İş yerinde zorbalığa uğradığınızı düşünüyor musunuz?

Zorbalık bir kişi tarafından, zayıf ve özgüvensiz bir başka kişiye yöneltilen şiddet davranışları olarak tanımlanabilir. Bana kalırsa zorbalığa uğrayan kişi her zaman özgüvensiz anlamına gelmiyor, bu biraz da mağduru suçlamak oluyor. Bence zorbalık yapan kişinin kendini daha üstün görmesinden veya üst pozisyonda olmasından da kaynaklanıyor olabilir.

İsveç'te "zorbalık" sözcüğünün sorunu ifade etmek için zayıf kaldığı düşünülmüş ve meselenin şiddetini vurgulamak için "saldırgan davranış", "taciz" veya "ay- rımcılık" kavramları kullanılmaktadır.

Bir araştırmada iş yerinde saldırgan davranış üç aşamaya ayrılmış:

1. Dolaylı saldırı ve asılsız söylenti çıkarmak, dedikodu

2. Sözlü tartışmalar yaratmak

3. Mağdurun sosyal olarak zayıflatılması, dışlanması

İş yerinde zorbalığa uğramış birisi olarak hem bilinçlendirmek için hem de benim gibi farklı insanlar varsa dayanışma için soruyorum.

Aranızda bu davranışları iş arkadaşlarına uygulayanlar varsa bunların zorbalık olduğunu bilsinler. Zaten yapılan bu davranışların olumsuzluğunu anlamak için böyle tanımlara da ihtiyacımız yok.

Araştırdıkça önemli ve kapsamlı bir konu olduğunu anlıyorum. Hala benim tepkilerimin abartılı olduğunu düşünenler var. Pozisyonu ve cinsiyeti ne olursa olsun kimse kimseye zorbalık yapamaz.

Siz de işyerinde zorbalığa uğradığınızı düşünüyor musunuz? Bu konuda neler yapabilirsiniz sizce?

İş yerinde zorbalığa uğradığınızı düşünüyor musunuz?
Cevapla