İstemekte özgürsün ama kabul etmeyeni kandırıp evlenip ileride çalışamazsın diye kural koyamazsın. Baştan, değil evlilik, direkt ilişkinin başından bunu söylersin, kabul eden de ilişkide kalır.
Genel olarak eşin çalışmasını istememeyi doğru bulmuyorum. Çalışmak günlük aktivitedir ve karşılığında özel hayatını geçirebilmek için para alırsın. Bunun kadını erkeği yok. Ev içinde yaşamda da yemek yapmak, temizlik yapmak her insanın hayatta kalmak için bilmesi gereken şeyler.
Kafandaki evlilik yapısı geleneksel diyeceğimiz erkek 100% dışarıda kadın 100% evde tarzıysa, aynısını isteyen biriyle evlenmelisin. O durumda da hiçbir zaman "benim param" gibi cümle kurmamalı, bütçenin tamamı ikinizin de elinin altında olmalı.
Neden istenmediğine bağlı. Üniversite sadece çalışmak için okunmaz, okunmamalı bence. Kendimizi daha da geliştirmek için ilerleriz üniversite dönemi st bunlardan biridir. Mesela ne olur, eşimle evde çoğunluktan farklı konularda sohbetimiz olabilir veya arkadaşlarımla vs Üniversite okumuş birinin daha bilinçli olması beklenir eğer öyle ise yaşantımız daha anlamlı olabilir Bana göre iş en sonda yer alır.
Erkek eşinin çalışmamasını neden ister? • Ya eşini kısıtlayan bir zihniyete sahiptir • Ya daha fazla yorulmasını istemiyordur • Ya da ek kazanca gerek duyulmuyordur
Kadın neden çalışmak ister? • Ekonomik özgürlüğünü bırakmak istemez • Zamanını işiyle değerlendirmek ister • Çalışması gerekiyordur
Erkeğin eşini düşünmesinden dolayı çalışmasını istememesi bencillik olmaz, fedakârlık bile denilebilir.
Ancak kıskanıyordur, kısıtlıyordur eşiyle bu yüzden anlaşamıyordur bu bencilliğe girebilir. Kaldı ki evlilik öncesi bu konuda karışılmayacağı söylenmişse erkek hatalı olur, en azından evlilikteki duruma bağlı kesin konuşamam falan denir.
Bence bir başkasının çalışmasını istememek, çalışmasına izin vermemek başlı başına hayatına müdahale ve bittabi bencilliktir. burada kişinin isteği dışında başka hiçbirşeyin önemi yok. Bazısı üniversite okumuştur ama evinde oturmak ister, kendi bilir. Bazısı okumamıştır ama fabrikada çalışmak ister, yine kendi bilir. Bir başkasının gelip bu karara müdahale etmesi bence bencillik, evet.
Kadın erkek fark etmez evlenen insan çalışmak zorunda ev işleri de ortak olmalı tek maaşla yaşamaya çalışmak nedir ayrıca ev işi çocuk yoksa çok kolay kalır iş hayatının yanında
Bencillik. O zamana kadar neler yaşadı neler gördü. Bir ton masraf her açıdan. Evliliği bunun için yapmıyor. Ben kadın olarak bu tür şeylere karışan bir bey istemem. Çünkü onunla evlenene kadar ben nelerden geçtim. Adama “sen kimsin” diye sorarlar. Evet ağır bir söz belki ama o da bunları düşünmeli. Kendi kendine demesi lazım benden önce bu kız bi hayat yaşamış. Neyse bencillik işte
Bana göre bencillik ben 4 yıl ne zorluklarla okulu bitiriyorum. Gelip biri bana çalışamazsın deme hakkı olduğunu düşünmüyorum ailem ben kimsenin eline bakmayayım kendi ayaklarımın üstünde durabileyim diye okutuyor
ekonomik özgürlük özellikle kadınlar için böyle bir ülkede çok önemli teklif edebilirsin ama böyle bir şart koyamazsın. Bir kadının ekonomik anlamda bir erkeğe bağlı kalması çok kötü bir durum
@met96 çalışmak istemyen erkek evlenmeyi düşünmesin bir zahmet olur mu? Kadın çalışmak zorunda değil isterse çalışır istemezse çalışmaz eve bakmak erkeğin görevi tartışmaya kapalı.
Yazdığımı iyi oku evcil hayvan demedim evcil hayvan mısınız dedim evcil hayvan gibi görseydim zaten dediğini kabul ederdim burada kadını evcil hayvan gibi gören ben değilim sensin
Günümüz kadınlarına bir bak bakalım dine uygun mu yaşıyor bana dinde Allah bana böyle kolaylık vermiş derse eşim bakarım namaz kılıyor mu oruç tutuyor mu giyimi İslama uygun mu sosyal medyayı İslama uygun kullanıyor mu bana karşı tavırları İslamı emir ettiği gibi mi diye bunların hepsini yapıyorsa zaten seve seve kabul ederim çalışmaması ama namaz kılmayan oruç tutmayan alkol alan ya da İslama göre giyinmeyen bir kadın bak İslam böyle demiş ben çalışmam derse kabul edemem kimse dini işine geldiği gibi kullanamaz.
@met96 öyle biri yapmadı bu yorumu emin olabilirsin ayrıyeten ben ileride hayalim olan meslekte çalışmak istiyorum. Sadece hükmü söyledim. Çalışmak istemeyen biri değilim ve bahsettiğin tipte biri de değilim. Her neyse.
Ben de senin için demedim genel olarak dedim eskidendi kadın eve bakar erkek çalışır yaşadığımız dünyada herkes çalışmalı ev işide yarı yarıya yapılmalı evet din konusunda haklısın ama artık kimse dine göre yaşamıyor hatta dine uygun bile evlenmiyo tüm bunları düşününce çalışmayan kadın bana saçma geliyor
Kadın çalışmak isterse çalışır. Delikanlı adam karısının çalışmasına karışmaz ama onun kazandığı paranın bir lirasının bile kendi (adamınızın) cebine girmesine izin vermez
Bal gibi bencilliktir kimsenin bunu istemeye hakkı yok.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
evet öyle birini görmüştüm hem okumuş istiyor hem de çalışmayacak ama gidip de 4 yıllık üniversite okumuş bir kadına evinde oturacaksın demek de aptallık ve bencillikten başka bir şey değil
Kesinlikle bencillik, çalişmasın istiyorsa A'dan Z'ye her dediğini alacak giydirecek yedirip içirecek o zaman sonuçta istemeyen o
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Eğer karının sigortasını yatırıp ilerde emekli olmasını sağlayacaksan bencillik değil. Olurda ilerde ayrılık gibi bir durum söz konusu olursa böyle bir durumda kadın zor durumda kalacak o yüzden bence okumuşsa bir kadın çalışmalı.