
Türkiye'de maalesef gördüklerimizin tamamı ya lisans, ya ön lisans ya da lise mezunu...
Neden bu denli inanç konusunda noksanlığı bulunan ve eğitimsiz kadın sayısı yüksek?

Türkiye'de maalesef gördüklerimizin tamamı ya lisans, ya ön lisans ya da lise mezunu...
Neden bu denli inanç konusunda noksanlığı bulunan ve eğitimsiz kadın sayısı yüksek?
Çünkü bizim ülkemizde buna izin yok. Örnek vereyim okula dereceyle girmis dereceyle bitirmis birisi iki doktora tezini yakmak zorunda kaldı neden basortusu var diye basini acmasi karsiliginda doktorasini bitirebilirsin sarti kosuldugu için. O kadin sonrasında tum bunlara inat ingilizce bölümüne hic ingilizce bilmemesine ragmen ilk 500 içimde girip okudu ama onun tek hedefi akademisyen olmakti ve sonunda o kadın türkiye sartlarinda basini acmak zorunda kaldı. İnsani islam ülkesinde islami kosullara göre de yasatmiyorlar maalesef.
Bu kadını nerede bulabilirim, ona sormak istediklerim var
Sorun ben bildigim kadariyla cevaplayayim
Bu kişi siz misiniz?
Yok
O kişiyi canlı canlı tanımayı, dolu dolu kahve sohbeti yapmak isterim.
Cevap
5Cevap
İnançlı her yerde var zaten bolca. ama aynı anda elit akedemik olamazlar
N den olamasın?
Pratik zekamızı üşengeçlik üzerine çalıştırınca kariyer hedefleri akademiden uzakta ilerliyor
Bu üşengeçlik neden Türkiye hariç diğer ülkelerde yok?
Hayata bakış açımızın seçeneklerin arasında var. Herkes en rahat olanı en iyisini istiyor. Diğer ülkelerde böyle bir bakış açısına mantığın yeri yok.
Kısaca coğrafya kader dediğimiz gibi Türk kadını da kader oluyor...
Coğrafya mı kader yoksa direniş gücümüz mü yok genlerimizde onu bilemeyiz
Elle tutulur doğru bir tarafımız olmadığı kanaatindeyim.
Ele avuca sığmamayı yanlış anlamışız hep
Mutlak bir aykırılık olmalı, bir kadın çıkıp bu böyle gitmez gitmemeli demeli.
Bu konu derinleşir soy ağacına kadar:))
Gerçekten bir problem var? Çok dikkatimi çekiyor.
Ve daha felaketleşiyor
Detay istesem
Sadece kadınlar değil erkeklerde başarı odaklı değil. Bir kesim var umut vaad eden çıtqyı yüksek tutan ama onların hedefleride ileride yurt dışı oluyor geriye kalanlar yetenle idare etme çabasında
Çözümsüzlük ve sorunun kangren haline gelmesi. Bu son yorum çok mantıklı ve doğru bir ifade. 👏👏👏
Sayfa akışında sıkıntı oluyor yoksa seninle keyifli olur yorumlaşmak
İyi geceler 😊
Sayfa akışı derken anlamadım ama iyi geceler dedikten sonra ben de tutmayım.
Yanı tıkladım olmadı napalım :))
Anladım, geçici olarak açıyorum tıklanınca geri kapatacağım
Yüksek eğitim almış olanlar dinin insan ürünü olduğunu hemen çakıyor çünkü
En azından inananlara saygı duyabilirsiniz.
Saygı duyuyorum kimin neye inandığı beni ilgilendirmez
İnsan ürünü değil, ben inançlı biriyim. Bu açıdan bakılsın istedim.
Vallahi böyle bir insanı bulmak Türkiye'de en azından çok zor.
Benim gördüklerim hep aksi yönde.
Aslında var. Ama haklısınız belki de yeterince sosyal değiller.😎
Teşekkür ederim bilgi için, ama göremedim ben
Başarı inanca dine bakmaz, Başarı evrensel yasa olan çalışma yasasına bakar, çalışan kazanır abi
Ben başarıyı salt olarak değerlendirmedim, üçünün aynı anda olmadığını dile getirdim.
İnançlı anlayışınız nedir ona göre cevap vereyim?
Hristiyan ve Yahudi bir çok akademisyen var anca İslam'a mensup yok. Bunu kastettim?
İslam'a mensup da bir sürü akademisyen kadın var ama dinlerine çok bağlı yaşamıyorlar.
Dinine tamamen uygun yaşayanların aileleri kadınların eğitimini ve çalışmasını desteklemiyor maalesef.
İnançtan kastım, yüzeysel bir inanış değil. Dini değerlerini bilen ve uygulayan manasında kullandım inançlı ifadesini.
Ben inançlı kesimin kadınlara uyguladığı baskıya da şaşırıyorum.
Kızlarının herhangi bir erkekle iletişim kurmasını istemiyorlar ama çalışma hayatında böyle bir şey pek mümkün değil, sınırları biraz genişletip üniversite okumasına izin verseler bile bu kızlar küçüklükten beri evlen de evinin hanımı ol nasihâtlerı ile büyüdüğü için eğitim ile fazla ilgilenmiyorlar, çoğunun okuyup başarılı bir kariyer oluşturma hedefi yok.
Gördüğüm kadarıyla okuyanlar da genel olarak ilahiyat veya öğretmenlik okuyor.
Hiç mi bir umut yok, yani bir ihtimal de mi?
Akademik camia da sayıları arttı bence yani illaki vardır ama size denk gelir mi bilemem
Camiada*
Bulmak çok zor. En azından sohbet etmek isterim.
Başına bi paçavra geçirince ahlaklı mi oluyor
Bakış açınız sakat, ahlak konusu soruda sorulmamış?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?