Demen gerek, iş saygısı.
Gerekmez.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
İş yeri kuralları ne ise mecbur ona göre hareket etmen gerekir. Belki yalnız birlikte iken demeye bilirsin. Ama kalabalık içerisinde muhakkak denilmeli. Ayrıca senden 6 değil 10 yaşta küçük olabilir 15 yaşta. Buna takılma kural kuraldır.
Bey akşam gelirken iki ekmek al.
Samimiyetinize dayalı bi durum yalnızken abi abla neyse ama resmiyet gerektiren durumlarda bey ya da hanim gerekli oluyor
Çalıştığın kuruma göre değişir diye düşünüyorum. Çok resmi ya da kurumsal bir yerde en azından insanlar varken demelisin. Bey hitabı yaşla bağlantılı bir durum değil zaten. İnsan kendinden küçüğüne de saygılı konuşmalıdır.
Cevap
41Cevap
Yapay zeka ile arkadaş olmak ister miydiniz
Durum söyle, medeni toplumlar yasa bakmaksızın karşıdakine bey ya da hanım der. Abi abla kavramı da yoktur. İnsanlar bana sen diye hitap etmek isterse benden de onlara sen dememi beklemeliler. Bana ismimle hitap edeceklerse , benden de aynını beklemeliler. Sırf yasi büyük, pozisyonu daha yüksek diye kendine saygı bekleyip karşıdakinden beklememek zayıflıktır. Bu nedenle, karşıdakinden izin alarak ismini ile hitap edilir, kabul görmezse karşılıklı bey veya hanım diye iletişim kurulur. Benim fikrim böyle..
İş yerinin yapısına bağlı açıkçası. Ben ekibimdeki hicbir insana hanim/bey hitabı kullanmadım, adlariyla seslendim
Yoneticim hariç tabi.. oyle iken bile Egoları devasa yuksekti, bir de hanım desem boynuma zincir takacaklardi herhalde. S.. et kimseye el pençe durma yöneticinin haricinde.
Peki sence resepsiyoniste çalışan bir kız veya sekreter olarak çalışan bir kız otelin bilgi işlem müdürüne ve öteki müdürlere sen diye hitap edebilir mi?
Hayir..
Müdüre sen diye hitap edilmez, kendi talep etmediği müddetçe
Bir otelde böyleydi de ve sevgilimle çok kavgalar ettik. Kızın birisi 61 yaşındaki adama bile sen diyordu hatta ben bunu bağırarak eleştirirken kapıya gelip konuşmayı dinlemişler o derece tiplerdi yani
O adamla farklı bir yakınlıklari varsa diyordur. Yakınlığın türünü de sen yorumuna bırakıyorum artık
Teşekkür ederim cevabın için.
Rica ederim bebis
<3
Önemli olan yaş değil, kıdem, tecrübe ve saygı. Ast bile olsa "Bey/Hanım" diye hitap edilir.
Tani ki. İş yerinde yaşa göre hitsp edilmez. Bey-Hanım. Haa zamanla bir samimiyet oluşur, dostluk olur denmeyebilir. Ancak genel geçer kural denmesi yönündedir 👍
Mesafe ve saygı gereği denmesi gerekir. Bey ve hanım mühim hitabetlerdir. Diğer türlü laubali olur, saygıyı zedeler, kaliteyi düşürür, tasvip etmiyorum.
Resmiyet varsa Beyefendi, Hanimfendi bence en dogru hitap sekli. Biraz samimiyet varsa Berkan Bey, Hülya Hanim
Ben benden küçük büyük herkese abi diyorum. Bizim patronlarda öyle yapıyor. Saygı güzeldir. Yaşa takılma.
Laubali olmak istemiyorsan de, ama adını da söyle bey derken, sadece bey dersen komik olur😄😄😄😄
İs bu iş yasa değil mevkiye pozisyona bakar. Babam yaşındaki adama iş veriyordum. Sıkıysa bana ismimle hitap etsin. Kurallar böyle
Aslında bey/hanım diye hitabet gerekir ama samimiyet olduktan sonra haklıyor direk ismiyle yaş varsa abi/abla olayına dönüyor hitabetler.
yaşa bakmaz bu durum ama isimle hitap edersen samimiyet olur kurumsal bir firma ise mutlaka bey kullanmalısın
iş hayatında profesyonellik saygı getirir
abla, kardeş veya isminle hitap edilmesini istemiyosan bey deki hanım desin
Demen gerekiyor. Kocan bile olsa bey demelisin. İş yeri orası.
İŞ yeri çıkışı ne dersen de
Gerekir tabii ki. Kanka diye hitap et istersen küçük diye dksjs
gereklilik değil ama senden üst bir birimde ise ya da bu olmasa bile bey demen hem iş dolayısıyla saygıyı ifade eder hem de adab-ı muaşeret yönünden isabetli olur bence.
Demek zorundasın. Hele ki üstünse iş yerinde kesinlikle demek zorundasın.
Karşında çocuk yok tabi ki bey diyeceksin ne saçma soru bu
Konum olarak senden yüksekse gerekir. İkinizin de konumu nedir?
Yaşın Hiç Önemi Yok Bey Veya Hanımefendi Denilmesi Saygıdandır Diyebilirsiniz
Yaş gözetmeksizin genel bir kuraldır bu ve bey diye hitap etmen gerekiyor
Samimiyet varsa bey paşa vs demen gerekmez zaten kaldırıldı beylik paşalık
İşyeri kurumsal bir yerdir o yüzden bey/ hanım gibi sıfatları kullanmak daha doğru
Benden 20 yaş büyük biriside olsa bey/hanım diyeceğim, 20 yaş küçükte olsa
neden ekşi sözlükte başlık açılınca aynısı burada soru olarak soruluyor :D :D
Aranizdaki ilişki saygiya dostluğa bagli değisir
Bir yaş bile büyük olsa aynı iş yerimde çalıştığınız için bey kelimesi saygıdır
Profesyonel olmaklazım laubaliliğe gerek yoktur işyerinde
Aslında kurumsal bir firmaysa hanım bey demek doğru ama değilse istersen bebişim de 😂
O sana hitap ederken x hanım diyorsa sende x bey demelisin bence
Direk bey demedigin takdirde sorun olmaz 😁
sana x hanım diyorsa sende x bey dersin
Evet öyle demen gerekir. Saygı gereğidir
Tabiki de bey diyeceksin.
Evet gerekir saygılı olmak iş yerinde önemlidir
Yeğenim desen yeterli
Saygı icin demelisin
İş ahlakı çok önemli
Bəy demeyeceksin de ismini mi söyleyeceksin?
Yoo küçük bey de olur
Demeniz gerekiyor, iş saygısı.
Samimiyet yoksa bey de.
Kurumsalsa bey kullan tabi havası olsun :))
Saygı gösteren saygı görür.
Evet bey demen gerekiyor
bey demenin yaşla ilgisi yok beybisi
Evet
Bence denek daha güzel
Yaşla alakası yok bunun
Demen gerek
Tabii ki demelisin
Saygı için evet mm
De nolcak
Gel buraya bacaksız velet diyebilirsin
Gerek yok
demelisin.
Diyebilirsin
kardeşim de
İsmini söyle yeter
tabiiki gerekir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?