Biyoloji ya da kimyada yüksek lisans yapan varsa aynı şekilde yazın lütfen sadece birkaç soru soracağım..
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Merhaba. Hacettepe Biyoloji mezunuyum. Buyrun, varsa sorunuz yardımcı olayım.
Merhaba teşekkürler geri dönüşünüz için. Biyoloji yazacağım ve okurken de kendimi geliştirerek (sertifika vs.) okumak istiyorum. Sonrasında yüksek lisans planım da var. Lisans sonrası tıp ya da moleküler biyoloji'de yüksek lisans yapmayı hedefliyorum. Ama biyoloji bölüm mezunlarında çok fazla işsizlik olduğunu duyuyorum bu da beni korkutuyor. Bu kadar emek verip sonra en başa dönmek istemiyorum açıkçası. Tezsiz yüksek lisans ile dershanelerde öğretmenlik yapma şansım da var elbet ama ben daha çok biyolog olmak istiyorum. Şu an bu kadar yoğun işsizlik var mı gerçekten? Biyolog olarak iş bulabileceğim alanlar nelerdir nerelerde çalışabilirim?
Biraz geç döndüm kusuruma bakmayınız. Yanlış bilmiyorsam henüz sınav sonuçları açıklanmadı ve tercih dönemi için de bir miktar zaman var. İlk olarak umarım beklediğiniz bir derece elde eder ve mutlu olursunuz. Ne yazık ki ülkemizdeki eğitim sistemi bireylerin kendisini tanımasına izin vermiyor; ne yaparsak mutlu oluruz, ne yaparsak başarılı oluruz bilmiyoruz. Biyolojiyi sevmeniz biyolog olmanızı gerektirmez. Tavsiyem çalışma koşullarını iyi araştırmanız. Her meslekte işsizlik ihtimali vardır; bazı bölümlerde iş bulmak kolaydır, bazı bölümlerde ise göreceli olarak zordur. Unutulmamalıdır ki, iş verenler (kamu hariç) personelin performasına bakarlar: Ne kadar doğru ve düzgün şekilde çalıştığınız önemlidir. Biyoloji bölümü, pek çok disiplini içinde barındıran bir bölümdür. Gümrük muhafaza da tür kaçakçılığını önlemek için biyolog istihdam edilir. Yangın ile mücadelede biyolog istihdam edilir. Tarımdan sağlığa, doğa korumadan uzaya.. pekçok alanda iş bulmak mümkündür. İlgilendiğiniz alanlar da popülerdir. Kişinin kendisini geliştirmesi ve çevre edinmesi ile de alakalıdır iş bulmak.
Öğrenci iken stajlar yapın, gönüllü olarak staj yapmıştım enerji santralinde. Şaşırırsınız, termik santrallerde su kalitesini kontrol etmek ve atık su tesisinin kontrolü için bile biyolog istihdam edilir. Fen bilimleri ve sosyal bilimler kişinin ufkunu açan bölümlerdir. Unutmamak lazımdır ki, yüksek öğretim hayatı da ilk ve ortaöğretim gibi, ezberci dayatmacı ve yer yer zorba sistemdir: Salt bilim üretme isteğim hocaların ego ve kaprisleri ile kırılmıştı. Şu an bir Hacettepeli olarak "Hacettepe nasıl bir yerdir?" diye sorsanız, hocaların yersiz ego ve kaprise sahip olduğu, kampüs içerisinde yabani hayvan çıkabilir trafik levhasının olduğu, teneffüs zillerinin çalmadığı yüksek lise, derim. Ben ilk yılımda ilk tercihime yerleştim ancak, bazı arkadaşlarım mesela 12. terichinden yerleşmiş; açıkta kalma korkusu ile. Böyle şeylerle de karşılacaksınız.
En önemlisi ailenizin kararınızı desteklemesi; ben öğretmen veya mühendis olabilecek puanla yerleşmiştim, kararıma saygı duydular. Biyoloji okumak kendimi insanları ve çevreyi tanımama neden oldu. Bugün doğanın temel prensiplerini anlayabiliyorum. Bazı dersler ilgi çekici değildi, bazıları ise son derece ilgimi çekiyordu. Bugün, fotosentezin karanlık 2. evre denklemlerini de biliyorum, bir elektronun atom çekirdeği etrafında bulunma ihtimalini hesaplamayı da... Kolay bir süreç olmadığını bilmelisiniz. Mezun olduktan sonra da başka kaygılarınız olacak. Sadece istediğiniz şeyin olduğundan emin olmanızı tavsiye ederim. Onlarca bölüm var; ilginizi çeken başka şeyler de olabilir. Aldığınız karardan vazgeçme lüksünüz olduğunu unutmayın, daha çok gençsiniz; tekrar hazırlanıp tekrar sınava girip başka okulda başka bölüme geçiş yapabilirsiniz.
İmkanınız varsa eğer, fakülte seçilen okullarda okumanızı tavsiye ederim, Sabancı Üniversitesi gibi. Burada bir fakülte seçersiniz; orada aldığınız temel eğitimden sonra ilgi alanlarınıza göre dersleri toplayıp mezuniyet için gerekli dersleri alırsınız. Mesela mühendislik fakültesini seçtiğiniz zaman, bilgisayar mühendisi de olabilirsiniz, makine mühendisi de olabilirsiniz. İlk aklıma gelenler bunlar. Umarım faydalı olur dediklerim. Başka sorunuz olursa sormaktan çekinmeyin lütfen. Teşekkür ederim.
Kusura bakmayın uygulamaya yeni giriş yaptığım için şimdi gördüm yanıtınızı. Geri dönüşünüz ve ayrıntılı anlatımınız için teşekkür ederim. Evet çok araştırdım bu bölümü ve diğer bölümleri. Aylardır meslek araştırıyorum diyebilirim. Ancak biyolog olma isteğim sadece lise biyolojisini sevmekten kaynaklanmıyor gerçekten bu mesleğe ilgim var. Lisans sonrası yoğunlaşmak istediğim alanlar dediğim gibi moleküler biyoloji ya da embriyoloji. Şu karar verme aşamasında sizin gibi birkaç biyologla daha konuştum. Biri 35 yaşlarında Ankara üniversitesi mezunuydu ve gerçekten mezuniyeti sonrası biyoloji alanında yüksek lisansından sonra çok şey yapmaya çabalamış, bir hastalığın tedavisi üzerine kendi çapında moleküler düzeyde çalışmalar yapmış, elle tutulur sonuçlar da almış ancak hiçbir kurum ya da hocalarından bir destek bulamamış hatta hala çabalıyor hiçbir yerden geri dönüş alamıyor, aklın varsa çok istesen bile bu bölümü yazmazsın dedi. Diğer konuştuğum kişiyse biyoloji 4. sınıf öğrencisiydi ve şu an her şeyin yolunda gittiğini, staj yaptığını, mezuniyet sonrası için korkmadığını söyledi. Her meslekte işsizlik oluyor evet ama biyolojiyi danıştığım pek çok insan ülkemizde temel bilimlere gereken önem verilmediğinden dolayı bu bölümdeki işsizliğin çok daha fazla olduğunu söylüyor. Bu da açıkçası kafamı karıştırıyor. Bu bölümden, okul sonrası için hedeflerimden bunların hiçbirinden bir şüphem yok. Ama mesleğimi icra edemeyeceksem ne anlamı kalır diye de düşünmüyor değilim.
Kaygınızı anlıyorum ve haklısınız. Ancak işsiz kalmak her meslek için olan bir risk. Önemli olan kendinizi tanımanız ve mutlu olduğunuz şeyleri yapmanız.