İstifa edemedim şu an eve devamsızlıktan tebligat geldi. Yazılı beyan vermezsem iş akdiniz feshedilecek falan yazılıyor yani bu işten atıldım sigortam kesilecek mi demek?
AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
9Cevap
3 gün mazeretsiz işe gelmemek haklı fesih sebebidir işveren için.
Kıdem tazminatı alamazsınız. İşinize son verilir. Bunun üzerine ihbar tazminatını siz ödemeniz gerekir.
2 ay oldu nerdeyse daha yeni geldi tebliğ
Ben niye ödeme yapacağım ki
Süreli fesih
Madde 17 - Belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce durumun diğer tarafa bildirilmesi gerekir.
...
İş sözleşmeleri;
a) İşi altı aydan az sürmüş olan işçi için, bildirimin diğer tarafa yapılmasından başlayarak iki hafta sonra,
...
feshedilmiş sayılır.
...
Bildirim şartına uymayan taraf, bildirim süresine ilişkin ücret tutarında tazminat ödemek zorundadır.
Ben 2 hafta çalıştım sadece ve sigortam bu 2 hafta sonunda başladı. 2 aydır da gitmiyorum işe ama cikarmamislar istifa etmeden. Yinede ödermiyim ki
Kurumsal bir firma ise söke söke alırlar. Usül izlediklerine göre öyle anladım. Önce savunma isteyecekler, süresinde savunma vermezsen sözleşmeni tek taraflı feshedip, usulüne göre ayrılmadığın için ihbar tazminatını isteyecekler, ödemediğin takdirde hakkında ilamsız icra takibi yapacaklar, itiraz edip takibi durdurursan iş mahkemesine itirazın iptali davası açacaklar.
Tabi bunları sana tebliğ ederek yapacaklar, tebliğ edemedikleri için henüz işten çıkarma işlemi yapmamışlar, usulüne göre işlem yapacaklar.
Ya ben zaten sadece işten ayrilmak istiyorum. Bununla sadece beni işten atmazlar mi devamsizliktan hani bunlara gerek var mı ki
Sorsana arayıp napıyonuz neden çıkışımı vermiyorsunuz diye, çıkış verin bir şey istemiyorum falan de işte...
Çıkışımı istedim buraya gelip istifa yazman gerek dediler bende gidemiyorum il disindayim ve onun üstüne bu geldi
3 gün habersiz işe gitmek iş veren için tek taraflı fesih hakkı doğar
Ben zaten işten ayrıldım ama istifa edemedim şehir dışına çıktığımdan. Şimdi böyle olunca istifa etmeme gerek kalmıyor mu
Hayır kalmıyor tazminat alamazsanız kaç yıldır veya kaç aydır çalışıyorsun
2 hafta kadar çalıştım zaten tazminatlik bı durumum yok
Hahaha o zaman sıkıntı yok
Yani yeni bı işe baslicam benim için sorun yaratmaz dimi. Sigorta olarak ta durdurulacak demek oluyor dimi
Evet başlayabilirsin e devlette çıkışın gözüküyorsa sıkıntı yok
İşte bilmiyorum ki bu devamsızlıktan tebligat gönderip yazılı savunma istemişler. Bunu yapmazsam otomatik çıkışımı vermiş oluyorlar dimi
Evet verirler merak etme
Tm çok teşekkür ederim 🙏
Rica ederim
Ya biri ihbar tazminatı falan ödersin demiş öyle bişey var mi
İhbar tazminatını sen alıyorsun 😄😄 hak edersen
Biri öyle demiş bende anlamadım ki pek bilmiyorum. Ben odemiyosam almak da istemiyorum zaten
Seni tazminatsız çıkaracaklar ama gidip istifa versen daha temiz olur.
Ya tazminatlik bı durumum yok zaten 2 hafta kadar çalıştım. Onun dışında herhangi bi sorun olur mu bı ücret odermiyim böyle çıkarılınca işten onu merak ediyorum
Hayır Ödemezsin adamlar sen bir hak iddia etme diye resmi kanaldan gitmişler sadece.
Gidip istifa versen karşılıklı rahatlasanız daha iyi.
Biri ihbar tazminatı falan ödersin demişte kafam karıştı
Belki ödenmiş prim günün varsa işsizlik maaşı bağlanabilir ona göre çıkartırlarsa seni işten.
Gidemiyorum işte şehir dışındayım şu an
Ya ben para vs istemiyorum bı sorun çıkarmasın bana tek derdim o
Gidip istifa etmek istemelisin eğer ihbar süreni gel çalış derlerse gider çalışırsın ama zaten çok az çalıştığın için gerekmiyor. Eğer demezlerse anlaştınız demektir. Her şekilde görüşmekte fayda var.
Tamam sorun olmayacaktır.
Zaten 2 hafta falan çalıştım. Sonra bı iş kazası geçirdim sigortam bu iş kazasından sonra başlatıldı onun üzerinden de 2 ay falan geçti işe gitmedim istifa da vermedi daha yeni eve tebliğ geldi
Tamam iş kazasından gidip talepkar olursan tazminat falan kazanırsın diye korkup işi bitirmek istemişler. Seni devamsızlıktan çıkarıp kurtularak.
Yok zaten o konuda anlaştık şikayetçi olmadım ama en son konuşmamızda biraz kötü konustum patronla. Sonra istifaya gelemiyorum çıkışımı verin dedim gelmeden olmaz dediler şimdi de eve bu geldi sigortamda şu an işliyor
Biri de biri de ihbar tazminatı ödersin demis
Gitmediğin için çıkarmaya çalışıyorlar işte.
O halde Telefonla iletişim kur söyle zaten istifa edeceğim diye.
Sadece cikaracaklarsa sorun yok ben zaten ayrıldım işten sadece istifa veremedim
Dedim gelmen lazım dediler ve o konuşmanın üstüne bu geldi
Gitmen lazım ya da istedikleri evrakı imzalayıp kargo yap.
Yani sorun çıkarır mı ki böyle bana
Yeterince anlattım bence.
Sorun yok yani
Evet istifanı istiyorlar vermediğin içinde başka hukuksal yola girmişler
Benden herhangi bi ödeme talep edebilirler mi
mailden istifanı at ya da whatsaptan dilekçeyi çek patronuna at
Dilekçe derken
Patronla biraz kavgalı ayrıldım kabul edeceğini sanmıyorum öyle bişey olsa dahi
anlaş ayrıl. başka şebebplerden seni işten atmış gibi gösterirse siciline işler
Başka ne sebep gösterecek ki devamsizliktan atcak şu an
bir kod var. işten çıkarma sebebpleri arasında. sayısını hatırlamıyorum. ama kodda çalışanım işyerinde namussuzluk yaptı gibisinden. buda siciline işliyor. çoğu işyeride adli sicil kaydı istiyor. biliyorsundur
46 Numaralı Kod – Güveni Kötüye Kullanma, Hırsızlık Veya Sırların İfşa Edilmesi; İşçinin, işverenin güvenini kötüye kullanmak, hırsızlık yapmak, işverenin meslek sırlarını ortaya atmak gibi doğruluk ve bağlılığa uymayan davranışlarda bulunması (4857 s. k. 25/II-e) durumunda bu çıkış kodu seçilecektir.
Öyle bişey yapamazlar tebliğ de de devamsızlıktan diyor
Bu durumda ben herhangi bi ücret odermiyim acaba
yani doğru yapmazlar. ama madem başka yerde çalışacaksan erkenden bitirmen hayrına olur
İşte şu an halledemiyrum şehir dışındayım. Gelip istifa vereceksin dediler. Onun üstüne eve ise devamsizlik nedeniyle savunma istemi geldi bunu 3 gün içinde bildirmezsem iş akdiniz fesh edilecektir diyor yani işten atilcam demek oluyor sanırım
Böyle olursa herhangi bi sorun cikarmi diye merak ediyorum beni atmaları sorun değil zaten ayrıldım işten sadece istifa veremedim
kargoyla gönder.3 güne yetişirdi. işyerlerinde hızlı götürüyor özel firmalar.
Mazeret bildir devam et. Haber vermeden ise gelmemezlik mi yapılır
Ben zaten ayrıldım işten ama istifa edemedim
Et o zaman niyebayrildin
Şehir dışına çıktım edemedim. Şimdide tebligat gelmiş eve. Başka işe girecegim
3 defa tutanak sonra tazminatsız yolcu ederler
Onun dışında bende para falan alabilir mi
Senden para alamazlar ama gitmediğin günde senin yüzünden zarar ederlerse ayrı
Aynen tazminatsız atacaklar
Tazminatlik bı durumum yok zaten de onun dışında herhangi bi sorun olur mu benim için acaba
Sigortan kesilir başkada bisey olmaz
Ben onu istiyorum zaten ciksimi versinler bı şekilde yeter
O zaman sorun yok
Şimdi bu tebliğ geldi eve de herhangi bişey yapmazda işten atılırsa herhangi bi ücret odermiyim. Biri ihbar tazminatı falan ödersin demiste
atarlar
Sadece atarlar mi başka bı sorun ödeme falan çıkmıyorsa ne im istediğim o
Çıkış verilir
Kötü
Nasıl yani
Yazda anltym