Rapor aldım diye işten çıkarıldım, haklarım nedir?

Merhabalar. Ben İstanbul’da bir otelde resepsiyonist olarak çalışmaktaydım. Pazar günü Cumhuriyet’in 100. Yıl kutlamalarına katılmak istiyordum fakat 15-23 vardiyasında çalışacaktım. Cumartesi günü sabahçı resepsiyonist arkadaşımla konuşup benim pazar günü 7-15, arkadaşımın ise 15-23 çalışması konusunda anlaştık. Bunu ön büro müdürüme ilettiğimde olmaz dedi. Kendisine bu kutlamanın benim için çok önemli olduğunu, uzun süredir 15-23 çalıştığım için sosyalleşemediğim için kendimi iyi hissetmediğimi söyledim. Müdürüm ‘anlıyorum ama yine de olmaz’ dedi. O an kutlamalara katılamayacağım için çok üzüldüm ve pazar günü demoralize bir şekilde çalışmak istemediğimden dolayı rapor aldım. Gerçekten çalışacak durumda değildim. Pazartesi günü gece vardiyasındaydım ve salı günü izin kullandırdılar. Çarşamba günü ise rapor almış olmamın onları çok üzdüğünü söyleyerek benimle yolları ayırmaya karar verdiklerini söylediler. Ben 1-2 hafta işsiz kalır yine iş bulurum fakat bu davranış hem vicdana hem iş etiğine uygun değil diye düşünüyorum. Bu konuda hukuki ve sosyal haklarım nedir? Cevaplarınızı bekliyorum.

Rapor aldım diye işten çıkarıldım, haklarım nedir?
Cevapla