Dün Almanya ile ilgili bir iş ilanını incelerken dikkatimi çeken bir detay fark ettim. Başvuru sayfasında "m/w/d ve m/w/i/t" kısaltmaları vardı. Araştırdığımda bunun kadın/erkek/interseksüel ve transeksüel bireyler için kullanılan bir tanımlama olduğunu öğrendim. Bazı Avrupa ülkelerinde de bu tip ayrımcılık içermeyen ilanlar var. Peki ülkemizde de LGBT+İ bireyler için bu tür iş ilanlarının sağlanması gerektiğine inanıyor musun? Veya buna karşı mısın?
İşe alım süreçlerinde diğer cinsel tercih bireylerine de imkan verilmesini destekliyor musunuz?
Şu dünyada sadece 2 tane cinsiyet vardır. Kadın ve erkek. Eğer birisi ameliyat olup cinsiyet değiştirirse zaten değiştirdiği cinsiyete geçmiş olur. Mesela erkekse artık kadın deriz. O yüzden ayrıca bir cinsiyet seçeneği açmaya da gerek yok
Kadın çalışan aranıyorsa transeksüel kadınlar da işe alınabilmeli ayrı bir çeşit olarak değerlendirmenin asıl ayrımcılık olduğunu düşünüyorum kadınım diyorsa kadındır transeksüel veya doğuştan olması önemli değil.
Evet maalesef öyle ve ne yazık ki, bu insanların çoğu seks işçiliğine maruz bırakılıyor. Oysa bir çoğu oldukça donanımlı, zeki, yabancı dili bulunan kişilerden oluşuyor.
Bu gibi konular oldukça hassas ve önemli. İş ilanlarında cinsel kimlik ve yönelime dayalı ayrımcılığın önüne geçmek, toplumsal eşitlik ve adalet anlayışının bir parçasıdır. Her birey, cinsel tercihinden bağımsız olarak eşit fırsatlara sahip olmalıdır. Avrupa'daki uygulamalar (m/w/d ve m/w/i/t gibi) bu anlamda öncü örneklerdir ve umut vericidir.
Ülkemizde de LGBT+ bireyler için bu tür iş ilanlarının sağlanması, sadece ayrımcılığı önlemekle kalmaz, aynı zamanda kapsayıcı bir toplum yaratma yolunda ileri bir adım olabilir. Bu konuda daha fazla farkındalık yaratılması ve toplumsal duyarlılığın artırılması hepimizin sorumluluğudur.
Kariyer yolculuğunda adalet ve eşitlikten yana olmanın, seni daha güçlü bir insan yapacağını unutma. 🌈🍀