşında bir abim var annem bugün beni abimle kıyasladı annem bana bak senin abin 23 yaşına geldi hala bir şey olunca ya da bir karar alacakken bana söylüyor ama sen söylemiyorsun dedi normalde ailemden gizli saklı bir şey yaptığım yok sonra bende anneme o zaman abimde kendi kararlarını kendi versin artık 23 yaşına geldi yarın evlenecek çocuk sahibi olacak o zaman ne yapacak evine nasıl bakacak o zaman da mı sana kararlarını soracak anne dedim sonra abime de sende artık kendi kararlarını kendin al abi dedim sonra abim gidip hemen anneme söyledi hatta üzerine biraz kaynak yapıp anneme söyledi yani abime söylemediğim şeyleri de anneme söyledi sonra beni haksız çıkarttılar yani kötü kişi ben oldum. Sizce haksız mıyım?
Dershanede ki rehberlik hocam da ailem gibi bana sen elektrik bölümünü okuyamazsın dedi bir de babam beni 1 hafta önce gidip tekrar dershaneye kayıt etti yani bu yıl da tekrar dershaneye gideceğim bir de babam o gün dershaneye gidince dershane müdürü ile konuşmuş müdür babama Ahmet nasıl sizden gizlice elektrik bölümünü tercih etmiş Ahmet elektrik bölümünü okuyamaz o yapamaz elektrik işini demiş babam müdür ona öyle söyledikten sonra eve gelince üzerime geldi bana daha çok kızdı
Haklılar bende 4 sene okudum ama cok masraf yani güzel bir bölüm ise okunur yoksa okunmamali
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Merhaba öncelikle bu duruma üzüldüm açıkçası istemediğin bir bölümü okumak gerçekten çok kötü bir durum ailene istedigim bölüme gitmek istiyorum de anlayış gösterirlermi bilmiyorum bu durum seni çok zorlayacak ama sen yetiskinsin senin isteklerin önemli ailen sana güvenmiyor ve sözleri gerçekten çok kırıcı ve üzücü dershanedeki hocana bence bu durumu anlat ailenle konussun ya da herhangi bir yakının belki ikna olurlar şehir dışına göndermeme konusuna gelirsek de şehir dışı insana çok şey öğretiyor tecrube kazanacaksın özel üniversiteler aşırı pahalı de annene kendine güvendiğini ve yapabileceğini söyle şehir dışında bende şehir dışında okudum bir birey olduğunu hissediyorsun belki şehir dışında okumak seni daha da guclendirecek
Dershanede ki rehberlik hocam da ailem gibi bana sen elektrik bölümünü okuyamazsın dedi bir de babam beni 1 hafta önce gidip tekrar dershaneye kayıt etti yani bu yıl da tekrar dershaneye gideceğim bir de babam o gün dershaneye gidince dershane müdürü ile konuşmuş müdür babama Ahmet nasıl sizden gizlice elektrik bölümünü tercih etmiş Ahmet elektrik bölümünü okuyamaz o yapamaz elektrik işini demiş babam müdür ona öyle söyledikten sonra eve gelince üzerime geldi bana daha çok kızdı
Baban çok fevri davranıyor ya
yerdim. vur patlasın çal oynasın.
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Ben istemezdim ya halimden memnunum
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
İstemezdim yine de
hiçbir şey
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Zatnen aile verecek başka kim verecek
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Mantıklı
ben bu yıl üniversite kazandım ama ailem beni göndermedi sebebi ise ben 2 yıllık elektrik bölümünü kazandım ailem de o bölümü okumamı istemedi çünkü ailem bana güvenmiyor ailem bana sen el becerikli biri değilsin elektrik bölümünü okuyamazsin seni elektrik çarpar dedi bir de ailem bana bu yıl tercih zamanı zorla 4 yıllık siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümünü yazdırdı ben ise 2 yıllık bölümler düşünüyordum ama ailem 2 yıllık okumama izin vermedi sonra bende hayallerimin peşinden gitmek istedim ve ailemden gizli 2 yıllık bölümleri de yazdım sonra bana yaşadığım şehirde 2 yıllık elektrik bölümü geldi ailem kayıt yapmama izin vermedi 2 gün önce üniversite kayıt için son gündü ama ben ailemden dolayı kayıt yaptiramadım bir de annem tercih sonuçları açıklandığı gün teyzelerimi telefonda arayıp teyzelerime şimdiki çocuklar rezildir bizim oğlumuz bizden gizli gitmiş elektrik bölümünü yazmış şimdi elektrik bölümünü kazandı dedi sonra babam beni dün tekrar dershaneye kayıt etti yani bu gelecek yıl ile birlikte tam 3 yıl olacak dershaneye gidiyorum eylül ayında dershane başlıyor bir de ailem şehir dışında da üniversite okumamı istemedi sebebi ise ailem bana hem sen şehir dışında kendine bakamazsın hem de sen çok safsin ve iyi niyetlisin seni kullanırlar kötü alışkanlıklar ve kötü arkadaşlıklar edinirsin dediler bana. Sizce ne yapmalıyım?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?