Deneyimli Tecrübeli, olayı çözen bir askersiniz hazır işiniz ve ilerde subaylığa geçme durumunuz varken şu ülke şartlarında mesleği bırakıp tecrübesiz deneyimsiz bir yazılım mühendisi olarak sivilde iş ararmıydınız
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Yazılım müh. mi okuyorsunuz veya okudunuz veya okumayı mı duşünüyorsunuz
Evet yazılım mühendisliği bölümünü bitirdim ama şu an askerlik yapıyorum
Zaten elinizin altında bir muhendislik diplomaniz var hiç astsubayligi birakmayin hele ki subayliga da gecme imkaniniz varmis bu firsati kacirmayin. Sınıf değiştirip o sekilde mühendislik yapabilirsiniz. Veya emekli olduktan sonra..
Subaylığı kazanacağıma eminim ama kendi branşımada yönelmek istiyorum aslında ikisinin ortak noktası hava savunma sistemleri, yazılımları çözmek için TSK'nın her zaman mühendislere ihtiyacı vardır İHA / SİHA ya da s400 gibi örnekleri var
Ne guzel işte, rotanız belli bol şans 😊
Teşekkür ederim 🙂
bence vazgeçerim çünkü savaşlı bir yıl olucağı gibi görünüyor
Hayırlısı be
kısmet
Ben asker hiç olmazdim. Olsaydim da bin kere bırakırdım.
Sivilde işim olsa inan bende bırakırım aselsana falan girebilsem askerlik umrumda olmazda mühendis olarak iş bulabilirmiyim onu düşünüyorum
Hayır çünki subaylık zor.
Her mesleğin bir zorluğu vardır hiçbir iş kolay değil maalesef
Sevgilim subaydı iki gün önce istifa etti.
Neden
Artık gitgide kötüye gidiyor bu durum herkes iyi yaptın dedi askeriyedeki. Bırakmayan bin pişman. Bizde böyle çok kararsız kaldık. Kendisi psikolog normalde. Dışarda nasıl olacak falan diyorduk. 7 tane devresiyle beraber istifayı verdiler.
Evet askerlik zordur Doğu'da görev yaptıysa dahada zordur çünkü orada bir insan psikolojisisinin dayanamayacağı şeyler görür hayırlısi olsun
1. Bölgede olmasına rağmen Suriye'ye gitti sürekli sakatlandı izin bile vermediler. İstifayı verdikten sonra bile çalıştırdılar
Askerlik böyle bir şey sivildeki gibi işi bırakıp gidemiyorsun sürekli emir altındasın üstün sürekli seni ezecek farklı bir ortam var ama bende bıraksam sivilde mühendis olarak çalışabilirmiyim diye düşünüyorum
Evet. İzin alamıyosun tatili zor yaptık. Subay falan diyorlar ama dağ başında taşa siliyordum yaşam kalitem düştü yükselmesi gerekirken diyor yani.
Bence yaparsın askeriyenin bi bağımlılığı var ama bırakınca o rahatlık geliyor diyor sevgilim. Oturup TV izlemeyi özlüyor maça gitmeyi falan. 1 yıldır sevgiliyiz 5 6 kere gitti.
Şimdi bıraktı bir hastaneden güzel bir teklif almıştı onu değerlendirdi yanıma geldi 1 ay gitti yine geldi baya uzağız ama görüyoruz yine de
Evet devlet askere iyi bir maaş veriyor ama hem fiziksel hem psikolojik olarak yoruluyorsun kız arkadaşımdan da ayrıldım bitirdiğim bölümdebde vazgeçtim herşeyden vazgeçtim sırf subay olabilmek için
Yine senin tercihin ama çok çok iyi düşün mis gibi mesleğin varmış hem... İyi maaş değil aslında o kadar çekip 15 k hiçbir şey
15 K çektiğim eziyete göre az tabiki ama asla parasında değilim sivilde cafede oturup işsiz bir mühendis olmak istemiyorum burada iş ögreniyorum hava savunma sistemlerini daha iyi tanıyorum burada mesela hava kuvvetleri personeli olduğum için
Benimki de hava savunmadaydı. Ya sen bilirsin tabi de cafe yüzü gördüğünüz bile olmuyor çoğu zaman. İzne gidiyosunuz tetiktesiniz. Düğün izni kısıtlı. Daha çok şey denilebilir. Bir de ben böyle diyorum ama asker kal diye yalvarırdım sevgilime ben beklerim derdim öyle olmuyormuş. Konfor alanından çıkarsan her şey daha kolay olur
Rusya'dan aldığımız S400'lerin yazılımını biz çözdük mesela şimdi uçaksavarlarla ilgileniyorum askerlik adı altında mühendis olarak çalışıyorum aslında bir gün istifa edersem çok fazla deneyim kazanmış olurum ailemden baskı aliyorum bende mesela herkes askerliği bırakmamı söylüyor ama biryerden başlamak lazım
Asker eşi olmak zordur hep endişe içinde yaşarsın aylarca gelmez eve beklemek zordur gözün hep kapıda olur keşke içeri girse diye
Baskıyla gaza gelip bırakma bence kendin ver kararını bana sevgilim sorduğunda bir şey diyemedim ama evleneceğimiz için seni zor durumda bırakmak istemiyorum diye açık açık konuştu. asker kalsa bile yanında olurdum. Birlikte yaşıyoruz bide gidiyor 1 ay sancılı sürece giriyorum kafamda kuruyorum hep psikolojik destek aldırdı da düzeldim. Şimdi çok şükür 1 aydır İstanbul'da çalışıyor en son ilişiği kesmeye geldi bitti tamamen.
İstanbul'da ne güzel işini bulmuş ya askerliğin içi bir şey değilde çatışma heyecanı çok korkmuştum kafamı kaldıramadım bulunduğum mevzide ağladım iyice psikolojim bozuldu sabaha karşı sızmayı son anda fark ettik aydınlatma ışığı olmasa hepimiz bitmiştik o anı hiçbir zaman unutamam
Evet 12 yıldır online zaten çalışıyordu patronu kardeşi gibi bilir bırak gel dedi okutmuş etmiş adam zamanında sevgilimi , o kadar iddialı konuştu ki daha iyi yerlere geleceğinden emindim ondan baskı yapmadım. Şimdi hastanenin yönetiminde çalışıyor mis gibi... Ben böyle anlattığın şeylerden panik yaptığım için çok bahsetmezdi bana
O gecenin sabahında teröristlerin dillerini bacaklarını ayrı yerlerden topladık kafatası açılmış birisinin leşinden korktum mermi arkadaşımın kulağının arısını yırtıp geçti mesela koyun kılığında bıçaklarla sızdılar fişeği bir fırlattık hepsi kaçmaya çalışıyor kaçamadılar sevgilinde burada böyle şeylerin olduğunu bildiği için anlatmaz sana
Aferin sen anlattın☹️
Gerçekler bunlar teröristlerin esir alınan askerlerin ayaklarına tuz bastığı arkadaşlarımıza tecavüz ettikleri bu tür olaylarıda bilirim ama emin ol o teröristlerin hiçbiri artık yaşamıyor
Hadi ya ☹️
Uzmanların çoğu istifa etti uzman açığı hep vardır çünkü şehitlerin çoğu uzman ve sözleşmeli er olur sahada aktiftir hani diyorlar ya uzmanlar türk silahlı kuvvetlerinin bel kemiği gerçektende öyle hak ettiği değeri görmeyen askerlerden onlarda
Herkes istifa etse evine dönse bu vatanı kim koruyacak bu millete askerde lazım her şey türk milletinin huzur icinde uyuması için
Orası öyle tabi
Hayır saçmalama.
Hayır
Mühendis olup boş durmakta da askerde hava savunma sistemleriyle uğraşmak daha iyi bence