Türkiye'nin en iyi üniversitelerini bitiren ve aynı zamanda dil bilen adamların aldığı ortalama maaş 15 bin TL, az değil mi?

Çoğu arkadaşım Boğaziçi gibi Türkiye standartlarında bayağ iyi üniversitelere gitti. 4+1 yıl boyunca okudular yurt dışına gidip yüksek lisans bile yapan oldu. Atanmaları 2 yılı buldu. Ve şimdi aldıkları ise 15 bin TL. Hayatında hiç üniversite okumamış adamlardan emir alıyorlar. Cidden o kadar okuduktan sonra bu reva mı? Bir arkadaş vardı üniversiteye gitmemişti direkt sanayiden fabrikaya geçti 12 bin Tl maaş oluyor. Şimdi bir evi var arabası var. Kredisinide ödedi. Aldığı parayıda fabrika yükseltmeyi düşünüyormuş. Cidden o kadar okuduktan sonra 5 yılını verdikten sonra 2 yılda atanma bekledikten sonra 7 yılını verdikten sonra 15 bin Tl almak ve fabrika işçisininde 12 bin Tl alması eşitlik mi? 3 bin fark için 7 yılını verdiler.

Okuyunca niye bu kadar fark olmuyor? İnsanlar onca yıllarını veriyorlar akademik bilgi öğreniyorlar ve fabrikada çalışanlarla neredeyse aynı maaşı alıyorlar.

Nerede yanlış var?

Türkiye'nin en iyi üniversitelerini bitiren ve aynı zamanda dil bilen adamların aldığı ortalama maaş 15 bin TL, az değil mi?
Cevapla