Çok Süper bir soru sormuşsun, sorun artık vitrinde! Şimdi sorunu daha çok üye görecek. Üstelik, 4 Xper daha kazandın! Tebrikler! Üniversitede 50 kişiye sunum yapacağım, heyecanlanmamak için ne önerirsiniz?
Sunum güzel geçti teşekkür ederim 🌸
İnsanların karşısında bildiklerimi de unuturum gibi düşünüyorum bi de diksiyonum çok iyi değil bana göre ay napıcam
slayt 100 sayfa bir şey ama ben 25 slayt anlatıcam 3 kişi olucaz
Üç kişi olacağınız için, bence bu kısımdan şanslısın:) en azından tek değilsin. Onların da varlığı seni daha güçlü kılacaktır. Öncelikle sakin olmanı istiyorum. Diksiyonun iyi olmayabilir. Herkesin iyi olacak diye bir kural yok. Elinden geleni yapman inan yeterli. Evde ailenle, konuşma yapıyormuş hissi ile ilerle, o an orada kimse yokmuş gibi düşün, insanların gözlerinin içine bakmak zorunda asla değilsin. Çevir kafanı başka yöne o şekil anlatmaya başla. Zaten ilk 5 dakika heyecanlı olabilirsin ama, ilerleyen dakikalarda alışacaksın eminim..
Çok teşekkür ederim çok güzel açıklamışsın. Ve sunum güzeldii heyecan vardı biraz ama takılmadım 💪🏻
Ohhh süper sevindim adına:)
🌸😇😇
Seni 100% rahatlatacak bir tavsiyem var. Sunuma başlamadan kendini tanıttığın kısımda “biraz heyecanlıyım şimdiden kusuruma bakmayın” tarzı bir giriş yap. Göreceksin heyecanın gidecek rahatlayacaksın
Onu belirtmemek daha iyi hissettirir sanki
Anladm teşekkür ederim
Merhaba, bol bol prova yapın sunum öncesinde. Sunum esnasında da zaten ben biliyorum bunları ve şimdi sadece anlatıp geçeceğim diyeceksiniz. İnsanların doğrudan yüzüne bakmak zorunda değilsiniz, karşınızdaki duvara da bakıp anlatabilirsiniz yani merak etmeyin, halledersiniz sunum olayını. Yeter ki cesaretinizi toplayın. Başarılar diliyorum. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
Çok teşekkür ederim çok kez prova yapmıştım faydasını gördüm dediğiniz gibi önemli olan o
Rica ederim. Aynen öyle. Sunumun güzel geçmesine sevindim :)
😇😇
Cevap
34Cevap
O 50 kişi de senin gibi öğrenci zaten. Hatta o sunumlardan çoğu bir şey anlamıyor. Amaç tamamen sizin sunum yeteneğinizi geliştirmek. O nedenle keyfinize bakın ve tadını çıkarın😊
Evet çok doğru. Bitti zaten güzeldi 😇
Umarımm ☺️
Heyecanlanacaksın ama heyecanını kontrol etmen önemli. Yablış kelime kullanmaktan korkma. Dinleyicinin yarısı dinlemiyor olacak zaten. Birebir okuma slaytı. Sıkıcı olur. Araya kendi cümlelerini örneklerini ekle. Ayna karşısında prova yap öncesi. Karşında onca insan var gibi. Selam ver. Kendini tanıt.. Cümlelerini toparla. Sonra da orada akıla bırak kendini;)
Teşekkür ederim bütün bitti ve kurtuldumm güzeldi
Heyecanını engellemeye çalışma sakın. Yok nefes kontrolüymüş şuymuş buymuş diye taktikler uygulamaya çalışırsan kafan sadece bunlarla meşgul olur ve ne anlatacağını unutursun. boş ver heyecanlan sesin titresin hiçbir şey olmaz. Hocalar sizi oraya heyecanınızı yenin diye çıkarıyor zaten. Heyecanı dibine kadar yaşa ki alış bir daha yaşama
Hiç engellemeye çalışmadım akışına bıraktım ve o kadar büyütecek bir şey yokmuş sesim de titremedi öyle. Titrer diye koymuştum ama boşuna stres yapmışım. Teşekkür ederim yorum içinn
Rica ederim, çok sevindim güzel geçmesine
😇😇
Bunlar basit şeyler. Ama az yaptığın için heyecan kaçınılmaz gibi duruyor. 50 kişi sana çok geliyor ama az aslında bunu avantaja çevirip sohbet havasında anlatırsan, sanki cevap bekliyormuş gibi daha rahat hissedersin. Arkadaşlarından biriyle de sözleş sana cevabını bildiğin bir soru sorsun ki daha fazla etkileyicilik katmış olursun.
Olabilir evet. Teşekkür ederim
Eee nasıl geçti 🤔
Güzeldi
Sevindim :))
😇😇
bol pratik yap. kendi kendine yap sunumunu defalarca. ve en önemli şey her ne anlatacaksan konuya çok hakim ol. gelen sorulara her türlü cevap verebiliyorsan zaten korkacağın bir sebep kalmıyor.
Kesinlikle. Öncesinde tekrarlamanın faydası büyük oldu. Güzel geçti. Teşekkürlerr
😇😇
Güzel geçmesine sevindim :)
Sunum yaparken illa takılmadan ezbere gitmene bence gerek yok. Öyle yapınca hem pek anlatılanlar anlaşılmıyor hem taramalıya bağlıyor insan dikkat çabuk dağılıyor. Doğaçlama ve örneklemelerle konuya da hakimsen başladığında bitiriyorsun zaten...
Evet doğru : ) teşekkür ederim 😇
Evde bol bol prova yap. Emin ol sen anlatır iken kimsenin odağı sende olmayacak zaten. O anda insanlara değil kendine ve sunumuna odaklan. Sen iyi bir şey de ortaya çıkarsan konuşan zaten konuşacak.
Kesinlikle. Evde 10 defa falan prova yapmışımdır faydasını gördüm ve anlatıma odaklanmıştım güzel geçti. Teşekkürler
😇😇
Bol bol prova yap ve heyecanlanma bol şans 😊👍
Teşekkürlerr
10 kere derin nefes al, yavaşça sal ver. Sahnede sanki hiç kimse yokmuş gibi, evde sesli okuyormuşsun gibi düşün. Başaracaksın.
Teşekkür ederimm dün sundum güzel geçti
Çok tebrikler 🥂🍾 🥳 Başarının devamını sunarım.
Çok teşekkürler 😇🌸
gruptaki diğer kişilere anlattırıyordum ben valla hayatta konuşamam topluluk önünde sunumu hazırlamaya yardım ediyordum
Ben de öyle yapacaktım hatta kabul edildi ama sonra konumuz uzun diye biraz anlatayım dedim az anlattım zaten
öncelikle ezber yapma, kağıttan da okuma hafızana güven kendine güven konuya ve topluluğa hakim ol özgüvenini belli et
Teşekkürler
Karşılıklı sohbet ediyormuş gibi düşün acele etme hızlı gitme sakin ol dik dur yumuşak bir ses tonuyla konuş
Teşekkür ederim sonunda bittii
Rica ederim
Bol tekrar ailene vs prova yap sakin ol ve dışarıda başka yerlerde de böyle hitap sanatını geliştir kendine güvenin artar
Teşekkür ederim arkadaşlarımla prova yapmıştık o işe yaradı
Rica ederim
Sunum yapacağın şeyi sürekli tekrarla kafanda yer etsin.
Evet o çok önemli teşekkürler
Rica ederim bende zamanında sunum yapmıştım oncin biliyorum.
Anladım
Düşündğün kadar korkulacak bişey yok ilk 1-2 dk dan sonra açılırsn
Evet ya öyle oldu bütün bitti
😅 ben soruyu yeni gördüm pardon
Keşke hayatta sadece böyle ufak şeyler olsa şimdi düşündüm de. Teşekkür ederim görüş için : )
Çoğu şeyler aslında bunn gibi dağ gibi görünür ama sonuçta fare doğurur 😅 rica ederim ben teşekkür ederim
Yok ya bazı şeyler gerçekten çözülmüyor
Onlarında olayı çözülmemesidir, belki onları öyle bırakmak devam etmek gerekir (gereksz derinliğe inmiş olablrim😅)
Öyle bırakılmayacak konularsa olmuyor işte
Vazgeçmek hayatı kolaylaştırır taşıma hiç bişeyi sırtına olduğu gibi bırak sonra Devamke 😬
Ya o öyle olmuyor
Tamda bundan bahsediyorum Olmuyor dersen olmaz olurunu arayacaksn işte
Çözümü olmayan şeyler maalesef
Üni sınavında napiyorduk baktık soru zor zamn alıyor çözemediğimizin farkına varıp diğer sorulara geçiyorduk ki hedefe ulaşalım dimi 😬
Mantıklı ama tamam kısaca bahsedicem hiç tanımasam da sanalda dökebilirim diye düşünüyorum olsun. Annemle tartıştık bir ay önce parmağımı kırdı ve yeterince ev işi yapmadığımdan dolayı yaptığım yemeklerden yemeğe hakkın yok bu zamana kadar yediklerin de haram olsun dedi. Ben de yemek yemiyorum. Kendim yapmak istiyorum Ocak kirlenir diye yapamazsın diyor. Harçlık olarak aldığım miktarı duysan zaten bir gün bile yetmez dersin. Neyse önemli değil ama derdim aç kalmamaktı onu da geçtim artık yol masrafını da karşılayamayacak duruma geldim çünkü harçlık vermiyolar konuşmuyoruz da zaten. Annem sayesinde babamla da konuşmuyoruz babam vermiyor annem zaten çalışmıyor. Varlık içinde yokluk. Mesela bütün arkadaşlarım çay içmeye gidecekti bana hemen eve gidiyosun dediler inanır mısın çay içecek bile param yoktu. Çalışayım diyorum ona da izin vermiyolar bunu nasıl çözebilirim ya da nasıl salabilirim ki
Kredi ya da burs çıkmadı mı
Geçen sene kredi çıktı ama babamlar ne gerek var dedi o zaman yine alıyodum harçlık ama şimdi onlardan habersiz kredi alıcam ocakta yatacak. Şu an düşündüğüm şey Ocak ayına kadar ne yapacağım
Geçer gider ama cidden kenara köşeye biriktirdiğim hiç param yok ve yol sorun olucak bilmiyorum ya
Ocak a kadr borç bulmaz msn 😅
ya da bankaların öğrenci kredisi kredi kartı falan alsan ama dert etme derim yinede
Onu da düşündüm ama istememiyordum borç almayı hiç sevmem şu an başka yolum yok ocakta kredi aldığım gibi öderim ama kimseye açamıyorum bu konuyu
Bankayı da düşündüm riskli diye vazgeçtim
İstemediğin şeyleri yapmak ya da zorlandığın şeyleri yapmak diyelim hayatına çok şey katar borça almalısın 😅
Nesi risk düşün bence kismeyle muthatap da değilsin aylık asgari tutarı ödersin günün gelene kadr kredi de çıkar zaten
Borç alacağım biri olsa denerdim ama kimse yok şu an
Faize girmek istemiyorum
Haram diye mi (açıkcası bende söylerken huzursuz oldum)
Evet yoksa durmazdım
Katılım bankalarına inanıyr musun😅 ben onları da faiz olark görüyorm ama ne dersin bilmem
Yok ya birinden almak daha sağlıklı şu an tabi bulabilirsem
Gerçi anladığm kadarıyla sorun parayı bulmak değil ailenin tavrı
Yok tam tersi kendim idare etsem böyle devam edebilirler sorun yok. Zaten sürekli tartışma olıyodu kadın parmağımı kırdı daha ne kadar önemli olabilir ki onun tavrı. Bu kadar sıkışık olmasaydım parayı da dert etmezdim
Bi saniye ben orayı kaçırdım parmağını kasten mi kırdı 🙄
Evet tutup çevirdi
Gerçekten üzüldüm senin adına :/ bunu takmaman güzel (öyle dedin sanırım) ekonomik sıkıntılar aşılır elbet kırıklarda iyileşir (dirayetli geldi ifadelerin) Adana da olsan yardımcı olurdum 😅
Teşekkür ederim ama hayır artık yıldımok yıpratıyomuş insanı bu durum
Çok*
Yaşadğmz her şey ilk olunca zor oluyor ama inan insan arsız bi yaratık nelere alışmıyor ki ya da daha pozitif ifadeyle yaşadığm ilklerden sonra güçleniyorz
İnsan buna dayanamaz yemek yemiyorum günlerdşr
Kusura bakma ama ne annen ne baban insan değiller sanırım !
Kardeşin yok mu?
Ya ben yoruldum bunları yazmaktan valla intihar etsem keşke
En kolayını seçme bence daha geçeck çok levellerin var hayatta 😅 okul da bölüm ne
slaytı oku, bildiğinden emin ol , hatta ezberle , slayta bakmadan devam edersen daha şık olur.
10 defa falan prova yapmıştım ezberlemiştim artık ama bu sefer nerdeyse birebir aynılarını söylemek sorun olur mu acaba diye düşünüyodum
yorumlayabilirsin aralarda zaten başladığında biraz daha kısa kesersin genelde slaytı.
rahat ol , alan genişse adım atarak konuş
Bütün bitti ya rahattı teşekkür ederimm
rica ederim, bol şans :))
😇😇
ben de 3 kez sunum yaptım şimdiye kadar. yaptıkça alışıyorsun.
Evet öyle oluyor
Ayna karşısında sesli provalar işe yaradığını duydum.
Evet sesli prova işe yarıyor ben de öyle yapmıştım. Güzel geçti. Teşekkür ederim
Bakacağım 😇
yakın arkadaşlarından üç beş kişi topla karşına al onlara sunum yap kendini hazır hissetmen için
Öncesinde prova yaptık evet ve güzel geçti. Teşekkürler
Sağ olunn
Sanki arkadaşlarına anlatıyor gibi anlat. Sadece düz okuyup geçme
Teşekkürler
Özgüvenin yerinde olsun heyecanlanma sakin olmaya çalış, kasma. Başarılar 😊
Teşekkür ederim 😇
Heyecanlanmak normal önemli olan başa çıkıp altında ezilmemek
Kesinlikle ve başardım çok şükğr
Teşekkürler
Yeterince okursan bir şey olmaz. Ben de aynısını yaptım. Hiç heyecanlanmadım.
Aynen öyle oldu
Teşekkür ederm 🥹
Hepsinin senin bilgine ihtiyacın olan 3. sınıf bir yaşam formu olduğunu düşün
Teşekkürler
Direkt hocanın yüzüne bak ona odaklan veya sevdiğin bir arkadaşına bak ona odaklan.
Teşekkürler
Öncelikle sunum konuna çok hakim olmalısın. Konuya hakim olursan insanlara da hakim olursun. Evde ayna karşısında birkaç kez prova yaparsan heyecanını azaltmış olursun.
Evet öyle yapmıştım ve rahat geçti. Teşekkür ederim
Sen gel bizim sinifa bunu her hafta yapiyoz ndnsjxnwnd
Döşsdmld kolay gelsin ya ama o kadar stres yapmaya gerek yokmuş. Teşekkürlerr
Dmsnkqmsnwnd atlatmana sevindim
Aynen ya kurtuldum dksldkd
Biz de her hafta yapıyoruz da farklı kişiler tabi dksmfld
Her türlüsü igrenç bizde işte her hafta bu kadar kişiye sunuyorsun vizede finalede bunun 3 kati kişiye bide hocalarin rezil etmesi yok mu 😂
Yaa sizin daha zor sanırım ama hocalar öyle rezil edici konuşmuyor ya kırmadan söylüyor 😅
Hangi bolumdesinn😂😅😅😅 kirmamalari daha hoş
Evet kesinlikle hoca zaten çok iyi seviyorum yani. Hemşirelik senn
Aa ne kadar hoş meslek ve zor allah yardimcin olsun benimki mimarlik
Yaa o da çok güzel. Evet hemşirelik zor maalesef ama her mesleğin zorluğu var yapacak bir şey yok. Aman ya tek derdimiz bu olsunn daha büyük sorunla olmasa keşke..
Ben senin meslegini yapamazdim bisi olsa oturur aglardim filan o yuzden tebrik ederim
Ya duygusal tarafı ağır basan biri olarak en ufak bir şeyde hasta ne hissediyor vs düşünceleri oluyor tabi ama bunu birilerinin yapması gerek
Ben sevdigim birini kaybettim o yuzden nefret ediyorum hastanelerden hakkini helal et
Yaa çok üzüldüm hak veriyorum :(
Allah yardimcin olsun sayın hemsire hanim
Çok teşekkür ederim mimar hanımm
Başkalarının yapamadığıni yapıp cesaret edip buraya çıkmışsam gerisinin hiçbir önemi yok derdim
Teşekkürler
Sınıfa gir ve en iyisinj benden başkası sunamaz de ve kismeye düşünmeden sun en sevdiğim şey sunum yapmak bildiğin şov işi
Yaa ne güzel. Bu arada evet o konuyu sonuçta en iyi ben biliyor olucam dksldmd
Eczaneden seroxat, xanax, cipralex hangisini reçetesiz veriyorlarsa al 2 tane iç. Önünde 50 kişi birden ölse çokta tın dersin.
Gerek kalmadı ilaca sarılmamalı ayrıca
Yine de aklında bulunsun sen de bu heyecan varken daha çok lazım olur.
Heyecankanmadım
Prova yaparak sakinleşebilirsin
Evet kesinlikle işe yaradı o teşekkür ederim
Başarılar dilerim rica ederim
Sunumuna odaklan sadece
Bugün sundum güzeldi. Teşekkürler
Evde herkesi karşıma oturt onlara yap sunumu
Sınıf arkadaşlarımla yaptık ve işe yaradı teşekkürler
🙏🏻🙏🏻
orada herkes sen gibi merak etme.
Konuya hakim olursan heyecanı yenersin
Evet kesinlikle. Teşekkürler
Hepsi olmasa da çoğu uykuya dalar emin ol.
Sonlara doğru öyle oluyor evet
Prova yap öncelikle ayrıca fazla kasma rahat ol
Teşekkür ederim prova yapmanın yararını gördüm rahat geçti
😇😇
Hiç benlik değil çekinirim çok 🤣😂
Ben de öyle diyodum ya ama konuya hakim olunca gerisi geliyor 😅
Bu yazınfan sonra seni izlemek isterdim doğrusu 😂😂
normal davran
Gayet iyiydi bugün bitti sonunda
Azmış ben 500 kişiye anlatıyorum
Ne güzle
Bugün bitti güzel geçti sakin olmak gerek
Teşekkür ederim
Cigara iç
Kullanmıyorum
Sunum yapma :D
Öyle bir şansım yoktu ama iyi geçti 😅
1 duble viski iç çık
Heyecanlanmaman imkansız ama alışırsın zamanla
Teşekkür edeirm
Recep İvedik filmindeki gibi sunum yap 😅
Hiç bilmem onu 😅😅
hiçmi izlemedin 😃
Yok izlemedim
tamam sunum yapanlardan yardım al
sunum konusu ne
Kemoterapi. Yaptık bitti zaten güzel geçti
benide endişelendirdin 😃
Yok yok bitti 😂
Ömür botu sunum bittimi inanayımmı 😃
bende tansiyon kalp var bir ay sonra sunum var dersen ben eşek cennetine 😂
Sunum bitti zaten ya keşke tek dert sorun o olsaa
söyle bakim nedir dertlerin derslermi kötü zor
Keşke onlar olsaydı
yoksa evlimisin aldatıldın mı
Hayır ailemle aram kötü maddi olarak zor bir durumdayım. Annem parmağımı kırdı tartışma sonucu. Yaptığım yemeklerden yemeye hakkın yok dediği için akşam yemeklerinden yemiyorum. Burs geliyor güya bana ama aileme gidiyor şu an harçlık ya alıyorum ya almıyorum alırsam haftalık 50 lira falan. Yazın çalışacaktım izin vermeidiler şu an ne yapacağımı bilmiyorum keşke bunlar değil de sorun derslerin zorluğu olsaydı
üzüntü verici bi durum hayat böyle zalim işte kimisi tembel olur okumaz zekası olanda okumaya çalışır maddi sıkıntı çeker. elime para geçicek tazminat alma olayı var sana yardım yapmak isterim ama 2023 u bulur
Teşekkür ederim ama Ocak ayında devletten kredi almaya başlarım diye düşünüyorum zaten. Sadece Ocak ayına kadar bir yerden borç almam gerek çünkü gerçekten zorluyor artık en azından yol parası zorunlu yanş
Ben kimseden borç almayı sevmem dile getirmekten de hoşlanmam ama artık çok zor oluyor yani keşke birikim yapsaymışım kenarda köşede bi şey olsaydı. Ama bilemedim işte zor durumda kalacağımı
tebrikler
Teşekkürler
yapabilirsin
Teşekkürler
Sakız çiğne
O ne alaka
Ne güzel ya basit ve işe yarıyor
Ahahaj iyiymiş
Bir iki kadeh şarap
Hangi okuldasın denk mi geldi acaba
Hangi şehir
İstanbul
Hangi ders
Bölümüm 4 senelik değil
Hangi bölüm
Sen hangi bölümdesin
Ben sana sen bana mı soruyorsun sjsjjs
E her şeyi ben söyledim bölümü de sen söyle jdjfkd
Lisans benim
Tamam farklıyız o zaman
Evet
iyi yani
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?