Üniversitede "Arap Dili ve Edebiyâtı" bölümünden "Dilbilimi" bölümüne yatay-geçiş yapmak sizce mantıklı mıdır?

Merhabâlar,

Başlıkta da olduğu üzere, sizce bunu yapmak mantıklı olacak mıdır? Açıkçası ilk tercîhimde "Dilbilimi" bölümünü seçmiş; fakat maalesef bu bölüme yerleşememiştim. Birçok akademik projem vb. çalışmam var bu bölüm ile ilgili; ve gerçekten ilgi duyuyor, seviyorum. Evet, Arapça da güzel bir dil (Fakat ben sâdece bir dile değil tüm dillere ilgi duyuyor ve bunlarda da yeteneğim olduğunu biliyorum.); lâkin öğrenim gördüğüm ortam gerek öğrenciler gerekse öğretmenler olsun gerçekten çok muhâfazakâr ve bilim ile pek bir alakâları yok...

Erasmus ile ilgili de hiçbir fâydası yok bu bölümün. Uluslararası câmiada pek bir değeri de yok. Aslında Arap dilini kendi çapımda çok râhat öğrenebilirdim; ancak biliyorsunuz vakit çok çabuk geçiyor ve ömür kısalıyor. Üniversiteye girmemin tek yolu bu bölüme girebilmekti... İş imkânı açısından iyi olur diye bu bölüme girmek istedim. Tabîî, bundaki tek faktör aslında bu da değildi. Şahsen Orta Doğu Kültürü ve sanâtından çok fazla etkilenmiştim... Şimdi ise pişmânım...

Sizin tavsîyeleriniz ne şekîldedir? Bu arada şunu da söyleyeyim eş-zamânlı olarak İktisât (Lisans) bölümünde okuyorum. (Uzaktan)

Üniversitede "Arap Dili ve Edebiyâtı" bölümünden "Dilbilimi" bölümüne yatay-geçiş yapmak sizce mantıklı mıdır?
Cevapla